Gå til innhold

Folk som er redd for terror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kapitulert for terror.

Anonymkode: 0e9b0...726

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessuten er de idioter. Trafikk er mye farligere, likevel går idioter uten refleks. Hva faen feiler det folk? Alkohol dreper flere enn terrorisme, tobakk dreper flere enn terorisme, antibiotikaresistens dreper flere enn terorister, det norske forsvaret dreper flere enn terrorister. Hva faen liksom?

Skrevet

Man kan ikke styre følelsene sine. 

Anonymkode: 0f135...f35

• Liker 2
Skrevet

Jeg er redd for hva terrorismen vil gjøre med samfunnet vårt, med verdiene våre, med fremtidsvisonene våre osv.

På disse områdene kan den ødelegge mye.

Anonymkode: a7ff9...a0c

• Liker 4
Skrevet

Dessuten er de idioter. Trafikk er mye farligere, likevel går idioter uten refleks. Hva faen feiler det folk? Alkohol dreper flere enn terrorisme, tobakk dreper flere enn terorisme, antibiotikaresistens dreper flere enn terorister, det norske forsvaret dreper flere enn terrorister. Hva faen liksom?

Denne sammenligningen var direkte ræva. 

Anonymkode: d9250...421

• Liker 4
Skrevet

Denne sammenligningen var direkte ræva. 

Hvorfor det? Folk sutrer over terrorisme mens de drikker vin, røyker og går langs veien uten refleks. De har åpenbart ikke respekt for sitt egent liv, hvorfor klager de da så mye? Er det ikke nærliggende å tro de er rasister?

Skrevet

Hvorfor det? Folk sutrer over terrorisme mens de drikker vin, røyker og går langs veien uten refleks. De har åpenbart ikke respekt for sitt egent liv, hvorfor klager de da så mye? Er det ikke nærliggende å tro de er rasister?

Inntak av Alkohol, tobakk og gåing langs vei kan kontrolleres selv. Man vet derimot ikke hvor eller hvem terroristene slår til mot.

Igjen, en håpløs sammenligning blottet for refleksjon.

• Liker 4
Skrevet

Vent, man er rasister fordi man drikker rødvin? Den var utrolig nok ny.

• Liker 3
Skrevet

Terrorister tar ikke enkelte tilfeldig liv. De angriper hele samfunnet vårt. Det kan ikke sammenlignes med ulykker.

• Liker 3
Skrevet

Inntak av Alkohol, tobakk og gåing langs vei kan kontrolleres selv. Man vet derimot ikke hvor eller hvem terroristene slår til mot.

Igjen, en håpløs sammenligning blottet for refleksjon.

Du kan ikke kontrollere om noen kjører deg over mens du går langs veien. Det blir som å si du kan unngå terrorisme ved å aldri forlate huset ditt, det stemmer jo men det er jo ingen løsning.

Skrevet

Du kan ikke kontrollere om noen kjører deg over mens du går langs veien. Det blir som å si du kan unngå terrorisme ved å aldri forlate huset ditt, det stemmer jo men det er jo ingen løsning.

?? Forsøte du å formidle noe herr? I så fall misslyktes du... 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke redd. Bare lynende forbanna.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er bekymret ja, og det mener jeg er helt rasjonelt. Derimot er en frykt som går utover hverdagen, der man tenker på terror osv, og får den stygge følelsen i magen, i vanlige hverdagssituasjoner, ja da har man et problem.

Det er jo også et spørsmål om framtiden, og de endringene som skjer som følge av jihadismen/islamismen. Hvor mange terroraksjoner skal det til før det farer galt av sted. En? To? Fem? 10? 15? 20?. Hvordan vil reaksjonen være etter den femte nye terroraksjonen?

Jeg er også dypt bekymret for en regressiv venstreside som er mer interessert i å snakke om potensielle motreaksjoner og muslimhat, SELV mens likene til de som FAKTISK er blitt utsatt for terror er varm. Ironisk nok bidrar disse personene, der de snakker så varm og fint, til splittelse.

Det vi står overfor kommer til å bli langvarig, og vår generasjons største utfordring. Det vil vare i flere tiår, med terroraksjoner her og der inni mellom, i tillegg til kulturelle spenninger, og parallellsamfunn. Da er det viktig å holde hodet kaldt, bidra til en ØKT ytringsfrihet, og større åpenhet for å prate om tankegods. Stå sterkt på egne verdier, og ikke unnskylde slikt brutalt barbari.

Endret av Snof
  • Liker 3
Skrevet

Man kan lett unngå å bevege seg ved en vei. Er verre hvis det blir et terrorannslag i blokka der du bor. Klarer du virkelig ikke å se forskjellen her?

• Liker 4
Skrevet

Jeg er enig i at det er helt irrasjonelt å gå rundt og være redd for å bli drept av terrorister. Faren for det er minimal, og det er så mange andre vesentlig større farer å ta av. I USA er det mer sannsynlig at du blir drept av et barn under fem år enn av en terrorist, og det rammer jo like tilfeldig, uten at det gjør at man er mer bekymret for det første av den grunn.

Men det er ikke rart å være bekymret for hva det kan gjøre med samfunnet, det er et ganske annet spørsmål. Det er definitivt et problem vi bør ta tak i, og alt tyder på at problemet er økende. I tillegg er jo ikke akkurat frykt noe man styrer. Det er helt på trynet å være redd for å fly, hvis man først tenker over hvor trygt det er sammenlignet med andre transportmetoder, men jeg skjeller jo ikke ut folk for det. Er man først redd kan man stort sett ikke bare bestemme seg for å slutte å være det, enten det er "riktig" å være redd eller ikke.

Anonymkode: 34bf9...c45

• Liker 1
  • 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 18.11.2015 den 12.28, abrasiveRefraction skrev:

Hvorfor det? Folk sutrer over terrorisme  Er det ikke nærliggende å tro de er rasister?

Hvorfor det? De som har opplevd terror eller krig er jo redd for terror og krig så klart. De i La rambla er sikkert redde for terror og tør kanskje ikke gå ut i handlegaten lenger. Men man er vel ikke rasist for det? Hvorfor det i såfall? 

Anonymkode: 55a99...405

AnonymBruker
Skrevet

Bruk ordet terror på en riktig måte a. 

Anonymkode: 55a99...405

AnonymBruker
Skrevet
På 18.11.2015 den 12.20, AnonymBruker skrev:

Har kapitulert for terror.

Anonymkode: 0e9b0...726

JAVEL. Jeg følger logikken din.

Men da må du følge min logikk.

Alle som tar på seg bilbelte har kapitulert
Alle som er redd for edderkopper har kapitulert
Ulvers frykt for mennesker betyr at de har kapitulert
Generelt dyrs frykt for mennesker betyr at dyrene har kapitulert (hvor har de det fra? merkelig)
Alle med briller har kapitulert med en gang de tar på seg briller. Tenk å skulle tenke cause+effect? Jeg ser dårlig, ergo bruker jeg briller? Men i følge deg har jeg jo kapitulert ... Skal jeg bare kaste brillene mine da? Siden jeg gir veldig mye makt til brillene mine, liksom ... og det er fy-fy i din verden.

Hvordan skal jeg løse det da? Ha på meg usynlige briller?

Yoda Master må svare.

Anonymkode: 51b68...ded

Skrevet
På 18.11.2015 den 12.36, AnonymBruker skrev:

?? Forsøte du å formidle noe herr? I så fall misslyktes du... 

Du mislykkes i å skrive med riktig grammatikk 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...