Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fullstendig klar over at Iben er et dobbeltkjønnet navn - men her er en ting jeg lurer på. Det ligger på 70. plass over mest populære jentenavn i 2012, og det er 1100 jenter som heter det, mot ca 100 gutter. Hvorfor vil noen folk da gi dette navnet til en gutt, når det nå har blitt så vanlig jentenavn?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen vil gi barnet sitt det navnet i det heletatt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er fullstendig klar over at Iben er et dobbeltkjønnet navn - men her er en ting jeg lurer på. Det ligger på 70. plass over mest populære jentenavn i 2012, og det er 1100 jenter som heter det, mot ca 100 gutter. Hvorfor vil noen folk da gi dette navnet til en gutt, når det nå har blitt så vanlig jentenavn?

jeg tar en wild guess og gjetter på at de liker navnet som guttenavn til gutten de skal navngi.

Anonymkode: 6f933...922

• Liker 1
Skrevet

jeg tar en wild guess og gjetter på at de liker navnet som guttenavn til gutten de skal navngi.

Anonymkode: 6f933...922

Men da må da tenke på at det ikke er noe gøy for gutten å ha et navn alle kommer til å forbinde med en jente?

Skrevet

Alle forbinder ikke navnet Iben med en jente. Jeg er forøvrig enig med AB som gjetter på at foreldrene liker navnet. 

Av de 132 mennene som har Iben som første fornavn har forøvrig 76 enda et navn, så der er det trolig liten tvil om navnet tilhører en mann. Og blant de resterende 56 så tipper jeg at det ikke er noe stort problem etter at de er ferdig med de to første leveårene, der både jenter og gutter ofte har kort hår - og mange (uavhengig av navn) blir tatt for å være gutt om de er jente og omvendt. Konklusjonen er at jeg ikke ser problemet. Iben er et nydelig jentenavn, men jeg hadde ikke reagert om jeg møtte en gutt/mann med guttenavnet Iben. 

Skrevet

Hvor mange tråder skal vi egentlig ha om dette navnet??? 

Jeg kjenner kun gutter som har dette navnet, og var godt voksen før jeg ble klar over at det også er et jentenavn. Jeg liker det ikke, men om jeg skulle ha brukt det så hadde der blitt til en gutt. Rett og slett fordi jeg forbinder det kun med gutter. 

Anonymkode: 4738b...52e

Skrevet

Jeg kjenner to gutter med dette navnet. Kjenner ingen jenter som heter det. Trodde det var jentenavn, men du verden så fort man blir vant med det navnet på en gutt.  

Anonymkode: 392df...549

Skrevet

Med mindre fornavnet er Ar synes jeg Iben blir et merkelig navn, og Ar Iben er jo ganske merkelig så jeg vet ikke om jeg ville assosiert ungen min med han. Har alltid syntes Ar er et merkelig fornavn også, sikkert derfor alle kaller han Ar Iben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...