AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Er alle takskinner dimmbar? Bryteren jeg har på veggen har ikke dimmefunksjon, så betyr det at jeg ikke får dimmet lyset i taket uansett? Er det et must å ha dummbart lys i taket? Anonymkode: e5211...c82
Mis(s)Understood Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 Det er ikke et 'must', men det er veldig praktisk.Bryteren på veggen kan byttes, men det er inngrep i fast installasjon, så dersom du ikke har utdannelse til å gjøre det selv så trenger du en elektriker til å bytte bryteren til en dimmer. Det koster ikke så mye.Husk at det er forskjell på dimbare LED pærer og vanlige LED pærer.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Det er ikke et 'must', men det er veldig praktisk.Bryteren på veggen kan byttes, men det er inngrep i fast installasjon, så dersom du ikke har utdannelse til å gjøre det selv så trenger du en elektriker til å bytte bryteren til en dimmer. Det koster ikke så mye.Husk at det er forskjell på dimbare LED pærer og vanlige LED pærer.Ca 1000? Anonymkode: e5211...c82
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 "Skal du montere, flytte eller fjerne noen av disse skal det overlates til fagfolk. Dette er regulert ved lov og forskrifter, og her ligger brannsikkerhet og sikkerhet mot elektrisk støt til grunn.Det eneste du etter forskriftene kan gjøre med slikt utstyr er å skifte selve dekselet, men ikke den veggfaste delen og tilkoblingene. " Betyr det at jeg må ha fagfolk? Og må jeg rapportere til regjeringen når den er byttet? Anonymkode: e5211...c82
Lutetium 71 Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 "Skal du montere, flytte eller fjerne noen av disse skal det overlates til fagfolk. Dette er regulert ved lov og forskrifter, og her ligger brannsikkerhet og sikkerhet mot elektrisk støt til grunn.Det eneste du etter forskriftene kan gjøre med slikt utstyr er å skifte selve dekselet, men ikke den veggfaste delen og tilkoblingene. " Betyr det at jeg må ha fagfolk? Og må jeg rapportere til regjeringen når den er byttet?Anonymkode: e5211...c82Mis(s)Understood har allerede svart på dette.Det er fast installasjon, så det er elektrikernes domene.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #6 Skrevet 19. november 2015 Kan det gjøres svart av en elektriker? Anonymkode: e5211...c82
Lutetium 71 Skrevet 19. november 2015 #7 Skrevet 19. november 2015 Kan det gjøres svart av en elektriker?Anonymkode: e5211...c82Det kan det kanskje. Men om huset ditt brenner ned vil ikke jobben være registrert noe sted, og du risikerer regress. Er det verdt det?Slike jobber har også en tendens til å havne her om de blir oppdaget. 1
Mis(s)Understood Skrevet 19. november 2015 #8 Skrevet 19. november 2015 (endret) "Skal du montere, flytte eller fjerne noen av disse skal det overlates til fagfolk. Dette er regulert ved lov og forskrifter, og her ligger brannsikkerhet og sikkerhet mot elektrisk støt til grunn.Det eneste du etter forskriftene kan gjøre med slikt utstyr er å skifte selve dekselet, men ikke den veggfaste delen og tilkoblingene. " Betyr det at jeg må ha fagfolk? Og må jeg rapportere til regjeringen når den er byttet?Anonymkode: e5211...c82Jeg vet ikke om du 'stempler til Vårherre, - eller enda lenger ned'.- det blander jeg meg ikke i.Men 'JA' det betyr at du må ha fagfolk. Endret 19. november 2015 av Mis(s)Understood
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #9 Skrevet 19. november 2015 Det kan det kanskje. Men om huset ditt brenner ned vil ikke jobben være registrert noe sted, og du risikerer regress. Er det verdt det?Slike jobber har også en tendens til å havne her om de blir oppdaget.Jeg mener jo at jobben er like sikker om den utføres svart, men kanskje tryggest å registrere det. Anonymkode: e5211...c82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå