Ayesh Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 (endret) HeiSom mange av dere kjenner igjen så har jeg skrevet ganske mange innlegg her i forbindelse med IVF det er fordi jeg har ingen jeg kan snakke med. siden juli har sykehuset sagt at jeg skal starte med medisiner i desember. idag når jeg ringte dem for å fortelle at jeg har fått mensen så hadde dem noe nytt å fortelle. hun på telefonen sa at jeg må ta kromosom prøve på nytt som jeg tok for en mnd siden. dette fordi det gikk noe galt så den må tas på nytt og i tillegg må jeg ta noe som heter HUDPRØVE. hva er hud prøve for noe?? det er første gang jeg hører dette ordet.hun sa at kromosom prøve kan ta når som helst. men for å ta hudprøve så skal laboratoriet ta kontakt med meg da vil jeg få en timeog når sykehuset har fått svar på både kromosom prøve og hudprøve det er da jeg vil begynne med medisiner. det kan hende det blir i februar.jeg sitter her å gråter. var så glad for at nå er det en mnd igjen til jeg starter med medisiner. men nå er det håpet også borte. hva skal jeg gjøre? hva om jeg tar hud prøve privat? vil det da gå litt fortere?prøvde å legge ut bildet av svar på kromosom prøve. men jeg får det ikke til Endret 18. november 2015 av Ayesh
maxi25 Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 Jeg vil anbefale deg å ringe til klinikken, det er det beste du kan gjøre når du føler deg usikker og sitter igjen med spørsmål. Men kan det kanskje være HIV prøve de mener? Vet det er vanlig å teste før oppstart. Jeg har vært gjennom assistert befruktning men har ikke hørt om hudprøve. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Det kan være de skal ha en hudavskrapningsprøve. Det er ingenting å bekymre seg for. De skraper litt lett og får med seg hudceller, du merker det knapt. Hudprøve rkan og være allergitesting, men i denne sammenhengen er det lite sannsynlig. Selv om du skal begynne medisiner, og føler deg nærmere å bli gravid, så må du ta inn over deg at dette ikke er noen garanti for at du får en baby som resultat. Du må begynne å tenke på litt andre ting. Ta og opp det du er usikker på med helsepersonell, når du får i fo du ikke forstår konsekvensene av. Anonymkode: 5acac...114
Ayesh Skrevet 18. november 2015 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2015 Det kan være de skal ha en hudavskrapningsprøve. Det er ingenting å bekymre seg for. De skraper litt lett og får med seg hudceller, du merker det knapt. Hudprøve rkan og være allergitesting, men i denne sammenhengen er det lite sannsynlig. Selv om du skal begynne medisiner, og føler deg nærmere å bli gravid, så må du ta inn over deg at dette ikke er noen garanti for at du får en baby som resultat. Du må begynne å tenke på litt andre ting. Ta og opp det du er usikker på med helsepersonell, når du får i fo du ikke forstår konsekvensene av. Anonymkode: 5acac...114ja jeg klar over det at det ikke er så stor sjanse for at jg blir gravid.men jeg har veldig mye håp og tro.takk for at du svarte :-)
Mari Y Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Hei, du sikkert få svar på dette på Lommelegen.no. Klara Klok kan du sikkert også spørre, dersom du er under 25 år:)
Ayesh Skrevet 18. november 2015 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2015 Jeg vil anbefale deg å ringe til klinikken, det er det beste du kan gjøre når du føler deg usikker og sitter igjen med spørsmål. Men kan det kanskje være HIV prøve de mener? Vet det er vanlig å teste før oppstart. Jeg har vært gjennom assistert befruktning men har ikke hørt om hudprøve. Lykke til.både jeg og mannen min tok HIV prøver i juli. prøvene var negativet.'når tok du ivf? ble du gravid?
Ayesh Skrevet 18. november 2015 Forfatter #7 Skrevet 18. november 2015 Hei, du sikkert få svar på dette på Lommelegen.no. Klara Klok kan du sikkert også spørre, dersom du er under 25 år:)nei, jeg er 27. men takk for at du svarte
maxi25 Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 både jeg og mannen min tok HIV prøver i juli. prøvene var negativet.'når tok du ivf? ble du gravid?det første forsøket var negativt, fikk to egg på frys og begge de har jeg fått satt inn. Så nå venter jeg til testdag for å finne ut om jeg er gravid.
Ayesh Skrevet 18. november 2015 Forfatter #9 Skrevet 18. november 2015 det første forsøket var negativt, fikk to egg på frys og begge de har jeg fått satt inn. Så nå venter jeg til testdag for å finne ut om jeg er gravid. masse lykke til. Håper virkelig du er gravid denne gangen. Hvor lang var ventetiden mellom disse to forsøkene? Og hvorfor ble du ikke gravid på naturlig måte?
maxi25 Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 1 mnd ca fra første forsøkt ettersom dette forsøket var et frysforsøk.mannen har nedsatt sædkvalitet dessverre.
Ayesh Skrevet 18. november 2015 Forfatter #11 Skrevet 18. november 2015 1 mnd ca fra første forsøkt ettersom dette forsøket var et frysforsøk.mannen har nedsatt sædkvalitet dessverre.var det privat eller offentlig?
maxi25 Skrevet 18. november 2015 #12 Skrevet 18. november 2015 (endret) var det privat eller offentlig?offentlig, på rikshospitalet :-) Endret 18. november 2015 av maxi25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå