Samsung Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Vi forsøker å få barn og skulle ha fått sjekket sædkvaliteten. Hvor lenge bør mannen spare opp før mannen går å sjekker seg? Har hatt ofte sex i det siste slik at det ikke har vært tid til å spare opp. Hver dag og noen ganger flere ganger på en dag siste uken.
Rosa Sitron Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 Vet ikke hvordan det er nå, men det var 3 uker da noen venner av meg sjekket seg (dette er noen år siden, ting kan ha blitt endret). Men har dere ikke fått info om dette fra de som skal teste?
Samsung Skrevet 18. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2015 Har ikke undersøkt med lege ennå. Tenkte det er ikke vits å bestille time hvis vi ikke vet hvor lenge man må "faste" først.
Rosa Sitron Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Har ikke undersøkt med lege ennå. Tenkte det er ikke vits å bestille time hvis vi ikke vet hvor lenge man må "faste" først. Jeg ville ringt legen først og satset på å få all viktig (forhånds)info av de med en gang.
Samsung Skrevet 18. november 2015 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2015 Legen min var ikke der denne uken. Hun som svarte telefonen kunne ikke svare meg. Ba meg ringe igjen over helgen. Har helst lyst å vite det før da.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 18. november 2015 #6 Skrevet 18. november 2015 4 dager fikk vi beskjed om, og dette virker å være normen. Trengte/kunne ikke ta testen hos legen, men gjøre det hjemme og avlevere prøven rett etterpå (innen 1 time).
Epleskall Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Jeg har hørt ikke mindre enn to dager, og ikke mer enn 4. Ang sex flere ganger for dagen: sett rent vekk fra at det er moro, så er det ikke nødvendigvis helt gunstig mtp å bli gravid, nettopp fordi det ikke får bygget seg opp nok sperm og dermed få sædceller per utløsning. Husk at egget er befruktningsdyktig ganske lenge i egglederen, og det samme gjelder sædcellene, så annen hver dag til en gang om dagen rundt eggløsning er nok til å "treffe".Men for all del! Sex er jo bare bra:) Men dere MÅ altså ikke holde på så hyppig;)
Samsung Skrevet 19. november 2015 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2015 Er ikke så lett å holde seg alltid Høres kanskje litt sært ut, men fant fram et leke mikroskop og sjekket litt selv. Det var utrolig vanskelig å stille inn og optikken er helt elendig. Så heldigvis noen sædceller i tåken og det bare timer etter sist vi hadde sex. Hvis jeg sparer noen dager så blir det vel ennå bedre vil jeg tro. De jeg så virket helt fine. Ikke noen misdannelser og de svømte raskt rundt. Tenkte å kjøpe en slik hjemme test for å måle volumet. Siden de jeg ser ser bra ut så får jeg vel bare spare noen dager (huff) også se om jeg får målt mengden av sædceller. Hvis mengden er bra og de jeg ser ser bra ut så får vi vel bare prøve litt til før vi går til legen. Han er jo så vanskelig å få tak i. Måtte vente 3 uker sist jeg skulle til legen og det ikke var akutt. Tror han bare er der 1 eller 2 dager i uken.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 19. november 2015 #9 Skrevet 19. november 2015 Er ikke så lett å holde seg alltid Høres kanskje litt sært ut, men fant fram et leke mikroskop og sjekket litt selv. Det var utrolig vanskelig å stille inn og optikken er helt elendig. Så heldigvis noen sædceller i tåken og det bare timer etter sist vi hadde sex. Hvis jeg sparer noen dager så blir det vel ennå bedre vil jeg tro. De jeg så virket helt fine. Ikke noen misdannelser og de svømte raskt rundt. Tenkte å kjøpe en slik hjemme test for å måle volumet. Siden de jeg ser ser bra ut så får jeg vel bare spare noen dager (huff) også se om jeg får målt mengden av sædceller. Hvis mengden er bra og de jeg ser ser bra ut så får vi vel bare prøve litt til før vi går til legen. Han er jo så vanskelig å få tak i. Måtte vente 3 uker sist jeg skulle til legen og det ikke var akutt. Tror han bare er der 1 eller 2 dager i uken. Men må dere ha tak i legen for å ta prøven da? Leveres jo som regel bare til de på lab/resepsjon. Ta eventuelt prøven privat, vi betalte 500 kroner for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå