Gå til innhold

Redd for forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja. Hvor skal jeg begynne? Jeg er ei jente som aldri har vært i et ordentlig forhold. Det er et bevisst valg. Jeg har hatt veldig vanskelig for å stole på mennesker grunnet en tøff tid med spiseforstyrrelser i flere år. Jeg har datet, men trukket meg bort når det har blitt for seriøst. Det har for det meste bare vært "flings". Jeg har vel hatt en lik attitude som enkelte gutter som "bare har det gøy"...

Jeg har nå møtt en fantastisk fyr som jeg er blitt veldig glad i. Vi er bestevenner samtidig som vi dater. Da jeg traff ham hadde jeg aldri noen intensjon om at det skulle bli noe mellom oss, men vi klikket bare. En kjemi jeg aldri har opplevd med noen andre.
Han har, som jeg, også uttrykt at han bare vil ta det med ro (altså ikke haster etter å få seg kjæreste). Vi har datet i snart et år, og til tross for at han er på "samme" plan som meg, merker jeg at ting endrer seg. Han sier at han aldri har møtt noen som meg og at jeg er så fantastisk og at han trenger meg etc. Jeg er redd for den dagen han evt sier jeg elsker deg...

Han er så god mot meg at jeg ofte får dårlig samvittighet. Jeg er ikke vant til det. Vi gjør ting som kjærester gjør. Han gir meg "alt" og er der for meg i opp og ned-turer. Jeg får noia fra tid til annen. Vil bare avslutte det hele og ønsker av og til at jeg aldri hadde møtt ham. Jeg får panikk eller blir irritert på ham.... Egentlig uten grunn. Jeg trekker meg vekk, for jeg er usikker på ham. Og jeg er redd for den avhengighetsfølelsen som har oppstått, og forteller meg selv hele tiden at jeg ikke er avhengig av å ha ham i livet mitt. Og usikker på "oss" og det vi ender opp som. 

Er det noen som har opplevd/opplever tilsvarende?  Eller noen som har noen råd eller tips? Eller bare vil dele relaterte erfaringer?

Ønsker kun seriøse innspill
Tusen takk <3

Anonymkode: 0438a...c8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er du så redd for? Se for deg at du enten gjør det slutt, eller han kutter deg ut fordi du skyver han unna, hvordan ville livet ditt blitt da? Man må tørre å satse for å vinne, og slik du beskriver dette forholdet, har du funnet deg en mann som er verdt å satse på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...