Gå til innhold

"Du ser mye yngre ut" hva svarer man?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser mye yngre ut enn jeg er. Noe folk stadig føler for å kommentere når de hører alderen min. Greit nok det, jeg er klar over at jeg ser mye yngre ut enn jeg er, men jeg skjønner ikke helt hva jeg skal svare når sier jeg ser yngre ut enn alderen min tilsier. 

Anonymkode: d8eca...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest incognita

Jeg hører det hele tiden også, pleier å svare "det sier du bare for å være snill!" ..litt sånn for å avfeie situasjonen :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser visst ut som jeg er 15 uten sminke, tydeligvis :fnise: Pleier ikke å si noe særlig, spøker med at det vil jeg være takknemlig for senere i livet :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk irritert. Altså jeg vet jo hvordan jeg ser ut, så det er ingen grunn til å påpeke det selv om det er aldri så hyggelig ment. Bruker å avfeie det kort og brutalt ved å spørre om de vi se førerkortet eller om jeg kanskje skal finne frem fødselsattesten min. Da bruker de fleste å holde kjeft. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt irriterende ja.

Jobber på sykehjem, og det er ikke alle pårørende som tar meg seriøst. Får stadig høre "Er det noen andre å snakke med?", "Er du elev eller på utplassering?" "Wow! Jeg trodde du var 17 år"  .... og jeg er 22. 

Litt slitsomt noen ganger, men prøver bare å le med.

Anonymkode: 27e3d...859

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Jeg ser mye yngre ut enn jeg er. Noe folk stadig føler for å kommentere når de hører alderen min. Greit nok det, jeg er klar over at jeg ser mye yngre ut enn jeg er, men jeg skjønner ikke helt hva jeg skal svare når sier jeg ser yngre ut enn alderen min tilsier. 

Anonymkode: d8eca...c56

 

Da kan du jo bare svare: å,syns du det?

Er ikke verre: -)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg blir faktisk irritert. Altså jeg vet jo hvordan jeg ser ut, så det er ingen grunn til å påpeke det selv om det er aldri så hyggelig ment. Bruker å avfeie det kort og brutalt ved å spørre om de vi se førerkortet eller om jeg kanskje skal finne frem fødselsattesten min. Da bruker de fleste å holde kjeft. 

Det var da voldsomt. De fleste mener det nok positivt. Eneste gangen jeg har blitt sinna var da jeg ble nektet å kjøpe nesespray (!) på butikken fordi jeg ikke hadde leg på meg. Det blir litt frustrerende når man tross alt kunne kjøpe nesespray lovlig for rundt 10 år siden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som gubben her hjemme. Samma hvor gammal du er, så lenge dåsa ser ung ut.

Anonymkode: 4330a...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk irritert. Altså jeg vet jo hvordan jeg ser ut, så det er ingen grunn til å påpeke det selv om det er aldri så hyggelig ment. Bruker å avfeie det kort og brutalt ved å spørre om de vi se førerkortet eller om jeg kanskje skal finne frem fødselsattesten min. Da bruker de fleste å holde kjeft. 


Hehe jeg har samme problemet som deg, så jeg forstår deg godt. :P Like irriterende hver gang.

Anonymkode: 27e3d...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt. De fleste mener det nok positivt. Eneste gangen jeg har blitt sinna var da jeg ble nektet å kjøpe nesespray (!) på butikken fordi jeg ikke hadde leg på meg. Det blir litt frustrerende når man tross alt kunne kjøpe nesespray lovlig for rundt 10 år siden.

Hehe, jeg sier det ikke i en veldig sint tone da. Jeg forstår bare ikke helt hva jeg skal med opplysningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg pleier å svare.  Får høre at jeg ser yngre ut hele tiden og blir spurt om leg på polet enda jeg er 42!  Det begynner å bli irriterende, de er tjukke i hue og de gidder ikke å se skikkelig på meg.  Mange kikker også dumt på meg når jeg forteller at jeg har et 16 år gammelt barn, mange tenker nok at jeg må ha vært ung da jeg ble mor.  Jeg syns ikke selv jeg ser så forferdelig mye yngre ut, kanskje 5-7 år bare.  Men det er det jo mange som gjør. Alder er vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Det var da voldsomt. De fleste mener det nok positivt. Eneste gangen jeg har blitt sinna var da jeg ble nektet å kjøpe nesespray (!) på butikken fordi jeg ikke hadde leg på meg. Det blir litt frustrerende når man tross alt kunne kjøpe nesespray lovlig for rundt 10 år siden.

Hehe,enig.Fok er så aggressive iblant: -D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svarer bare "OK". 

Jeg ser det verken som et kompliment eller kritikk. De kunne like gjerne sagt: "Du har svart hår." Jeg skjønner ikke helt behovet for å påpeke det. Hadde jeg vært blind så hadde slikt vært greit å få vite. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På jobb kan det være plagsomt. Man blir liksom undervurdert hele tiden. Har en kollega som hele tiden refererer til «du som er så ung» til meg, men aldri til vår ennå yngre mannlige kollega. Og så spør hun ofte «gikk du på skole med.....» om folk som er minst 10 år yngre enn meg. Tror det handler kun om å heve seg over meg på et vis.

Anonymkode: c3640...b96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ler og takker.I en alder av 37 er det bare hyggelig å bli tatt for å være yngre.Men har også opplevd eldre mennesker på jobben som skal sette meg på plass med "Du som er så ung har fortsatt mye å lære om livet"og den type kommentarer og det er jo litt irriterende men må bare le av det også.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ler og takker.I en alder av 37 er det bare hyggelig å bli tatt for å være yngre.Men har også opplevd eldre mennesker på jobben som skal sette meg på plass med "Du som er så ung har fortsatt mye å lære om livet"og den type kommentarer og det er jo litt irriterende men må bare le av det også.

 

Jeg kjenner meg igjen. Jeg er 36 og høyt utdannet, så da blir det litt frustrerende å bli «rangeret» under 29 åringer uten fullført utdanning til stadighet. Når kollegaer «glemmer» både at jeg har utdanning og erfaring, og man hele tiden må påpeke sin egentlige faglige tyngde hver gang, blir det et irritasjonsmoment.

Anonymkode: c3640...b96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...