Gå til innhold

MØKKLEI og BLAKK..men blir ikke kvitt hesten min :(

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er lei av å bruke utallige timer hver uke på å være i stallen, på stell og ridning.I tillegg er jeg alltid blakk, regner meg jeg bruker 4-5000 i mnd på hesten. Nå er jeg lei! :evil: så prøver jeg å selge da, men bor såpass langt ut i ødemarken at det ikke er lett det heller......

:veldigsur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde du vel tenkt på før du skaffa hesten?

Skrevet

Enig med hun før meg, prøvd å annonsere?

Skrevet

Hva med å la noen ha den på for til du finner en kjøper?

Gjest Anonymous
Skrevet

ærlig talt,dette var for drøyt, innså du ikke før d kjøpte den at det kom til å koste? du kanke bare komme å si at du er lei og vil bli av med den. det er et dyr, en hest, og dette er ting du burde regnet med.. ta deg sammen..

Gjest Gjest som startet
Skrevet

KLART jeg tenkte på dette da jeg kjøpte hesten! har hatt ham i 7 år, og ting kan faktisk forandre seg!!!!!både øknomisk og personlig! hesten får optimalt stell og trening UANSETT hvor lei og blakk jeg er, så det går overhodet ikke ut over ham!!!!! men, problemet er at jeg bor så usentralt til at det er vanskelig å få solgt ham, og å sende ham til salgsstall blir for dyrt!!!!

Skrevet

At ting kan forandre seg må man også ta med i beregningene... Det er et stort ansvar å skaffe seg en hest, og det er nettopp det man må tenke på før man går til det skrittet.

Anyways, prøvd dyrenett.no?

Gjest Revenka
Skrevet

Kunsten å selge hest er en stor hemmelighet, men her er noen tips:

*vurder prisen, er den riktig i forhold til det hesten er verdt for en fremmed og ikke din lommebok?

*kan du selge med utstyr? Hva kan du eventuelt selge utenom og tjene litt penger på?

*kjenn din kjøper, hva slags hest er det, hvem passer den for

*Lag en hjemmeside med info om hesten med bilder og slikt, gjerne sykdomshistorie også

*ha en veterinærattest på lager, men du må jo skaffe deg en ny ved salg uansett

*Skaff deg referanser fra instruktører og slikt

*Sett inn annonser på mange steder med konkret info

Har egentlig masse tips, men er litt vanskelig når jeg ikke vet noe mer om hesten. Hvis det er snakk om hest til over 100.000,- prisklassen anbefaler jeg salgsstall. Venninna mi solgte akkurat hesten sin via en slik stall, og det tok bare 6 dager. Kostet henne 5 % av kjøpssummen, men hun fikk jo mer enn det hun hadde tenkt at hun kunne få.

Da jeg solgte hesten min fikk jeg mange telefoner fra hele norge, og det endte med at han måtte fraktes 120 mil. Det skal ikke være vanskelig sett at prisen er riktig. Mange reiser langt for en hest til en fornuftig pris.

Skrevet

Å bo langt uti "ødemarken" er da ikke noe problem når man skal selge hest.

Prøv Bondebladet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Sett inn annonse på hest.no eller hestemarked.no.

(Hva slags hest er det? Hvilken prisklasse har du tenkt å legge deg på? Hvor bor du?)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde sikkert vært ålreit med en hamster også.

Skrevet

Hei!

Skjønner godt at det kan være frustrerende å ikke få endene til å møtes og måtte bruke mye tid på en hobby som man innimellom kan bli litt lei av.

Du sier du har hatt heste i sju år.. Er du virkelig klar for å selge hesten? Helfor evnt få en forrytter som kan hjelpe å betale? Kanskje ikke helt enkelt om man ikke bor sentralt..

Hva kan hesten din da? Hva blir den brukt til?

Hmm.. vet sannelig ikke helt hva du bør gjøre :/

Hadde jeg hatt råd, og det hadde vært hesten for meg, skulle jeg gjerne kjøpt den :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du avertert i avisen flere ganger?Ja det koser å ha dyr, men om din situasjon er så endret at du må selge han har du mange alternativer.

ring rundt til hestesentra, nett og ikke minst din avis.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hesten er en 12 år gammel vallak, som har gått masse dressur (LA/MB) og noe sprang (1.10) Ønsker å selge med utstyr. Har annonsert ham, men her vi bor nå (bodde før på østlandet, nå i nord-norge) er det lite marked for kjøp av dressurhester....og når folk ringer på annonsen min, og får høre hvor han står, så er det klart at de heller ser seg om i området der de bor; stort sett folk fra østlandet/sørlandet som ringer - og der er det jo mye hest av samme type som den jeg skal selge, så det er lettere å titte der enn å dra helt til nord for å se på EN hest....prisen er heller ikke ille; har tatt hensyn til alle sånne ting - som alder, hvor den står ( satt ned prisen i forhold til det ) hva den kan,og utstyr følger med. Har satt den til 40 000,- og med tanke på at folk gir 30 000,- for kaldblodser som ikke kan noen ting....

Har tenkt på salgsstall, men de eneste salgstallene jeg vet om, skal ha 6-7000 i mnd for trening/oppstalling mens hesten står der - og det blir for dyrt!

Gjest Revenka
Skrevet

40 000,- syns jeg var veldig mye egentlig. Men greit nok hvis det er bra utstyr. Ikke sammenlikn din hest med overpriset kaldblodser. Det er dumme brødhuer som kjøper travere til mer enn 10.000 (håper jeg ikke fornærmer noen nå altså) tihi :sjarmor:

Du skrev at han har gått, går han nå da? Og at du bor i nord er vel ingen hindring. Hun som kjøpte min hest bodde i tromsø, og hesten ble transportert med guttorm hestetransport nordover. Lett som bare det. Men man må finne rett kjøper da. Jeg annonserte på tv2 tekst-tv, og fikk drøss med svar. I annonsen så skriv hvor den står og hvilken pris, så slipper du unødvendige telefonsamtaler. Lykke til!

Gjest Lilleulv
Skrevet
At ting kan forandre seg må man også ta med i beregningene... Det er et stort ansvar å skaffe seg en hest' date=' og det er nettopp det man må tenke på før man går til det skrittet.[/quote']

Hallo... det må jo være lov å selge hesten sin!!??? Det er ganske vanlig å selge hester liksom... merkelig reaksjon... Jeg har hatt hest på fôr, men ble drit lei etter et par år, så er glad jeg ikke kjøpte hesten. men OM jeg hadde kjøpt den, så hadde jeg jo solgt den hvis jeg ikke ville ha den lengre...

Skrevet

Hallo!! Ja selvfølgelig, men å sitte å sutre og bære seg over det blir for dumt.

Gjest Anonymous
Skrevet

40 000.- for hesten er ikke mye, nei. Han går stabile LA klasser, har enda til gode å delta uten premiering. Siste stevnet vi red, var i juli, LA:3, og vi vant med 65 %. Jeg ønsker ikke å selge ham til en amatør heller, er stort dem som tror de kan få en LA/MB hest til 30 000,- :roll:

Skrevet
40 000.- for hesten er ikke mye' date=' nei. Han går stabile LA klasser, har enda til gode å delta uten premiering. Siste stevnet vi red, var i juli, LA:3, og vi vant med 65 %. Jeg ønsker ikke å selge ham til en amatør heller, er stort dem som tror de kan få en LA/MB hest til 30 000,- :roll:[/quote']

Det kan likevel være mulig at du må senke prisen.

Da jeg skulle selge unghesten min måtte jeg så og si "gi den med på lasset" sammen med moren hans, siden etterspørselen var så lav på det tidspunktet.

Jeg fikk litt for ham utelukkende fordi kjøperen likte ham så godt. Kjipt, men slik er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...