Gå til innhold

todays immigrant,tomorows terrorist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fulgt med på CNN og: todays immigrant = tomorows terrorist, har blitt uttalt mange ganger. 31 guvernører har sagt at de nekter å ta syriske immigranter. Hillary Clinton bruser med fjærene om at våre verider ( som til slutt skal bli vår undergang) ikke må fravikes. Da svarer de bare at nå får det være nok, våre verdier må settes til side, for å sikre trygghet i landet. Det blir sagt at å vite noe om en syrisk flyktning ut fra et pass er umulig. Det er kjent at IS/Daesh har kjøpt 50 tusen pass som de bare har kunnet fylle inn navnene i. Kunne virkelig ønske meg en mer spenstigere debatt også her i Europa... hvor alt ikke er kneblet av sensuren som heter politisk korrekthet. Situasjonen er pervers; flyktningestrømmen (med hvor mange prosent jihadister?) sett i lys av terrorismen.... 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor alt ikke er kneblet av sensuren som heter politisk korrekthet.

Dette hører jeg med jevne mellomrom, men det stoppet ikke deg fra å skrive det over? Hva er det egentlig det stopper deg fra å uttale deg om, og hvem er det som gjør det?

Anonymkode: cb19a...89d

Skrevet

Dette hører jeg med jevne mellomrom, men det stoppet ikke deg fra å skrive det over? Hva er det egentlig det stopper deg fra å uttale deg om, og hvem er det som gjør det?

enkelte fora er raske med sensur. 

Anonymkode: 308fd...783

• Liker 1
Skrevet

Terrorisme er et ikke-problem. Mangle flere mennesker blir drept eller skadet i trafikken  hvert år, selv i land der det er mye terrorisme. Hvorfor er folk så besatt av et neglisjerbart problem som terrorisme?

Skrevet

enkelte fora er raske med sensur. 

Anonymkode: 308fd...783

Hvis du bryter deres retningslinjer fjerner de selvfølgelig ting. Hvis dine meninger er så ekstreme at ingen vil ha dem på siden sin eller utgi dem i papirform får du lage et eget forum eller avis da. At folk er uenige med deg er ikke sensur.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Det er et dilemma - helt klart. Spørsmålet er om en skal helgardere seg og risikere å svikte tusenvis av ekte flyktninger, eller om en skal jobbe bedre med å finne og stoppe terrorister før de får gjort skade!

Hvordan tar man det valget, da? Det er jo en risikovurdering; hvor stor sannsynlighet er det for terror i Norge? Har vi militære styrker som er gode nok ift hvilken risiko vi løper? (Svar på retorisk spørsmål: nei, det har vi ikke).

Hvis en skal ta en stor risiko, må en ha en stor militær styrke og prioritere etteretning. Gjør vi det? 

Jeg gidder ikke ta et standpunkt i denne saken, siden jeg egentlig bare skulle ønske jeg kunne vifte med tryllesraven og utslette alle terrorister og ekstremister på sekundet. 

Skrevet

Vanskelig å respektere folk som svikter sine idealer pga frykt. Enten det nå er politikere eller vanlige folk.

Skrevet

Vanskelig å respektere folk som svikter sine idealer pga frykt. Enten det nå er politikere eller vanlige folk.

Vanskelig å respektere norske politikere m.a.o.

Anonymkode: 49726...a6a

Skrevet

Vanskelig å respektere norske politikere m.a.o.

Anonymkode: 49726...a6a

I mange tilfeller, ja.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Har fulgt med på CNN og: todays immigrant = tomorows terrorist, har blitt uttalt mange ganger. 31 guvernører har sagt at de nekter å ta syriske immigranter. Hillary Clinton bruser med fjærene om at våre verider ( som til slutt skal bli vår undergang) ikke må fravikes. Da svarer de bare at nå får det være nok, våre verdier må settes til side, for å sikre trygghet i landet. Det blir sagt at å vite noe om en syrisk flyktning ut fra et pass er umulig. Det er kjent at IS/Daesh har kjøpt 50 tusen pass som de bare har kunnet fylle inn navnene i. Kunne virkelig ønske meg en mer spenstigere debatt også her i Europa... hvor alt ikke er kneblet av sensuren som heter politisk korrekthet. Situasjonen er pervers; flyktningestrømmen (med hvor mange prosent jihadister?) sett i lys av terrorismen.... 

Dette er hva IS ønsker.Skape uro,redsel og mistenksomhet.Det er tragisk at de klarer å oppnå det,men samtidig kjenner vi alle uro nå,og jeg tror faktisk at noen av dem følger med i flykningestrømmen.Det innrømmer jeg,og jeg tror de gjør også det for å skape frykt ved å utføre mer terror som de reelle flyktningene får lide hardt under.IS vil straffe dem også.Det er dystert for tiden,vi er jo faktisk vitne til at verden forandrer seg,og det ikke på noen god måte.

Uansett så må vi hjelpe de som flykter hit,men det bør så absolutt blitt gjort med strengere kontroller og mer oversikt.Jeg håper hardt at Russland og USA vil samarbeide,det er det som ville ha hjulpet,men det ser jo heller ikke lovende ut akkurat nå.

Mange er jo redde det skal skje noe her,men det tror jeg er tvilsomt.Syns det er helt forferdelig uansett hvor terroren rammer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...