AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 http://www.dbtv.no/4617790258001?dbtvl=6#Pingvinene_prover_aa_romme_fra_dansk_dyrepark__Har_nok_sett_litt_for_mye_paa_Madagaskar Anonymkode: 54536...d55
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 Fordi folk vil tjene penger? Er ikke vanskeligere enn det... Anonymkode: 28a48...83d
Chizue Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Ett dyr som er født i en dyrepark vil nok aldri overleve ute i naturen.Du kan slippe den ut i ett reservat, men dyret er avhengig av å bli matet av mennesker... Om det kommer ett rovdyr, så er nok dyret godt som død, fordi den ikke vet hva den skal gjøre.. Ett dyr som er blitt sluppet ut i det fri, etter ett langt opphold i en dyrepark, vet kanskje ikke hvordan den skal være mot andre dyr heller..Den blir utstøtt.En grunn for å ha dyr i dyrepark er rett og slett fordi mennesker utrydder alt mulig. Krypskyttere tar seg gjerne inn i fredet reservat og dreper dyr der inne også.. På svartebørsen kan skinn,innvoller, horn og diverse selges for en høy pris.Men det er sant, det er mange dyreparker hvor de aldri burde fått lov til å ha dyr.Jeg besøkte en dyrepark i asia, hvor nesten all inntekt gikk til dyrene de hadde der inne. Parken var mer som ett reservat, men dyrene var likevel inngjerdet. De fikk inn nye dyr nesten hver eneste uke, men de dyrene hadde blitt skadet, så tok parkens veterinær hånd om dyra og satt de ut i parken/reservatet. Når dyra ble friske igjen, så ble de satt ut igjen. Det er slike dyreparker jeg liker. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Enig med Chibi, det er stor forskjell på dyreparker. Noen dyreparker er fantastiske steder som setter dyra først og gjør en kjempeinnsats for bevaring av truede arter og har innhegninger med god størrelse på, mest mulig likt dyras naturlige omgivelser. Andre er steder som gir meg lyst til å grine, med små, trange betonginnhegninger og deprimerte dyr med tvangshandlinger, helt uten mulighet for stimulering. Anonymkode: af147...5ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå