AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 Jeg og min eks har hatt en del krangling. Begge to har besøksforbud mot hveandre. Først ble jeg anmeldt, og eksen trakk bort anmeldelsen. Dermed ble anmeldelsen henlagt. Nå fikk jeg mail om at eksen vil prate med meg i konfliktrådet? Jeg vet ikke hva hensikten er, bli venner igjen eller ikke? Men jeg kunne ønske at jeg og eksen kunne være venner igjen. Møte er frivillig, og jeg vet ikke helt om jeg vil gå eller ikke. For jeg vet ikke hvorfor eksen vil i møte med meg. Hva ville dere ha gjort? Tips og råd? Anonymkode: f4050...96f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Nå MÅ du gi deg med disse trådene. Anonymkode: 690f5...5b3 14
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Jeg ville tatt meg sammen, gitt slipp på ham og funnet noe bedre å bruke hjernekapasiteten min på. Anonymkode: a0fbe...952 3
ajarRun Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Hvis jeg var deg hadde jeg tatt med en pen venninne og prøvd å forføre han. 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Hvis jeg var deg hadde jeg tatt med en pen venninne og prøvd å forføre han.Jeg er ikke ute etter å forføre han. Jeg skrev tilbake til konfliktrådet, at hvis min eks ønsker det, så kan jeg stille. Da fikk jeg beskjed at eksen min ønsket å gå i møte med meg. Begge har besøksforbud mot hveandre etter en krangel. Men jeg er nyskjerrig på hvorfor han vil det. Om han ønsker å være venner igjen eller ikke. Vet ikke hvorfor han vil dit. Anonymkode: f4050...96f 1
Gjest Blomsterert Skrevet 17. november 2015 #6 Skrevet 17. november 2015 Jeg og min eks har hatt en del krangling. Begge to har besøksforbud mot hveandre. Først ble jeg anmeldt, og eksen trakk bort anmeldelsen. Dermed ble anmeldelsen henlagt. Nå fikk jeg mail om at eksen vil prate med meg i konfliktrådet? Jeg vet ikke hva hensikten er, bli venner igjen eller ikke? Men jeg kunne ønske at jeg og eksen kunne være venner igjen. Møte er frivillig, og jeg vet ikke helt om jeg vil gå eller ikke. For jeg vet ikke hvorfor eksen vil i møte med meg. Hva ville dere ha gjort? Tips og råd?ADnonymkode: f4050...96fDu? Det du holder på med er ikke bra for deg.Dette blir for drøyt,du må komme deg videre! Dette er godt ment,for du er rett og slett manisk mtp eksen din.Dere bør holde dere langt unna hverandre.Derav besøksforbud!Du er voksen,dette er ikke bra.
ajarRun Skrevet 17. november 2015 #7 Skrevet 17. november 2015 Jeg er ikke ute etter å forføre han. Jeg skrev tilbake til konfliktrådet, at hvis min eks ønsker det, så kan jeg stille. Da fikk jeg beskjed at eksen min ønsket å gå i møte med meg. Begge har besøksforbud mot hveandre etter en krangel. Men jeg er nyskjerrig på hvorfor han vil det. Om han ønsker å være venner igjen eller ikke. Vet ikke hvorfor han vil dit.Anonymkode: f4050...96fSå fint du spør meg, som ivrig kvinneguideforumdeltager er jeg spesialist på mellommenneskelige relasjoner. Jeg er bombesikker på at han savner deg og vil bli venner med deg igjen. Han ser at krangelen ble feil og nå vil han skvære opp slik at dere kan bli venner igjen, og så eventuelt fortsette der dere slapp. 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #8 Skrevet 17. november 2015 Så fint du spør meg, som ivrig kvinneguideforumdeltager er jeg spesialist på mellommenneskelige relasjoner. Jeg er bombesikker på at han savner deg og vil bli venner med deg igjen. Han ser at krangelen ble feil og nå vil han skvære opp slik at dere kan bli venner igjen, og så eventuelt fortsette der dere slapp.Jeg tenker det samme som deg. At han mulig vil skvære opp og bli venner. Men de andre tror noe annet. Anonymkode: f4050...96f
ajarRun Skrevet 17. november 2015 #9 Skrevet 17. november 2015 Jeg tenker det samme som deg. At han mulig vil skvære opp og bli venner. Men de andre tror noe annet. Anonymkode: f4050...96fDet er dessverre noen smålige personer her som bare vil rakke ned på folk og dra ned forventningene deres. Og så har du en gjeng fjortisser som ikke har noe livserfaring. Du må for all del ikke høre på dem, da vil du aldri få stell på tingene igjen.Lykke til! :D 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #10 Skrevet 17. november 2015 Det er dessverre noen smålige personer her som bare vil rakke ned på folk og dra ned forventningene deres. Og så har du en gjeng fjortisser som ikke har noe livserfaring. Du må for all del ikke høre på dem, da vil du aldri få stell på tingene igjen.Lykke til! :DJeg er helt enig med deg. Det er veldig mange her inne som sitter å rakker ned på noe som betydde mye for meg, og så er det da plutselig noe galt med meg. Selvfølgelig betydde eksen kjempemye for meg. Hvis han ikke hadde betydd noe, så ville jeg faktisk aldri ha vært sammen med han. Selv om jeg tror at han ikke ønsker forhold igjen, så er jeg fristet til å gå inn i møte for å få pratet ut, og høre hva han vil og har å si. For han betydde mye for meg. Og begge har besøksforbud mot hveandre, og derfor så kan vi ikke få pratet ellers. Tiltross for at vi har besøksforbud mot hveandre, så mener jeg at det er fullt mulig å bli venner igjen. Politiet har sagt det samme. De mener at det er mulig at vi kan bli venner igjen, og at det kan løse seg. Anonymkode: f4050...96f 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #11 Skrevet 18. november 2015 Fatter ikke at du ikke synes det er det minste pinlig å misbruke samfunnets ressurser på at dere to mangler selvkontroll. Besøksforbud ovenfor hverandre, og så i konfliktrådet for å snakke og bli venner igjen? Det er ikke automatikk i det at hvis dere ringes, så er politiet også på tråden, det må faktisk anmeldes brudd på det besøksforbudet, av dere selv. Normale folk, som det ikke er noe galt med, som klarer å styre seg selv, driver ikke å drar offentligheten inn i alt. Anonymkode: 346c0...604 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #12 Skrevet 18. november 2015 Jeg tenker det samme som deg. At han mulig vil skvære opp og bli venner. Men de andre tror noe annet. Anonymkode: f4050...96fHa du hørt om ironi?????? Anonymkode: 21f8a...e6d 2
Rosalie Skrevet 18. november 2015 #14 Skrevet 18. november 2015 Så blir dere venner igjen i konfliktrådet. Noe som holder helt til neste gang dere krangler så busta fyker og politiet blir tilkalt.Dropp det. Bruk energien din på noe positivt i stedet. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #15 Skrevet 18. november 2015 Så blir dere venner igjen i konfliktrådet. Noe som holder helt til neste gang dere krangler så busta fyker og politiet blir tilkalt.Dropp det. Bruk energien din på noe positivt i stedet.Jeg vet ikke om det er håp å bli venner igjen med han. Har en følelse om at han bare vil si så mye galt han synes jeg har gjort, og sånne saker. Og så skal jeg fortelle hva galt han har gjort mot meg. Nei det har jeg ikke lyst til. Men er kun av en årsak jeg kunne pratet , og det er hvis han har forståelse for min situasjon, og jeg for hans. Så er det lettere å prate ut om det. Jeg vil kun prate ut om det, hvis han vil. Han må ha ønske om det. Og han må ha en forståelse for meg for at jeg orker. Jeg bryr meg om han. Men jeg vet ikke om hvordan han bryr seg om meg. Politiet hevdet at de mener at han egentlig ønsker meg bra, og at han har en forståelse for meg. Og at det er mulig å bli venner igjen etter dette. Men jeg kan ikke bli venner med en som ikke vil. Han må ønske det. Og jeg håper at han trekker seg hvis han er imot meg, og ha et så forferdelig syn på meg. For mange av dere så høres det sikkert helt sykt ut av meg og tenke sånn som jeg gjør. Det vet jeg. Men han er min eks. Og jeg vet at jeg er ikke feilfri. Men det er ikke han heller. Ingen er feilfri. Anonymkode: f4050...96f
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #16 Skrevet 18. november 2015 To voksne menneske møtes ikke i konfliktrådet for å bli venner, de møtes for å løse en fastlåst konflikt slik at man kan bli ferdig med den og unngå å belaste rettsapparatet. Det høres ut som du tror at de skal hjelpe dere å etablere et vennskap. Anonymkode: 1ba1b...bfc 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #17 Skrevet 18. november 2015 Dere blir sikkert gode venner igjen ts. Konfliktrådet er jo en fin ting. Der får dere snakket ut om alt slik at ingenting ligger og gnager dere i fremtiden. Besøksforbudene blir opphevet.,, Kanskje kan dere dra på kjærlighetsweekend etterpå når saken er løst... Om noen måneder er dere sikkert sammen igjen, og innen et par år er dere gift og har stiftet familie <3 2 barn, rekkehus, volvo og labrador.... Så romantisk.... Realitycheck: Man møtes ikke i konfliktrådet for å bli venner. Man møtes for å løse en fastlåst konflikt slik at saken kan unngå å havne i retten, for det belaster nemlig samfunnet for ganske mange penger skjønner du. Dere skal ikke bli venner. Dere skal løse en konflikt i minnelighet, gå videre med livene deres og slutte å belaste samfunnets ressurser med tullet deres! Man får ikke besøksforbud pga litt krangling. Mitt råd til deg: Skaff deg profesjonell hjelp. ASAP. Ting tyder på at du trenger det. Anonymkode: 2d508...78f 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #18 Skrevet 18. november 2015 Dere blir sikkert gode venner igjen ts. Konfliktrådet er jo en fin ting. Der får dere snakket ut om alt slik at ingenting ligger og gnager dere i fremtiden. Besøksforbudene blir opphevet.,, Kanskje kan dere dra på kjærlighetsweekend etterpå når saken er løst... Om noen måneder er dere sikkert sammen igjen, og innen et par år er dere gift og har stiftet familie <3 2 barn, rekkehus, volvo og labrador.... Så romantisk.... Realitycheck: Man møtes ikke i konfliktrådet for å bli venner. Man møtes for å løse en fastlåst konflikt slik at saken kan unngå å havne i retten, for det belaster nemlig samfunnet for ganske mange penger skjønner du. Dere skal ikke bli venner. Dere skal løse en konflikt i minnelighet, gå videre med livene deres og slutte å belaste samfunnets ressurser med tullet deres! Man får ikke besøksforbud pga litt krangling. Mitt råd til deg: Skaff deg profesjonell hjelp. ASAP. Ting tyder på at du trenger det.Anonymkode: 2d508...78fJeg er ikke i en sak eller konflikt med han nå. Det er derfor jeg ikke forstår noe av hva konfliktrådet går ut på.... Forstår det ikke. Anonymkode: f4050...96f
Gjest Bond Skrevet 21. november 2015 #19 Skrevet 21. november 2015 Tråden ryddet for spekulasjonerBond, forumansvarlig
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #20 Skrevet 22. november 2015 Hva er konfliktrådet til? Jo, det er å løse fastlåste saker slik at de to partene ikke må gå til retten for å få en dommer til å løse saken for dem. Du og eks har besøksforbud mot hverandre. For meg virker det som du ikke forstår at det å få et besøksforbud mot noen er en ekstrem hendelse som betyr at man har behov for å få fred for eller beskyttelse mot den andre personen. Jeg kan si med hånden på hjertet at jeg aldri skal forårsake en situasjon der en annen person føler det nødvendig å få besøksforbud mot meg. Siå hva i all verden er det med deg? Aksepterer du ikke avvisning? Tråkker du ned dørene hos din eks? Ringer du han hele døgnet? Slåss du så fillene fyker og neglene brekker?Er du så intens i det virkelige liv som du fremstår her der du omtren er villig til å hundse din eks for å få svar på hvorfor han ikke vil være med deg mer er det ikke rart du har besøksforbud. Ja, jeg er klar over at også du har bedt om besøksforbud mot han. Det mente du tydeligvis ikke siden du bruker store mengder energi på å spekulerer i hva han vil. Det tolker jeg som at det er du som er trusselen og den maniske personen som han trenger beskyttelse fra og ikke omvendt.La det ligge! La mannen være i fred. Skap avstand og bearbeid besettelsen din. Slutt å leve i fortiden. Slutt å bruke samfunnets resurser på din maniske besettelse av en eks som ikke vil ha deg. Søk eventuelt psykiatrisk hjelp mot maniske besettelser.Og, ikke minst, forstå at mennesker på et forum som ikke kjenner deg, din eks eller saken ikke kan tolke politiet, din eks eller situasjonen. Du er nødt til å ta til deg råd fra dine venner og slektninger som ser dere begge. De sier gå videre. Hvorfor skulle mennesker på nett som sier det motsatte ha noen som helst bedre innsikt i din situasjon enn de som ser deg?Lenger opp i tråden var det en som skrev et soleklart ironisk innlegg om at dere kom til å bli venner og alt kom til å bli fint. Du bet på. Det er ikke noe godt tegn at du ikke gjenkjenner ironi, søk hjelp. Anonymkode: bafee...368 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå