Gå til innhold

Noen som har erfaring med 'hjemmelaget' sentralstøvsuger? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, kanskje litt merkelig emne, men jeg har lyst til å kjøpe en ca 10 lang støvsugerslange (som bla fås på Clas Ohlson), og så koble den til min vanlige støvsuger. Dette så jeg kan støvsuge min to-roms uten å måtte drasse rundt på støvsugen i alle rom. Noen som erfaring med et sådant eksperiment? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eksprimentet fungerer ikke. Støvsugermotoren tar kvelden, fordi den ikke er ment for å suge til seg rask gjennom et så langt rør/slange. 

Hadde det vært så enkelt ville mange laget sin egen sentralstøvsuger.  :klappe:

Anonymkode: 47777...6c3

• Liker 2
Skrevet

Har du sugerør? Prøv å sette sammen fire sugerør og sug opp vann fra et glass med det.

Derfor fungerer ikke tanken der. Tanken er god, rent teoretisk, men det er ikke så enkelt. Dessverre. :(

Anonymkode: 53857...abf

Skrevet

Hei, og takk for svar, du har nok rett. Må finne en annen løsning for lettvint støvsuging. Kanskje 2-i-1 støvsugeren er løsningen... :tongue:

Skrevet

Så slitsomt er det da ikke å ha med seg støvsugeren rundt i huset. Vi har sentralstøvsuger og jeg er ikke glad i den laaange slangen som ikke er så lett å ha med å gjøre. I tillegg må jeg bytte uttaket etterhvert som jeg flytter meg rundt i huset. Så for min del så blir det like mye jobb som en vanlig støvsuger, fordelen er at støvet faktisk kommer ut av huset.

Anonymkode: 9b0b7...179

Skrevet

Hmm..

Min (vanligvis) så logiske hjerne har problemer med å forstå hvorfor dette ikke vil fungere.

Kan noen forklare hvorfor?

Anonymkode: cc0d8...d47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...