Gå til innhold

Noen som ble overrasket over utseende til babyen deres ? ( at den foreksemple hadde trekk du ikke hadd sett for deg/ ikke kjenner igjen fra far eller mor)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som ble veldig overrasket over hvordan babyen deres så ut ? Trekk dere ikke hadde sett gir dere? Tenker ikke nødvendigvis negativt. Men at dere feks hadde sett for dere at babyen kom til og ha masse mørkt hår som både mor og far og babyen ikke hadde hår eventuelt lyst hår. Eller en markert nese/ører / øyne som ingen av foreldrene hadde?  Eller var det sånn at baby så akkurat sånn ut som du hadde sett for deg?

Anonymkode: 43ec1...4ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så for meg at han kom til å bli veldig lik sin far, siden den slekten alltid kommer mest til syne. Jeg ble nesten skremt når jeg tittet bort på min 12 timer gamle sønn, og så at han var prikk lik meg selv. Dette har overrasket mange og folk spør om jeg har lagd ham alene.

DET overasket meg. Tanken hadde ikke slått meg at han kunne ligne på meg. Jeg så i hvert fall for meg en blanding av oss begge. 

Anonymkode: 5f63b...2ac

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg (og alle andre i familien og vennekretsen) trodde min baby kom til å bli mørk, siden faren er latinamerikaner med kullsvart hår, mørkebrune øyne og gyllen hud. Men nei, babyen har brunt hår og lys hud som meg. Øyefarge er for tidlig å si ennå siden det bare er litt over en uke siden fødsel, foreløpig er de mørkt gråblå og ubestemmelige, den typiske "nyfødtfargen" :)

Anonymkode: 90f68...d9c

Skrevet

Ja. Så for meg "vanlig" baby med lite hår og rosa hud.  Som mamma fikk. Både jeg og min mann er etnisk norske og skilte oss ikke ut som babyer.

Fikk veldig billedskjønne babyer med masse svart hår og brun hud. Flere kommenterte at de så litt utenlandske ut. Fikk sånne babyer som skilte seg veldig ut. 

Anonymkode: cb392...ed2

Skrevet

Jeg syntes ikke han lignet noen av oss, en fremmed liten kar :P de første månedene lignet han faren på en prikk, nå er han ett år og er mer lik meg :) 

Skrevet

Begge ungene har hatt tykt svart hår ved fødsel. Første gangen var det litt overraskende, men andre gangen var vi noe mer forberedt. Jeg er nemlig lys i håret og faren mørkeblond.

Skrevet

Hun hadde masse, brunt (nesten svart) hår da hun ble født og er veldig "gyllen". Både far og jeg er lyse og kommunegrå. 

Ellers ligner hun ikke på noen av oss. :ler:

Skrevet

Ja. Så for meg "vanlig" baby med lite hår og rosa hud.  Som mamma fikk. Både jeg og min mann er etnisk norske og skilte oss ikke ut som babyer.

Fikk veldig billedskjønne babyer med masse svart hår og brun hud. Flere kommenterte at de så litt utenlandske ut. Fikk sånne babyer som skilte seg veldig ut. 

Anonymkode: cb392...ed2

samme her! Ble helt sjokkert. Masse mørkt hår, marlerte øyenbryn og lange mørke vipper. Svært 'vakker' baby som ikke ligner på noen av oss 😨 Like mørk, vakker og ukjent for oss nå etter halvannet år også.

Anonymkode: 06dbe...614

• Liker 1
Skrevet

Nr.1 lignet ganske på meg, og var sånn sett ikke så overraskende. Da nr.2 kom, hadde jeg nok ubevisst tenkt at det kom til å være en kopi av nr.1. De var riktignok ganske like, men også litt ulike, og nr.2 hadde en del mer ukjente trekk, bl.a var hun litt mørkere i håret enn det vi foreldre var som små. Hun føltes mer "fremmed" på en måte, og har også noen personlighetstrekk som ikke er helt som oss foreldre (bl.a mer temperament), men vi ser jo mye kjent også!

Anonymkode: 062dc...c0c

Skrevet

ungen min har svart hår og afro krøller, syntes det er litt rart siden både jeg og kona er nordiske med lys hud og blondt hår.

hun fortalte meg at det kan hende en av oss har hatt en slektning i familien langt bak i slektstreet som var svart og at de genene tilfeldigvis ble aktivert hos ungen vår. nå kan ikke jeg så mye om genetikk, kona kan mer om sånt og det høres jo logisk ut så har slått meg til ro med den forklaringen

Anonymkode: a476f...53e

• Liker 6
Gjest Castielz
Skrevet

Er nok mange menn som undrer over dette rundt omkring tenker jeg ja.......

Skrevet

Ble ovverrasket over hvor lik hun er på mannen, hadde håpt at jeg ville se noe av meg i henne men altså, men hun er som snytt ut av nesen på pappen. Veldig kjekt å se babybilder av han da han var liten for det ser ut som henne.. Kanskje hun får litt av mine trekk etterhvert :) 

Skrevet

Det sies at nyfødte oftest er lik på pappaen, og gjerne får mer av mammaen etterhvert.

Det er to grunner til dette:

- At barnet skal kunne kjenne igjen pappaen sin

- At pappaen skal vedkjenne seg farskapet (eller om man drar paralleller til den dyriske verdenen; for at pappaen ikke skal spise babyen) 

Anonymkode: dd005...96c

• Liker 1
Skrevet

Alle mamma sine barn, og alle mine søsken sine bare (12 til sammen), har vært store, tunge og lange, med massevis av kullsort krøllet hår (vi er alle nordiske altså). 

Så har noen av oss blond, eller lignende i ettertid, men som nyfødte har alle babyer vært sånn for meg. Store og mørke.

Så naturligvis forventet jeg det selv! Men ut kom en liten skjør fugleunge på 2,8 og 47 cm, MED KRITTHVITT hår :fnise:

Ikke om det hadde slått meg å se på hvordan mannens familie sine babyer var 🙈

• Liker 1
Skrevet

Jeg og faren har mørkt hår og mørke øyne. Ut kom en blond, blåøyd en. Vi har hver vår blåøyde forelder, da.

Skrevet

ungen min har svart hår og afro krøller, syntes det er litt rart siden både jeg og kona er nordiske med lys hud og blondt hår.

hun fortalte meg at det kan hende en av oss har hatt en slektning i familien langt bak i slektstreet som var svart og at de genene tilfeldigvis ble aktivert hos ungen vår. nå kan ikke jeg så mye om genetikk, kona kan mer om sånt og det høres jo logisk ut så har slått meg til ro med den forklaringen

Anonymkode: a476f...53e

forstår jo at denne er ment som en spøk, men lurer på hvor ofte noe sånt hender....  Sikkert en del fedre som ikke er biologisk far, og som ikke vet om det selv!

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Alle tippet han kom til å ligne på far, men kom en kopi av meg gitt :biggrin: Men han har fått pappas munn og nese da :)

Skrevet

Jeg ble overrasket begge gangene over hvordan babyene så ut. Jeg hadde på et hvis forventet at det var noe "kjent" med dem, de hadde jo ligget i min mage i månedsvis, og ser jo pappsen hver dag + meg i speilet. Så kom det helt fremmede mennesker ut begge gangene!

Første lurte jeg virkelig på hvem så det var, han lignet ikke på NOEN jeg kjente...

Andre var mer slektslik så derfor "innafor" hva jeg forventet, men jeg hadde overhode ikke forventet DEN varianten. Ble litt "er du SÅNN?!" Og så hadde han et spesifikt trekk jeg syntes var kjemperart og lurte på om var normalt..

Idag er begge skjønne nydelige barn som helt og holdent er MIN flokk :)

Skrevet

Vi er begge veldig lyse i huden og lyse blonde. Gutten vi fikk hadde ravnsvart hår og var ganske gyllenbrun i huden.  Trekkene var helt like faren sine derimot, og gutten lysnet etterhvert, men det ble løftet på et og annet øyenbryn blant sykepleierne ja 😂

Anonymkode: 8109a...592

Skrevet

Det var en periode han fikk veldig rødskjær i håret som baby. Har ikke telling på hvor mange ganger daglig jeg fikk tullespørsmål på om jeg hadde hatt meg med postmannen...ekstremt originalt..

Det visste seg at det var håret som endret seg fra mørkeblondt/lysebrunt (etter en lang vinter) til helt nordisk lysblondt/hvitt hår, som han har hatt helt siden. 

Men joda, der og da var det veldig overraskende hvor denne hårfargen plutselig kom fra. Nesten ubehagelig etter alle morroklumpene som måtte spørre om postmannen hele tiden. 

En annen ting som overrasket meg er hvor prikk lik faren han var. Var ingenting fra meg der, tok vel nesten to år før jeg for første gang fikk høre at han var lik meg. Trodde mine mørke gener kom til å slå i gjennom, som sterkere gener enn farens lyse typiske nordiske gener. Jeg var kjempemørk når jeg ble født, hadde masse svart hår, hadde vel til og med dunhår på ryggen som var mørke når jeg var født. Men pjokken kom altså ut helt lys, med omtrent ikke noe hår i det hele tatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...