Vivekke Skrevet 1. oktober 2004 #1 Skrevet 1. oktober 2004 Nå har svigermor kommet med forslag til gjesteliste fra deres side og en lang liste over ting vi må huske på i planleggingen av bryllupet. De fleste andre (?) ville kanskje sett på dette som god hjelp, men jeg personlig reagerer. Har hele tiden hatt et ønske om et bryllup som føles ut som om det er vårt, og for å få denne følelsen tror jeg det er viktig at vi finner ut av noen ting selv. (Det er jo derfor jeg er her i KK - prøver å plukke opp tips i forbindelse med planlegging osv. osv). Når vi ennå ikke har klart å bestemme oss for en dato, synes jeg det er naturlig at vi ikke har kommet så langt i planleggingen ellers heller. Hadde jeg fått hjelp av svigermor på et senere tidspunkt, mer av typen "Har dere husket/tenkt på det.." - hadde jeg ikke reagert, men nå gjør jeg det....
cecily Skrevet 1. oktober 2004 #2 Skrevet 1. oktober 2004 Det spørs hvilket forhold dere to har, men jeg personlig hadde blitt rasende Aldri i verden om jeg hadde fulgt den gjestelisten.
Vivekke Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2004 Phu... Godt å høre. Akkurat i forhold til bryllupsplanlegging har vi ikke (ihvertfall ikke jeg) et godt forhold til henne. Har flere ganger vært inne på tanken å droppe hele bryllupet... Har vært kjempe frustrert og sinna pga diverse uttalelser fra henne.
cecily Skrevet 1. oktober 2004 #4 Skrevet 1. oktober 2004 Å nei! Slik skal det da ikke være. Det er umulig å vite tankegangen bak en slik liste som hun skrev, men hun må da selv skjønne at den i de fleste tilfeller ikke vil bli godt mottatt. Hva sa du til henne da hun kom med den?
Vivekke Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2004 Jeg kan love deg at den ga hun ikke til meg personlig! Hun ringte å spurte om vi var hjemme og om det passet om hun kom på besøk - samboeren min sa ja, men glemte å fortelle at mine foreldre også var på besøk... Da hun oppdaget dette (at mine foreldre var på besøk...) hadde hun plutselig ikke tid til å komme inn! Min samboer måtte komme ut til henne -de satt og pratet i bilen en halv time! Merket at mamma syntes det var kjempe rart! Samboeren min turte selvfølgelig ikke å vise meg arkene "med gode råd" før etter at mine foreldre hadde dratt....
Sita Skrevet 1. oktober 2004 #6 Skrevet 1. oktober 2004 Det hadde jeg aldri godtatt og sagt ifra med en gang.Helt greit med hjelp ja, men da etter deres ønske........
cecily Skrevet 1. oktober 2004 #7 Skrevet 1. oktober 2004 Noe så latterlig. Blås i listen, det er ikke noe du skal ta hensyn til at hun tydeligvis ønsker seg et bryllup til.
Seterjenta Skrevet 1. oktober 2004 #8 Skrevet 1. oktober 2004 Vil bare si lykke til, håper dere finner ut av det, uten store konflikter! Ingen enkel situasjon, og jeg vet at jeg selv hadde blitt ganske fortvilet. Har du pratet godt ut med samboeren din, hva synes han om det hele? Sammen finner dere sikkert ut av det! Lykke til! :trøste:
cecily Skrevet 1. oktober 2004 #9 Skrevet 1. oktober 2004 En ting til jeg vil si. Når hun på denne måten gjør bryllupet til sitt eller til noe upersonlig, da frarøver hun jo dere muligheten til å sette dere ned og kose dere med akkurat disse detaljene. Dess mer jeg tenker på saken, dess mer syns jeg at det var utrolig dårlig gjort av henne.
ragsan Skrevet 1. oktober 2004 #10 Skrevet 1. oktober 2004 Vet ikke om jeg ville blitt direkte fornærmet, men på den annen side er det jo opplagt at hun vet at det ikke vil bli satt stor pris på - hadde hun virkelig trodd at "hjelpen" var velkommen hadde hun vel kunnet komme inn og presentert det for dere begge med dine foreldre til stede... I det hele tatt ganske merkelig oppførsel. Personlig har jeg fått mye hjelp av svigermor til gjestelisten, men først etter at vi ba om hjelp (min tilkomne har ikke helt oversikten over sin egen familie, visst ) - og andre gode råd har også bare kommet når vi har signalisert at de er velkomne (ofte spør hun "hvordan har dere tenkt..." el.l., og hvis vi da svarer "sånn og sånn" sier hun ikke mer, svarer vi "så langt har vi ikke kommet" kommer hun gjerne med sin mening). Er i det hele tatt ganske heldig, jeg, tror jeg - både med mann og svigermor :D
Gjest Pjusk Skrevet 1. oktober 2004 #11 Skrevet 1. oktober 2004 Hvis min svigermor (som jeg ikke har noe supert forhold til) hadde kommet med en slik liste hadde jeg sagt: "Okay, takk. jeg skal titte på det." Uten at jeg dermed følte at hun tok over bryllupet eller at jeg måtte gjøre alt hun noterte ned. Men å bli slik :evil: , som enkelte av dere sier, skjønner jeg rett og slett ikke. Hvorfor det??
cecily Skrevet 1. oktober 2004 #12 Skrevet 1. oktober 2004 Fordi hun da legger nesa si i noe hun ikke har noe med. Jeg kan ikke fordra oppiblanding av mine saker. Og slikt er noe jeg koste meg meg, jeg hadde blitt både irritert og lei meg over at noen skulle ta den gleden fra meg og tro at de fritt kunne gjøre det for meg.
Gjest Pjusk Skrevet 1. oktober 2004 #13 Skrevet 1. oktober 2004 Og slikt er noe jeg koste meg meg, jeg hadde blitt både irritert og lei meg over at noen skulle ta den gleden fra meg og tro at de fritt kunne gjøre det for meg. Aner jeg et snev av brudehysteri her? Svigermoren presenterte en gjesteliste og en "Har du husket"-liste. Ta det i mot, si du skal titte på det, la denne moren få lov til å blande seg litt i sønnens bryllup - men du bestemmer da virkelig uansett over bryllupet selv. Himmel - det er ikke rart det er krig i verden...
cecily Skrevet 1. oktober 2004 #14 Skrevet 1. oktober 2004 Aner jeg et snev av brudehysteri her? Svigermoren presenterte en gjesteliste og en "Har du husket"-liste. Ta det i mot, si du skal titte på det, la denne moren få lov til å blande seg litt i sønnens bryllup - men du bestemmer da virkelig uansett over bryllupet selv. Himmel - det er ikke rart det er krig i verden... :o :o :o :o Brudehysteri at jeg ikke ville like at svigermor helt alene har satt seg ned og skrevet opp hvordan hun ville like å ha bryllupet? Hvilke gjester og hva en skal gjøre når. Nå slapp vi da slike problemer, både når det gjaldt svigerforeldre og foreldre. Jeg hadde heller ikke likt om mamma hadde satt seg ned og laget tilsvarende liste, så det har heller ikke noe å gjøre med svigers. Jeg hadde sikkert sagt "Takk for omtanken, men det klarer vi helt sikkert selv og slengt listen i en skuff". Tenke deg da, at svigermor har planlagt detaljer når brudeparet selv ikke har kommet så langt.
Lula Skrevet 1. oktober 2004 #15 Skrevet 1. oktober 2004 Enig med Pjusk jeg... Ikke gjør dette til et større problem enn det er. Du ødelegger jo bare gleden for deg selv ved å bli sint og irritert. Prøv heller å se de (tragi-)komiske i det. La nå svigermor få komme med innspill, si ja og ha og vær høflig. Dette er jo en stor begivenhet for henne også, og det er høyst sannsynlig godt ment . Så bestemmer du og din mann SELV hvordan dere vil ha bryllupet og hvilke råd dere vil høre på!
Gjest Pet Skrevet 1. oktober 2004 #16 Skrevet 1. oktober 2004 Jeg stusser også på at bryllupet tilhører bruden og at ingen andre har lov å si noe som helst! Vet at det er mange bruder som er sånn. Et bryllup er da en familiebegivenhet! Jeg har en sønn og den dagen han evt skal gifte seg så håper jeg ikke at jeg blir skviset helt ut og at det blir tatt opp i verste mening hvis jeg har lyst til å delta litt...
ragsan Skrevet 1. oktober 2004 #17 Skrevet 1. oktober 2004 Jeg reagerte mer på måten dette ble gjort en at det ble gjort. Listene i seg selv tror jeg jeg hadde kunne svelge greit - som dere sier: "Jaha, skal titte på den" og så velge selv hva man vil høre på eller ikke. Men at hun ikke kunne komme inn når brudens foreldre var tilstede og måtte ta det på to-mannshånd med sønnen sin synes jeg gir et så merkelig inntrykk at jeg definitivt ville tatt det ille opp... Men altså, det er selvsagt bedre for egen sinnsro å blåse av hele greia
Gjest Pet Skrevet 1. oktober 2004 #18 Skrevet 1. oktober 2004 Jeg reagerte mer på måten dette ble gjort en at det ble gjort. Listene i seg selv tror jeg jeg hadde kunne svelge greit - som dere sier: "Jaha, skal titte på den" og så velge selv hva man vil høre på eller ikke. Men at hun ikke kunne komme inn når brudens foreldre var tilstede og måtte ta det på to-mannshånd med sønnen sin synes jeg gir et så merkelig inntrykk at jeg definitivt ville tatt det ille opp... Men altså, det er selvsagt bedre for egen sinnsro å blåse av hele greia Kanskje hun er usikker og litt klønete sosialt? Så lenge folk ikke er slemme eller direkte frekke synes jeg man skal prøve å være litt overbærende, jeg. Da får man det så mye bedre sammen og med seg selv!
Gjest Pjusk Skrevet 1. oktober 2004 #19 Skrevet 1. oktober 2004 Kanskje hun er usikker og litt klønete sosialt? Så lenge folk ikke er slemme eller direkte frekke synes jeg man skal prøve å være litt overbærende' date=' jeg. Da får man det så mye bedre sammen og med seg selv! [/quote'] Kloke ord!
Gjest Tex Skrevet 1. oktober 2004 #20 Skrevet 1. oktober 2004 Håper inderlig at min sønns kommende hustru er såpass oppegående at hun skjønner at jeg (forhåpentligvis) vil glede meg over det forestående bryllupet, og at jeg ønsker å bidra.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå