Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #1 Del Skrevet 30. september 2004 Har noen spørsmål om Hvitevarer. 1. Hva er forventet levetid på kjøleskap, vaskemaskin og tørketrommel? 2. Hva er vanlige problemer med disse tingene og hvor fort dukker de opp? Hva pleier gå i stykker? Og er det dyrt å reparere? Er det f.eks vanlig at noe går i stykker etter et par år? 3. Er det stor forskjell på kvalitet om man invisterer i et dyrt merke, enn om man kjøper noe rimeligere? (svarer det seg mer å reparere noe dyrt enn noe rimeligere?) 4. Hvilke merker anbefaler du, evt. hvilke anbefaler du ikke? Har hørt Miele er bra. Dette er dyrere enn mye annet. Er dette da også mye bedre kvalitet? Håper noen kan bidra med erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 30. september 2004 #2 Del Skrevet 30. september 2004 Min erfaring ut fra hva jeg har hørt fra andre, er at Miele er det beste merket du kan få på markedet nå. Lang levetid, og lite reparasjoner.. Dette har jeg hørt fra en venn som er hvite- og brunevare-reparatør, samt venner som selv har Miele. Jeg er ikke i tvil om hva jeg skal kjøpe når jeg skal bytte ut mine gamle hvitevarer (om noen år) - det blir Miele... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 1. oktober 2004 #3 Del Skrevet 1. oktober 2004 1. Levetid på disse varierer veldig. Kommer ann på merke og kvaliteten og også hvor mye det er i bruk. Miele regner 20 års levetid, mens de rimligste vaskemaskinene varer ikke så lenge i det hele tatt. 2. Går ting i stykker etter et par år dekkes det oftest av garantien så lenge det ikke er noe du har forårsaket selv. BH-spile i pumpa er klassisk og det må du dekke selv. du kan kontakte ditt nærmeste servicested så har de halt sikkert en oversikt over priser ol. 3. Kvalitetsforskjelene er store! Dyrere produkter er lagd av bedre materialer og er mer slitesterke. De er også lagd i "dyrere" land som Tyskland, sverige. 4. Miele er dyrere enn andre, men produktene og kvaliteten er overlegen! Deres produkter er regnet for å vare i 20 år og det er det ingen andre som reklamerer med. Vaskemaskin: Miele sine med skånetrommel ville vært min 1. prioritet dersom jeg hadde hatt barn eller vært flere enn 2 mennesker. Kjøpte for lit siden maskin selv og kjøpte en Bosch maskin med 1600 omdr med børsteløs motor (ca 9000,-), her får du også masse maskin. Børsteløs motor gjør at du sparer en kostnad på å bytte børster etter 7-11 år som koster rundt 1000,-. Jeg er superfornøyd og kan anbefale denne. Har også 6 kg trommel og rommer mer tøy. Finnes i siemens også. /bosch og Siemens er akkurat det samme..) Dette ville vært min 2. pri med stor familie. Tørketrommel: Ta samme merke som vakemaskin. Pass på at dersom maskemaskinen din rommer 6kg må trommelen gjøre det samme. Elektroniske kondenstromler er å foretrekke. De bruker mindre strøm og sliter mindre på tøyet da de stopper når tøyet er tørt og ikke når tiden går ut. Kjøleskap: Jeg ville investert i et kjøleskap som har en 0-sone, fresh sone, osv hva alt dette heter fra leverandør til leverandør. Det er spesielt til grønnsaker. Det bevarer grønt og frukt mye bedre enn i vanlige kjøleskap og øker holdbarheten på disse betraktlig. Det lønner seg. Miele sine skap har skuffer der en er til frukt, grønt og andre til kjøtt, ost, fisk... Da kan du sette inn ost uten å pakke den ordentlig inn uten at den tørker ut osv. Bevarer maten mye, mye bedre. Miele har bra skap , men også siemens/bosch + electrolux/aeg/husquarna. Er det noe jeg ikke skal anbefale deg så må det være av det rimligste dersom du forventer at det skal vare mange år og dere er mange som bruker det. Styr unna det som er Italialagd..... Mye enklere deler som er brukt. Nå har også Siemens/bosch/electrolux osv. fabrikker ï andre land enn tyskland og sverige så undersøk det. Siste ting jeg vil anbefale deg er: Ta en runde til de forskjellige elektrohandlerne og si: Jeg skal ha det og det og det produktet. Dersom jeg kjøper alle tre produktene hos dere hva er samlet pris du kan gi med på pakken? DET LØNNER SEG, her kan du spare MASSE! Ihvertfall om du velger ut fra litt dyrere og ikke annonserte varer. Ta runden etterpå til nest billigste og si at du har funnet det billigere et annet sted, har de litt mer å gå på siden du helst vil handle varene hos dem.. Bla,bla.. :-) Langt innlegg dette, men LYKKE TIL!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå