AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Jeg skal hjelpe mannen min med å føre regnskapet hans (han skal selvsagt gå igjennom det), men skal som sagt prøve å lære det da slik at jeg kan avlaste han litt fremover. Gikk bedre og fortere enn vi troddefortere det skulle.Hvillen motkonto er fornuftig å bruke ved valuta-tap 8160/gevinst 8060? Anonymkode: 37afa...d55
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 Realisert valutatap formoder jeg. Kredit der tapet er, debet på valutatap. Uten å vite mer om selve bilaget eller hva som har ført til tapet er det vanskelig å peke ut en konto. Alle bedrifter har forresten forskjellige kontoer, men er det lite så kan en følge NS ganske slavisk. Regner med at det er hva dere gjør. ☺️ Anonymkode: 40bd1...15e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Jeg har tatt emnet grunnleggende finansregnskap på høyskolen, så ta det jeg sier med en klype salt. Når vi førte til valutatap/gevinst var motposten for eksempel 1500 Kundefordringer eller 2400 Leverandørgjeld, om det var en kundefordring eller faktura som har endret seg. Hvis han har tapt/vunnet på aksjer blir det vel 1810 Aksjer. Som sagt, sjekk opp det her selv. Ellers kan jeg anbefale Grunnleggende finansregnskap av Aage Sending Anonymkode: df82e...c6b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå