Gå til innhold

Frekt/feil/egoistisk å takke nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor fyller 60 neste år, og vil i den anledning ha med sine sønner med familie til syden, hun spanderer. 

svigermor har aldri likt meg, selv om vi nå kan omgås normalt ( jeg har aldri vært uhøflig eller noe, for sjenert til det, og jeg vet ikke hvorfor hun mislikker meg). 

Uansett, jeg har to barn fra før, disse teller ikke som familie for svigermor ( noe jeg ikke liker, men kan forstå) og hun vil ikke spandere turen på de. Vi har ikke råd til å betale turen for de fordi vi er begge studenter i et par år til. Lommepengene vi må ha med på denne turen vil og gjøre for stort innhugg i det lille feriebudsjettet vi har til at de eldste da får noe ferie. 

Er jeg frekk om jeg takker nei å blir hjemme med de eldste og lar mannen og 4-åringen reise alene?

Anonymkode: 597b8...75e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres ut som det mest fornuftige å gjøre. Det er jo ikke rett at noen skal "tvinge" deg til å bruke hele familiens feriebudsjett (og feriedager) på bare en del av familien din. Kan skjønne at svigermor tenker at dine barn ikke er hennes familie (selv om jeg synes det er sært...), men da må hun også skjønne at de er DIN familie, og at du velger å prioritere dem fremfor henne.

• Liker 24
Skrevet

Det synes jeg her helt greit. Du kan jo ikke forventes å dra fra barna dine.

Anonymkode: d8e28...26b

• Liker 4
Skrevet

Hadde gjort det samme selv :)

Anonymkode: f9352...9ef

• Liker 1
Skrevet

Dine barn fra tidligere er jo faktisk ikke svigermors familie, syns det er merkelig at du reagerer på at hun ikke betaler for dem. Du får gjøre som du vil, men her hadde du hatt muligheten for å bli bedre kjent over tid, og kanskje få et bedre forhold. Føler du kanskje ikke er den enkleste svigerdatteren heller. 

Anonymkode: 224e8...7c1

• Liker 14
Skrevet

Nei det synes jeg ikke :)

Anonymkode: 473de...121

Skrevet

Dine barn fra tidligere er jo faktisk ikke svigermors familie, syns det er merkelig at du reagerer på at hun ikke betaler for dem. Du får gjøre som du vil, men her hadde du hatt muligheten for å bli bedre kjent over tid, og kanskje få et bedre forhold. Føler du kanskje ikke er den enkleste svigerdatteren heller. 

Jeg reagerer ikke på at hun ikke vil betale for de, forstår det selv om jeg syns det er litt rart etter at de tross alt har vært en del av hennes sønns familie i mange år, og er søsken til hennes barnebarn. 

Hvordan leser du at jeg ikke er en lett svigerdatter? Jeg kommer på besøk når hun inviterer og inviterer henne hit med jevne mellomrom. Har alltid vært hyggelig. 

• Liker 13
Skrevet

Dette må da være en super anledning til å få til en ferie for alle på budsjett. Betal for to, og du får en ferie for fem! 

Skjønner godt at svigermor ikke kan betale for alle, hun er da svært generøs i utgangspunktet. 

Anonymkode: 33aba...e77

• Liker 15
Skrevet

Jeg reagerer ikke på at hun ikke vil betale for de, forstår det selv om jeg syns det er litt rart etter at de tross alt har vært en del av hennes sønns familie i mange år, og er søsken til hennes barnebarn. 

Hvordan leser du at jeg ikke er en lett svigerdatter? Jeg kommer på besøk når hun inviterer og inviterer henne hit med jevne mellomrom. Har alltid vært hyggelig. 

Må huske det at her på KG er folk flinke til å lese det som IKKE står mellom linjene

eller ikke leser HI ordnelig.

• Liker 5
Skrevet

Ja jeg har lært det etter å vært leser her inne noen år, så tar meg heldigvis ikke nær av det 😄

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner tankegangen din. Samtidig vil det vel neppe bidra til å bedre forholdet ditt til svigermor at du ikke vil være med på hennes tross alt svært generøse bursdagsfeiring?

Hvor gamle er forresten særkullsbarna?

Anonymkode: 88b09...c5a

• Liker 1
Skrevet

Din svigermor er svært generøs, det vil derfor være frekt av deg å takke nei. Betal for dine barn (hvorfor skulle svigermor betalt for DINE barn egentlig???) og dra på tur.

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde nok takket nei,og synes ikke det er frekt eller egoistisk av deg.Særlig med tanke på at dette er en person du ikke har så god kjemi med.Hvorfor skal du strekke deg så langt for et slikt menneske?

Anonymkode: 28ee9...58d

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Må huske det at her på KG er folk flinke til å lese det som IKKE står mellom linjene

eller ikke leser HI ordnelig.

Det som ikke står ja.Du har helt rett.

Ts.

Er det ingen mulighet for at dere får spart noe på dette året?

Syns det virket hyggelig om alle fikk en ferie.Nå vet jeg ikke noe om økonomien til din svigermor,men i motsetning til deg og andre her syns jeg det er litt dårlig å ekskludere to unger,og bare be med søskenet.DERE er jo en familie,og da ber en vel alle eller ingen? Men,sikkert bare meg...

Det gjør jo ingenting om du blir hjemme med de to eldste,men hvilken forklaring skal svigermoren din få?

Skrevet

Din svigermor er svært generøs, det vil derfor være frekt av deg å takke nei. Betal for dine barn (hvorfor skulle svigermor betalt for DINE barn egentlig???) og dra på tur.

Trådstarter skriver at de ikke har råd til det fordi de begge er studenter.

Og jeg synes ikke det er frekt eller ufint av trådstarter å takke nei og bli hjemme med sine særkullsbarn. Har man ikke penger, så har man ikke penger og det må jo være en helt grei forklaring.

• Liker 19
Skrevet

Trådstarter skriver at de ikke har råd til det fordi de begge er studenter.

Og jeg synes ikke det er frekt eller ufint av trådstarter å takke nei og bli hjemme med sine særkullsbarn. Har man ikke penger, så har man ikke penger og det må jo være en helt grei forklaring.

enig

Skrevet

Hun har veldig god økonomi, til deg som spurte om det. 

Og til deg som skriver at jeg skal betale for mine barn og ta de med, hadde svigermor villet ha de med så hadde jo hun betalt for de. Hun har forsåvidt heller ikke foreslått at jeg kan betale for de, så jeg anser de som uønsket på turen. 

De er ti år forresten

Skrevet

Det som ikke står ja.Du har helt rett.

Ts.

Er det ingen mulighet for at dere får spart noe på dette året?

Syns det virket hyggelig om alle fikk en ferie.Nå vet jeg ikke noe om økonomien til din svigermor,men i motsetning til deg og andre her syns jeg det er litt dårlig å ekskludere to unger,og bare be med søskenet.DERE er jo en familie,og da ber en vel alle eller ingen? Men,sikkert bare meg...

Det gjør jo ingenting om du blir hjemme med de to eldste,men hvilken forklaring skal svigermoren din få?

meg??

jeg er nok enig med deg :)

Skrevet

Enig i denne.

Dine barn fra tidligere får ferietur med far i år, og så med dere igjen neste år. For denne turen bør du definitivt ikke takke nei til.

Dersom du ikke blir med på denne feiringen, fjerner du i hvert fall alle muligheter for et bedre forhold dere i mellom. Og du kommer til å bli sett på som svært vanskelig av alle som reiser (mannen din er garantert enig i at du gjør deg vanskelig her).

Anonymkode: d918f...8b0

• Liker 8
Gjest Blomsterert
Skrevet

Hun har veldig god økonomi, til deg som spurte om det. 

Og til deg som skriver at jeg skal betale for mine barn og ta de med, hadde svigermor villet ha de med så hadde jo hun betalt for de. Hun har forsåvidt heller ikke foreslått at jeg kan betale for de, så jeg anser de som uønsket på turen. 

De er ti år forresten

Da syns jeg det er dårlig av henne! To tiåringer ekskluderer en ikke,makan,og ikke nevnt de engang?Nei,ærlig talt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...