Gå til innhold

Hvordan holde liv i en tinder-samtale, og når be ut på date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har matchet med en helt enormt pen jente på Tinder, og jeg vil ha henne med ut.. Jeg er ikke interessert i noe ONS med hu her. Jeg vil bli kjent, men ikke havne i noe vennesone.

Har skrevet litt frem og tilbake et par dager, og hun stiller også spørsmål til meg, virker interessert. Jeg har vært litt tilbakeholden, for å ikke virke for frempå. Totalt 30-40 meldinger kanskje.

2 spørsmål:

1. Hvor lenge bør det gå før man sender en ny melding når man skriver en natta-melding.
2. Synes dere jenter det er mest spennende med en fyr hvis han plutseilg slutter å sende meldinger - eller er han et "rasshøl som kun er ute etter en ting" da?
3. Er det alltid hyggelig å få meldinger fra en fyr dere snakker med på tinder, hvis han er interessant nok til å snakke med når han først sender en melding?

Helvete så vanskelig det her skal være.

Anonymkode: ae4f7...71d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du henne på andre sosiale medier?

Anonymkode: de339...564

Skrevet

Nei

Skrevet

Jeg har matchet med en helt enormt pen jente på Tinder, og jeg vil ha henne med ut.. Jeg er ikke interessert i noe ONS med hu her. Jeg vil bli kjent, men ikke havne i noe vennesone.

Har skrevet litt frem og tilbake et par dager, og hun stiller også spørsmål til meg, virker interessert. Jeg har vært litt tilbakeholden, for å ikke virke for frempå. Totalt 30-40 meldinger kanskje.

2 spørsmål:

1. Hvor lenge bør det gå før man sender en ny melding når man skriver en natta-melding.
2. Synes dere jenter det er mest spennende med en fyr hvis han plutseilg slutter å sende meldinger - eller er han et "rasshøl som kun er ute etter en ting" da?
3. Er det alltid hyggelig å få meldinger fra en fyr dere snakker med på tinder, hvis han er interessant nok til å snakke med når han først sender en melding?

1. Går fint å skrive melding dagen etter, prøv å ikke tenk så mye på hva som er riktig. Gjør det som føles naturlig.

2. Ikke noe som helst spennende med en mann som slutter å skrive. Enten slutter jeg å være interessert, eller så tenker jeg at han er et rasshøl som er konfliktsky og prøver å fade meg ut. Veldig avhengig av situasjonen da. Har vi ikke snakket så lenge så tenker jeg bare "jaja" og avskriver ham bare om han slutter å svare, tenker ikke mer over det. Har vi skrevet over lang tid, eventuelt også vært på en date, ja da er han rett og slett et rasshøl om han ikke avslutter på en ordentlig måte. Jeg er i den situasjonen nå. Det gjør satans vondt og er respektløst.

3. Alltid hyggelig å få meldinger. Unntaket er disse som skriver igjen og igjen og igjen når de ikke får svar med en gang. Jeg har hatt et par slike matcher. Det var creepy, og oser av desperasjon.

Anonymkode: 1fb1c...1cc

• Liker 2
Skrevet

Nei

Da får du henne dit. Facebook er fint for å se mer av hvem hun er. Vektlegg hvordan hun eventuelt skriver til andre og hva hun legger ut.

Og ikke spill noe spill. Har du lyst til å be henne ut så gjør det og si at du liker henne. Du kan ikke skremme ei som er interessert, men du kan miste interessen fra ei fordi du ikke viser nok interesse..

• Liker 2
Skrevet

1. Du må minimum vente med ny melding til dagen etter.

2. Det er ingenting spennende med en som plutselig slutter å sende meldinger. Da er man ikke interessert!

3. Ja, det er hyggelig å få meldinger. Men det kan bli litt kjedelig hvis det alltid er samme greia, prøv å still henne nye spørsmål etc.. Veldig enig med AB over her. Skriv en melding omgangen. Får du ikke svar, nei da får du ikke det. Du får iallefall ikke svar om du fortsetter å mase! 

• Liker 1
Skrevet

2 spørsmål:

30-40 meldinger på et par dager = tilbakeholden?!  Wow , stikk motsatt av min oppfatning.
I sjeldne tilfeller kan jeg skrive kanskje max 7 meldinger frem og tilbake på én dag, og lar det ofte gå flere dager i mellom så det blir mere brevform enn chatting, siden man da kan komm dypere inn på hverandre.
Småprating om uviktige "hva har du gjort i dag da?" ting mister jeg raskt interessen for.

1. I mine øyne er det unormalt å sende nattamelding til noen på Tinder, med mindre man skriver sammen på kvelden og avslutter samtalen med å si fra om at det er leggetid. For meg ville det vært creepy om en jeg skrev med på dagtid plutselig sendte meg nattameldinger.
Får man ikke svar på nattameldingen ville jeg venta noen dager-en uke før jeg tok kontakt igjen. Man bør jo vise at man har et liv utenom appen også, og om en mann maser for mye så antar jeg at han kun er ute etter raskest mulig fitte.

2. Da er han i mine øyne enten bare opptatt og gjør noe annet for tiden (dager-uker), og siden vi ikke er sammen så skal han jo få lov til det, men jeg går ut i fra at en mann som slutter å sende meldinger til meg men fremdeles logger seg på appen (man kan se når matcher har vært pålogget), har gått videre til en mer spennende jente og jeg sletter han dermed for å rydde opp i lista.

3. Ja, hvis han alltid er interessant så er det alltid hyggelig så lenge det ikke blir for mye. Et par ganger i uka holder masse for min del.

Hvordan holde liv i en Tinder samtale og når be ut på date? Har snakket med ganske mange som sier rett ut at de hater å skrive på Tinder fordi samtalen dør raskt ut, så det lureste er egentlig å be ut på date ganske raskt. Allerede første eller tredje dagen man skriver sammen. Drøyer man veldig mye lenger så blir det i mange tilfeller til at man aldri møtes.
Det er også min erfaring, de som raskt har bedt meg ut, ofte før vi har rukket å vite så mye om hverandre, har vært de som har vært lettest og hyggelist å møte for da har vi hatt mye å prate om og ingen fohåndsdømmelser siden vi vet lite om hverandre. Heller ingen forventninger til hverandre siden vi ikke har skrevet så mye sammen.

Anonymkode: 48299...43d

• Liker 1
Skrevet

2 spørsmål:

1. Vi mener at du bør vente til morgenen etter i hvert fall. Nattameldingen bør være den siste du skriver for kvelden. 

2. Det tolker vi som om du ikke er interessert lenger. 

3. Det er alltid hyggelig med meldinger fra folk vi er interessert i. 

Anonymkode: f6621...fcd

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker å utveksle mobil nummer, men ikke FB før vi møtes.

Jeg bruker også å sende iallfall 15-20 meldinger hver før jeg begynner å skrive noe om å møtes, men jeg føler ofte at jenter begynner å hinte til å møtes om de faktisk liker det du skriver til de. Prøv å få frem dine kvaliteter og få til noen morsomme samtale emner. Ikke spør om hva de jobber med og hvor de bor og de veldig kjedelige basic spørsmålene først.

30-40 Meldinger? Da er det på høytid at dere møtes. Det er jo ikke noe big-deal.

Skrevet

Jeg bruker å utveksle mobil nummer, men ikke FB før vi møtes.

Jeg bruker også å sende iallfall 15-20 meldinger hver før jeg begynner å skrive noe om å møtes, men jeg føler ofte at jenter begynner å hinte til å møtes om de faktisk liker det du skriver til de. Prøv å få frem dine kvaliteter og få til noen morsomme samtale emner. Ikke spør om hva de jobber med og hvor de bor og de veldig kjedelige basic spørsmålene først.

30-40 Meldinger? Da er det på høytid at dere møtes. Det er jo ikke noe big-deal.

Syns du seriøst at 30 meldinger er mye? Og ikke noe big-deal å møtes?? Ehh, jo! 

Anonymkode: 99c83...aa8

• Liker 1
Skrevet

Talte over meldingene nå, det har visst blitt 200 meldinger tilsammen.

Men vet allikevel ikke om jeg kan si at hun er interessert eller ikke.

Jeg sender selvsagt ikke plutselig en "god natt" melding ut av det blå, det er hvis jeg avslutter samtalen den kvelden med å si at jeg må ta kvelden, så god natt - liksom.

Og når jeg sier "slutte å skrive", så mener jeg mer at i en samtale som er om løst og fast, så avsluttes den uten at den ene parten svarer. Det er liksom ikke noe "Men jeg skal en tur på butikken nå, så vi snakkes kanskje senere i kveld?"

Skrevet

ts over

Skrevet

Da får du henne dit. Facebook er fint for å se mer av hvem hun er. Vektlegg hvordan hun eventuelt skriver til andre og hva hun legger ut.

Og ikke spill noe spill. Har du lyst til å be henne ut så gjør det og si at du liker henne. Du kan ikke skremme ei som er interessert, men du kan miste interessen fra ei fordi du ikke viser nok interesse..

Men min facebook er helt ubrukelig. Bruker det ikke, og har bare kjedelige, uinteressante innlegg der som bærer preg av å være desperate - i et forsøk på å bare poste noe for å liksom være på facebook jeg også. Hater sosiale medier.

Skrevet (endret)

Talte over meldingene nå, det har visst blitt 200 meldinger tilsammen.

Når dere skriver så mye er det helt klart hun er int.

Jeg synes 30 meldinger er ganske mye om man svarer utfyllende på de spørsmålene som blir stilt. 

Endret av Charmander
Skrevet

2 spørsmål:

Hei:)
1. Det trenger ikke å gå så lang tid, men pass litt på at du ikke bare skriver noe for å skrive. Heller vent til du har noe som er interessant å snakke om. Hvis dere er midt i en gøy samtale og kvelden kommer, så kan et "triks" være å droppe nattameldingen, og heller bare svare videre på det hun har skrevet dagen etterpå. Da flyter samtalen naturlig. Og man må ikke begynne på nytt hele tiden.

Jeg personlig syntes det er utrolig kjedelig med sånn: "Hei, Hva skjer" meldinger hele tiden. Men har dere noe gøy å snakke om så er det jo bare koselig å holde samtalen gående ved å fortsette neste dag.

2. Det er ikke spennende hvis jeg syntes samtalen med han er gøy og givende. da er det mest irriterende hvis han bare slutter å skrive. Samtidig så trenger du ikke å skrive noe med en gang. Det er lov å være opptatt med ting og svare når det passer seg, og ikke bare med en gang hun skriver til deg.

3. Hvis han ikke bare skriver det samme hele tiden, og man liker personen så Ja. Men hvis det bare er gjentakende og kjedelig det han skriver (at det egentlig bare er tomprat) så kan det bli kjedelig.

Dessuten så bør du ikke vente for lenge med å finne på noe. Da har man snakket om "alt" og kan risikere å ikke ha noe å snakke om når man møtes. Dessuten blir forventningene mye større når man har snakket sammen over lang tid. Så jeg ville spurt ganske tidlig om å finne på noe, men på en veldig laidback måte.

Skrevet

Jeg synes du allerede burde foreslått en date. 30-40 meldinger er en del. Etter 10 ville jeg tatt det videre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...