AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Hei,det har seg slik at NAV har midlertidig stanset utbetalingen av sykepengene mine pga 8 ukers aktivitetskravet. Nå har det seg sånn at jeg har prøvd å få kontakt med saksbehandler som jeg ikke får og fristen for varig stans går ut på mandag. Jeg fikk en tlf idag at saksbehandler er tilbake på jobb på mandag, men det hjelper meg fint lite når frister ER mandag. Jeg har bokstavelig talt ringt NAV i hjel og sendt utallige mail til saksbehandler om at jeg ønsker time. Jeg var også innom på fredag for å levere inn ny dokumentasjon, siden de allerede hadde "vurdert meg" i fellesmøtet som jeg fikk vite dagen i forkant. Dermed ikke mulig til å få samlet opp alt dokumentasjon som NAV kunne trenge.Idag fikk jeg som sagt vite at hun ikke er tilbake før mandag, men jeg ønsker jo svar innen FRISTEN. Det er jo etter 8 uker kravet forlenget med delvis eller helt tilbake i arbeids rettet tiltak, noe jeg har fått legen OG arbeidsgiveren min til å skrive ikke er mulig. Jobben kan ikke tilrettelegge og legen har skrevet at jeg ikke er arbeidsfør.Men kan jeg kreve at NAV ser på saken min når jeg møter opp imorgen? Jeg er jo ikke "kjip", jeg vil jo helst tilbake i jobb og være frisk! Jeg har jo ikke med mening latt være å gi dem dokumentasjonen de trengte, for jeg trodde det gikk automatisk, men fastlegen min klarte å glemme å skrive sin del, men gjorde dette med engang da jeg gjorde legen oppmerksom på det.Jeg er litt DESPERAT for å si det mildt.Takk for alle svar! Anonymkode: f6552...95f
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 Tror ikke du trenger å stresse med dette. Du har tross alt dokumentert fra lege at du ikke er arbeidsfør og dokumentert fra arbeidsgiver at tilrettelegging ikke er mulig, da regner jeg med at det er god grunn for dette og det ser NAV også. Anonymkode: d31c4...b53
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Husk å trippelsjekke legen for om han har sendt dokumentasjonen. Du vet at ingen gjør noe for å hjelpe, med mindre du pisker de til det. Har opplevd det samme utallige ganger som deg TS. Har lært å ta kopier av alt og ha alt skriftlig, ringe NAV og lege minst 3 ganger for å forsikre meg om at alt blir gjort. Legen og Nav driter i deg, de er mer opptatt av å karre til seg sine penger å komme hjem til familiemiddagen sin. Anonymkode: bfdbc...46f
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Husk å trippelsjekke legen for om han har sendt dokumentasjonen. Du vet at ingen gjør noe for å hjelpe, med mindre du pisker de til det. Har opplevd det samme utallige ganger som deg TS. Har lært å ta kopier av alt og ha alt skriftlig, ringe NAV og lege minst 3 ganger for å forsikre meg om at alt blir gjort. Legen og Nav driter i deg, de er mer opptatt av å karre til seg sine penger å komme hjem til familiemiddagen sin.Anonymkode: bfdbc...46fSynd, men ofte sant. Anonymkode: d31c4...b53
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #5 Skrevet 19. november 2015 Husk også at det faktisk ikke er saksbehandleren din som bestemmer når det passer å stanse pengene.. Du skal varsles på forhånd og når dokumentasjon foreligger, så skal utbetaling igangsettes.Jeg ville heller ringt nav forvaltning. Det er de som utbetaler. Anonymkode: 73a59...028
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 19. november 2015 #6 Skrevet 19. november 2015 (endret) Husk også at det faktisk ikke er saksbehandleren din som bestemmer når det passer å stanse pengene.. Du skal varsles på forhånd og når dokumentasjon foreligger, så skal utbetaling igangsettes.Jeg ville heller ringt nav forvaltning. Det er de som utbetaler.Anonymkode: 73a59...028Har NAV Forvaltning tatt over oppfølging av sykmeldte? Her er det snakk om vurdering av medisinske opplysninger når en er 100 % sykemeldt som skjer automatisk på alle (her er det systemet til NAV som stopper) som er 100 % sykemeldt, og at det skal vurderes tiltak. Har du brukket beinet så kan du kanskje jobbe redusert og få taxi til jobben for de dagene. Dette har jo lokalkontoret gjort etter reformen, men er det blitt endringer? Endret 19. november 2015 av Steve Rogers
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 19. november 2015 #7 Skrevet 19. november 2015 (endret) TS, er det snakk om penger for november? Lever det i skranken og spør om en annen kan se på det? ☺ Selv om saksbehandleren din er der eller ikke så må du ikke levere det til henne, sjeldent noen som gjør. Skjønner ikke hvorfor du skal ha time eller har ringt så mye. Hvis det hjelper deg så legg det i en konvolutt og merk det med navn. ☺ Endret 19. november 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #8 Skrevet 19. november 2015 Be om å få snakke med den som er bakvakt for veilederen din du Anonymkode: c0854...eb6
Gjest incognita Skrevet 19. november 2015 #9 Skrevet 19. november 2015 Husk å trippelsjekke legen for om han har sendt dokumentasjonen. Du vet at ingen gjør noe for å hjelpe, med mindre du pisker de til det. Har opplevd det samme utallige ganger som deg TS. Har lært å ta kopier av alt og ha alt skriftlig, ringe NAV og lege minst 3 ganger for å forsikre meg om at alt blir gjort. Legen og Nav driter i deg, de er mer opptatt av å karre til seg sine penger å komme hjem til familiemiddagen sin.Anonymkode: bfdbc...46fDet var da fryktelig generaliserende. Heldigvis finnes det leger som bryr seg om pasientene sine, og er du så misfornøyd med legen din burde du tenke på å bytte.TS, jeg ville møtt opp i skranken på nav og lagt frem problemstillingen. Hvis all dokumentasjon er på plass kommer dette til å løse seg uten problem.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #10 Skrevet 19. november 2015 Du trenger ikke kjefte på NAV. Det er lege og arbeidsgiver som ikke har gjort jobben sin om du går midlertidig stans. Det er dem du bør ringe. Anonymkode: 3896d...2bf
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #11 Skrevet 19. november 2015 Har NAV Forvaltning tatt over oppfølging av sykmeldte? Her er det snakk om vurdering av medisinske opplysninger når en er 100 % sykemeldt som skjer automatisk på alle (her er det systemet til NAV som stopper) som er 100 % sykemeldt, og at det skal vurderes tiltak. Har du brukket beinet så kan du kanskje jobbe redusert og få taxi til jobben for de dagene. Dette har jo lokalkontoret gjort etter reformen, men er det blitt endringer?Det er lokal kontoret som fatter vedtak om midlertidig stans, men forvaltning som sender ut brevet da det er de som gjør utbetalinger. Anonymkode: 3896d...2bf
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 19. november 2015 #12 Skrevet 19. november 2015 (endret) Det er lokal kontoret som fatter vedtak om midlertidig stans, men forvaltning som sender ut brevet da det er de som gjør utbetalinger. Anonymkode: 3896d...2bfUansett, det er lokalkontoret som fatter vedtak om fortsettelse og vurderer de medisinske opplysningene når det kommer til åtte uker? hvis ja, så jeg ikke poenget med å ringe forvaltning hvis det er lokalkontoret som skal gjøre jobben. Hvem som sender brevet er da same shit, det er to tastetrykk. Lokalkontorene har da alltid hatt oppfølgingen med de medisinske opplysningene og forvaltning har alltid hatt utbetalingen, men jeg spør AB om det har blitt endringer siden det sies at det skal ringes forvaltning. Endret 19. november 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #13 Skrevet 19. november 2015 Uansett, det er lokalkontoret som fatter vedtak om fortsettelse og vurderer de medisinske opplysningene når det kommer til åtte uker? hvis ja, så jeg ikke poenget med å ringe forvaltning hvis det er lokalkontoret som skal gjøre jobben. Hvem som sender brevet er da same shit, det er to tastetrykk. Lokalkontorene har da alltid hatt oppfølgingen med de medisinske opplysningene og forvaltning har alltid hatt utbetalingen, men jeg spør AB om det har blitt endringer siden det sies at det skal ringes forvaltning.Var ikke helt tydelig. Brevet er signert av forvaltning og mange blir derfor forvirret og kontakter forvaltning. Forståelig nok da brevet kommer fra dem. Men all kontakt må altså rettes til lokal som er de som fatter vedtaket. Anonymkode: 3896d...2bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå