AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #21 Del Skrevet 1. september 2017 Jeg bruker ikke "typ" slik som dere andre bruker det i denne tråden, som en substitutt for "omtrent". Jeg bruker det på en måte der jeg skal utbrodere om noe jeg allerede har skrevet i setningen. Dette blir et ekstremt dårlig eksempel, og jeg ville aldri brukt ordet her, men jeg har så dårlig fantasi når det kommer til slike ting. Eksempel: "Det var en eldre mann, typ 70 år". I dette tilfelle er det jo såklart mulig å bruke omtrent også, men omtrent vil gi en annen mening til setningen. Jeg sier ikke at mannnen er omtrent 70 år, jeg sier det er en gammel mann som er 70 år. Som sagt ville jeg ikke brukt det i denne setningen, men er hvert fall slik typ blir brukt her i huset. Halvt svensk familie, så der jeg har det fra, vet dog ikke om det er korrekt bruk for svensker. Anonymkode: edd1b...385 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 2. september 2017 #22 Del Skrevet 2. september 2017 23 timer siden, DonutEater skrev: Hater er så sterkt og negativt ord. Join meg og la oss åpne hjertet for typ og la typ føle seg velkommen inn i varmen blant hjerter, blomster og regnbuer. Du vet, peace and løv for alle. 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hører det heldigvis ikke så ofte lenger her i Norge. Anonymkode: a01f1...4eb Takk og lov. Eller? Hmm.. synes jeg har hørt det oftere. Men la oss gjemme denne tråden så ikke noen finner på å bruke ordet mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #23 Del Skrevet 2. september 2017 Men svenskene har jo så mange fine ord. Jög, lagom, fika, mys og typ. Bruker alle de ganske ofte. Jög er et mye bedre ord en lyvde eller løy, for eksempel. Anonymkode: e98d7...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #24 Del Skrevet 2. september 2017 På 1.9.2017 den 20.10, AnonymBruker skrev: Jeg bruker ikke "typ" slik som dere andre bruker det i denne tråden, som en substitutt for "omtrent". Jeg bruker det på en måte der jeg skal utbrodere om noe jeg allerede har skrevet i setningen. Dette blir et ekstremt dårlig eksempel, og jeg ville aldri brukt ordet her, men jeg har så dårlig fantasi når det kommer til slike ting. Eksempel: "Det var en eldre mann, typ 70 år". I dette tilfelle er det jo såklart mulig å bruke omtrent også, men omtrent vil gi en annen mening til setningen. Jeg sier ikke at mannnen er omtrent 70 år, jeg sier det er en gammel mann som er 70 år. Som sagt ville jeg ikke brukt det i denne setningen, men er hvert fall slik typ blir brukt her i huset. Halvt svensk familie, så der jeg har det fra, vet dog ikke om det er korrekt bruk for svensker. Anonymkode: edd1b...385 Enig med deg. Bruker det som en erstatning for "sånn" eller omtrent. Men hovesaklig for "sånn". Anonymkode: da673...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå