AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Her i huset begynner det å bli mer og mer aktuelt med et kunstig juletre man kan bruke om og om igjen. Hvor kan man kjøpe noe som er maks 160-170cm høyt, ikke lukter ille, ser mest mulig ekte ut og ikke koster skjørta? Har dere selv god eller dårlig erfaring med slike juletrær? Jeg ser på Biltema sin 150cm til 129 NOK, men er det fint? Anonymkode: f4411...92b 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Det de har på IKEA ser i hvertfall helt fint ut. Det er såklart ingen edelgran, men jeg syns det var fint.http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40285874/ Anonymkode: 96aaa...f98 3
Gjest Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Jula?http://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/juleartikler/juledekorasjoner/juletrar/juletre-946818/
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Jula sitt er virkelig fint! Ikea sitt ser også bra ut hvis man liker denne stilen. Jeg må visst ta turen til begge stedene og se hvordan de ser ut ''live''. Anonymkode: f4411...92b
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #6 Skrevet 19. november 2015 stygt! For meg er ekte kun det beste og fineste. og ikke minst lukta. Anonymkode: f2107...653 1
Djungelvrål Skrevet 19. november 2015 #7 Skrevet 19. november 2015 stygt! For meg er ekte kun det beste og fineste. og ikke minst lukta.Anonymkode: f2107...653Syns de fleste ekte trær er dritstygge i tillegg til å være latterlig dyre, drysser, vanskelige å plassere, vanskelige å frakte. og er fulle av kryp. Snakk om å kaste penger ut vinduet. 4
melatonin Skrevet 19. november 2015 #8 Skrevet 19. november 2015 Nå har jeg kjøpt et dyrt tre til 5000, med realistiske nåler, 210cm og veldig tett og pent, med lys på, kjøpt på hageland. Men de hadde i alle størrelser både rimligere og dyrere. De er penere enn de du får på biltema og med tanke på at du har det i mange år så kan man jo legge i noen hundre ekstra. Vi hadde et fra europris til 400kr, det var egentlig helt greit, men man så jo at det var fake, vi kamuflerte det med mye pynt da. Gleder meg til å pynte vårt nye tre i år! 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #9 Skrevet 19. november 2015 De har ett rimelig på europris som er veldig fint fått mye skryt for det Anonymkode: cd1b9...dfa
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #10 Skrevet 20. november 2015 Vi har det treet, og det ser helt greit ut. Det er selvsagt ikke det fineste treet, men det funker. Eneste minuset er at det drysser skikkelig når man pakker det ut av esken.. Anonymkode: 7640a...555
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #11 Skrevet 20. november 2015 Jeg kjøpte et på Plantasjen for 5 år siden, betalte 1200 for det, og synes det er veldig pent, får mye skryt av det. Like fint hvert år Anonymkode: 0b268...c05
GammelKaktus Skrevet 20. november 2015 #12 Skrevet 20. november 2015 Jeg har et fra Plantasjen tror det kostet rundt 4500, vet ikke fikk det i gave. Ser helt naturlig ut
Cashbah Skrevet 20. november 2015 #13 Skrevet 20. november 2015 stygt! For meg er ekte kun det beste og fineste. og ikke minst lukta.Anonymkode: f2107...653Wunderbaum? Men invester i et dyrt og skikkelig fint juletre, som varer i mange år. Da vil du få mye mer for pengene. 2
Tøytigern Skrevet 20. november 2015 #15 Skrevet 20. november 2015 (endret) Wunderbaum? Men invester i et dyrt og skikkelig fint juletre, som varer i mange år. Da vil du få mye mer for pengene.https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR-b505IDfhDo1t3Mf05mmNpcfAuMReElBBGGIVYWwiPZukDLeMWg Endret 20. november 2015 av Tøytigern 1
Tøytigern Skrevet 20. november 2015 #16 Skrevet 20. november 2015 (endret) Dobbelt. Endret 20. november 2015 av Tøytigern
Sølvrosen Skrevet 20. november 2015 #17 Skrevet 20. november 2015 Foreldrene mine har et kunstig juletre som er over tjue år gammelt og fremdeles like fint. Det ser selvfølgelig ikke like ekte ut som trær i samme prisklasse gjør i dag, men på avstand og uten blå lys ser det ganske overbevisende ut.Det er veldig praktisk. Med et ekte tre må en gå og kjøpe det, bære det hjem, venne det gradvis til varmen, passe på at det får vann og støvsuge opp alle nålene hele jula. I tillegg får en masse insekter og småkryp inn i huset.Med et kunstig tre er det bare å bære esken ned fra loftet, pakke ut treet, sette delene i hverandre, folde ut grenene og rette dem ut. Dette tar under en halvtime, og da trenger en ikke bry seg mer om treet. Når jula er ferdig er det bare å ta av pynten, ta treet fra hverandre, legge det ned i esken og bære det tilbake opp til sin faste plass på loftet. Esken er ca 15x15x100cm, så det tar ikke mye plass. Treet er ca 170 høyt.Det går også ann å gjøre som tanta mi. Hun pyntet treet en gang, og etter jula flytter hun treet ut til gjesterommet og trer en stor plastsekk over treet. Til jul trenger hun bare å flytte treet ut på stua.En annen fordel er at om det viser seg at minstemann er allergisk mot juletrær trenger ikke de eldre søsknene å få noen tradisjoner ødelagt hvis de har vokst opp med kunstig juletre. Det kan nemlig skje. 1
Cashbah Skrevet 20. november 2015 #18 Skrevet 20. november 2015 https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR-b505IDfhDo1t3Mf05mmNpcfAuMReElBBGGIVYWwiPZukDLeMWgNei, nå lo jeg godt 1
dillyduzit Skrevet 20. november 2015 #19 Skrevet 20. november 2015 (endret) Vi selger noen juletrær på jobb, jeg kan jo ta bilde av et vi har utstilt, som faktisk ser ganske så fint ut - dersom noen er interessert i det? Legger selvfølgelig med pris, hvilket tre det er, og hvilken butikk. Endret 20. november 2015 av dillyduzit
Tøytigern Skrevet 20. november 2015 #20 Skrevet 20. november 2015 (endret) Nei, nå lo jeg godt Kjøpte ellers tre i dag, selv, sånn for å oppdatere etter min deltagelse i den andre tråden (den jeg linket til over her.)Handlet hos Hageland. Det var de fineste jeg fant, etter å ha sett rundt hos flere forhandlere.http://www.hageland.no/produktkatalog/tilbehor/kunstige-juletraer(Skal ikke si hvilket jeg kjøpte, for da slakter dere bare smaken min. )Men jeg kjøpte uten lys på, så jeg kan sette på dem selv. Fordi jeg liker best sånne der man kan klype fast ett og et enkelt-lys, rundt på treet, så man ikke bare har små ledpærer.Og jeg kjøpte uten sånne nylonbust-greiner innimellom greinene med støpte nåler. For de syns jeg ikke var så tiltalende.Det blir liksom mer naturtro, syns jeg, når det ikke er sånne åpenbart kunstige greiner inniblant de med naturtro nåler, da.Det er iallefall min oppfatning. Endret 20. november 2015 av Tøytigern Glemte link.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå