SkjultBruker Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 Hvis man må gjemme seg for en innbruddstyv/terrorist f.eks, og ikke må lage lyd - og logisk nok ikke kan ringe, er det ingen måte å få direkte kontakt med politiet da? Må man sende melding til noen man kjenner, og håpe de leser den i tide/tar den alvorlig og kontakter politiet for deg?Hvordan får døve kontakt med politiet i nødssituasjoner? 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Hvis man må gjemme seg for en innbruddstyv/terrorist f.eks, og ikke må lage lyd - og logisk nok ikke kan ringe, er det ingen måte å få direkte kontakt med politiet da? Må man sende melding til noen man kjenner, og håpe de leser den i tide/tar den alvorlig og kontakter politiet for deg?Hvordan får døve kontakt med politiet i nødssituasjoner? du ringer politiet , holder linjen,uten å snakke. de vil nok skjønne noe er i gjære da og rykker ut. Anonymkode: 31d4f...f27 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Du kan ikke sende sms til polititet, det fungerer ikke. Døve har i mange år hatt problemer med å kunne kontakte politiet, det har media tatt opp gjentatte ganger. Og du, ikke mal fanden på veggen. Det er ikke sundt for verken deg eller andre. Anonymkode: 68c44...6e0 1
SkjultBruker Skrevet 17. november 2015 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2015 du ringer politiet , holder linjen,uten å snakke. de vil nok skjønne noe er i gjære da og rykker ut.Anonymkode: 31d4f...f27Men selv om jeg ikke snakker så snakker vel den på 112? Da er det jo ikke stille likevel? Hvor lenge må man holde linja/hvor fort kan de finne ut hvor du er om du ringer fra mobil?
petterm Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Men selv om jeg ikke snakker så snakker vel den på 112? Da er det jo ikke stille likevel? Hvor lenge må man holde linja/hvor fort kan de finne ut hvor du er om du ringer fra mobil?Politiet kan ikke finne ut nøyaktig hvor en mobiltelefon er. Det er et problem. Etter det jeg har lest jobbes det med SMS løsninger. 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #6 Skrevet 17. november 2015 Men selv om jeg ikke snakker så snakker vel den på 112? Da er det jo ikke stille likevel? Hvor lenge må man holde linja/hvor fort kan de finne ut hvor du er om du ringer fra mobil?men tyven hører jo ikke det. Regner ikke med du har den på høyttaler liksom...vet ikke hvordan den sporingstingen funker. Kanskje like greit å sende melding til en venn eller familie da og be dem ringe Anonymkode: 31d4f...f27 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Sånn teknologisk sett så skulle og burde politiet absolutt vært et steg foran den teknologiske utviklingen, men de kan ikke ta i bruk over 20 års gammel 90-talls teknologi.. Good Game! Det er politiet som prøver det! Har alltid sagt det, ingen som er stolt av arbeidet sitt lenger, de fleste ønsker bare å få pengene inn og kommer seg hjem til familien sin. Anonymkode: 11d61...0e3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 du ringer politiet , holder linjen,uten å snakke. de vil nok skjønne noe er i gjære da og rykker ut.Anonymkode: 31d4f...f27Nei, de legger på. Jeg våknet en natt av at noen gikk rundt i leiligheten. Jeg prøvde å ringe 112, og la mobilen under puten i tilfelle de snakket høyt. De la på etter omtrent et minutt. Heldigvis var det bare en full nabo som hadde tatt feil av leilighetene. Anonymkode: 8ce31...b0f
Gjest 2Bhonest Skrevet 18. november 2015 #9 Skrevet 18. november 2015 Sånn teknologisk sett så skulle og burde politiet absolutt vært et steg foran den teknologiske utviklingen, men de kan ikke ta i bruk over 20 års gammel 90-talls teknologi.. Good Game! Det er politiet som prøver det! Har alltid sagt det, ingen som er stolt av arbeidet sitt lenger, de fleste ønsker bare å få pengene inn og kommer seg hjem til familien sin. Anonymkode: 11d61...0e3Hvordan i all verden skal man være fremfor utviklingen?20 års 90-talls teknologi... Sett noen ridende ryttere til hest i det siste?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 Sånn teknologisk sett så skulle og burde politiet absolutt vært et steg foran den teknologiske utviklingen, men de kan ikke ta i bruk over 20 års gammel 90-talls teknologi.. Good Game! Det er politiet som prøver det! Har alltid sagt det, ingen som er stolt av arbeidet sitt lenger, de fleste ønsker bare å få pengene inn og kommer seg hjem til familien sin. Anonymkode: 11d61...0e3Jadu, politibetjentene selv eller de som sitter på operasjonssentralen har ikke noe å gjøre med den teknologien politiet bruker. Visste du at etter at det nye nødnettet ble slått på, har politibetjenter måtte gått med en svær mottaker med en lang antenne på bryster? Som det er lett å bli "stukket" av i ansiktet når de løper? Og at mange politimenn selv har sagt at de personlig kan betale for å få en antenne som gjør at de slipper å bære mottakeren på denne måten? Men siden alle i politiet skal ha samme utstyr, og politiet ikke har råd til å betale for disse antenne selv, så får ingen av dem tillatelse til å kjøpe den på egenhånd? Eller at noen av politibilene har maskiner som hadde gjort f.eks det å ta en fyllekjører en kort affære (fordi de slipper å måtte dra de med seg til legevakten for blodprøve), men at mange biler ikke bruker de maskinene, fordi politibetjentene ikke er kurset til å ta dem? Og hvorfor tror du de ikke er kurset, fordi de ikke vil det? Nei, fordi ledelsen ikke har penger til å sende dem på kurs! Anonymkode: 5a2c5...699
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #11 Skrevet 18. november 2015 Jadu, politibetjentene selv eller de som sitter på operasjonssentralen har ikke noe å gjøre med den teknologien politiet bruker. Visste du at etter at det nye nødnettet ble slått på, har politibetjenter måtte gått med en svær mottaker med en lang antenne på bryster? Som det er lett å bli "stukket" av i ansiktet når de løper? Og at mange politimenn selv har sagt at de personlig kan betale for å få en antenne som gjør at de slipper å bære mottakeren på denne måten? Men siden alle i politiet skal ha samme utstyr, og politiet ikke har råd til å betale for disse antenne selv, så får ingen av dem tillatelse til å kjøpe den på egenhånd? Eller at noen av politibilene har maskiner som hadde gjort f.eks det å ta en fyllekjører en kort affære (fordi de slipper å måtte dra de med seg til legevakten for blodprøve), men at mange biler ikke bruker de maskinene, fordi politibetjentene ikke er kurset til å ta dem? Og hvorfor tror du de ikke er kurset, fordi de ikke vil det? Nei, fordi ledelsen ikke har penger til å sende dem på kurs!Anonymkode: 5a2c5...699Ja, politiet har aldri fått mer penger til å drives enn nå. Må være det inngrodde byråkratiet som du også påpeker. Er det rart det er dyrt å drive politiet når de knapt kan løpe uten å bli stukket i ansiktet av utstyret sitt. Blir jo en ond sirkel... noen må stå til ansvar her. Anonymkode: 11d61...0e3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #12 Skrevet 19. november 2015 Ja, politiet har aldri fått mer penger til å drives enn nå. Må være det inngrodde byråkratiet som du også påpeker. Er det rart det er dyrt å drive politiet når de knapt kan løpe uten å bli stukket i ansiktet av utstyret sitt. Blir jo en ond sirkel... noen må stå til ansvar her.Anonymkode: 11d61...0e3Skjønner du ikke at det hjelper ikke at de har fått mer penger enn aldri før, når de har et gigantisk etterslep? Mange politijurister jobber flere timer gratis hver uke, og det er heller ikke uvanlig at de putter en utdannet betjent og en student (som egentlig bare skal være "tredje hjul") i èn bil fordi de ikke har penger til å betale to betjenter til å kjøre sammen med studenten. Det koster ekstreme mengder penger for noe så enkelt som å hente ut informasjon fra basestasjoner. De har ikke penger til å gjøre hverdagen enklere og mer effektiv. Bare det å ta en fyllekjører med på legevakten kan fort ta tre timer. Politikerne kan late som om de gir så mye penger til politiet så mye de bare vil, men virkeligheten er at det blir bare vanskeligere å drive politiet i Norge. Det er sikkert et par steder i politiet de kunne ha spart litt penger, men det endrer ikke på det at de må få en ekstremt svær økning i ressurser for at de skal klare å være det politiet politikerne og borgerne vil at de skal være. Anonymkode: 5a2c5...699 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #13 Skrevet 19. november 2015 Har også kjent på behovet for å kunne sende SMS til nødetater. Jeg var alene hjemme i min fars rekkehus en gang jeg var 13, og noen brøt seg inn. Jeg gjemte meg i et skap og prøvde først å ringe uten å si noe for jeg var redd de skulle høre meg, og da la de på. Heldigvis reagerte en venn raskt da jeg senda sms med: Innbrudd. Hjelp. Politi. Tenker enda med gru hva som ville skjedd om han ikke våknet av sms'en. Anonymkode: 0a310...619
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå