Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

.

Jeg nettop begynt å tempe hver morgen.

Forrige syklus tempet jeg klokka 5:00 denne syklusen vil jeg tempe kl 07:00.

Jeg leste en gang at man må sove minst 2-3 timer før man kan tempe. Men det hender noen ganger at jeg skal tempe 7 men jeg ble våken 6 fordi jeg måtte på do og ikke får sove igjen. Hvis jeg har ligget våken en time vil jeg få riktig temperaturmåling? Ofte hender det at jeg våkner brått 20 min før jeg skal tempe da ligger jeg våken i 20 min og venter på at klokka skal bli 7 så jeg kan tempe. Noen ganger hender det at jeg svetter når jeg våkner. Ofte har vi vinduet åpen og er kald når jeg våkner for å tempe. Vil alt det her gi meg riktig temperaturmåling? Hva om jeg må våkne en to-timer tidligere ? Skal jetg la vær å tempe den dagen?

Anonymkode: 7e291...0ad

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Du må tempe med en gang du våkner 

Nytter ikke å ligge våken i 20 min før klokka blir 7. Men en halvtime fra eller til har ikke så mye å si, så våkner du halv 7 (eller 6) temper du bare da. Hvis du ofte våkner før 7 bør du nok flytte tidspunkt tidligere. 

Hvis du må stå opp to timer tidligere ville jeg bare droppet temping, eller tempet og skrevet et notat til den temperaturen om at den kan avvike. Det er jo et mønster over flere dager man ser på, så at noen dager avviker gjør ikke noe. 

• Liker 1
Gjest xx girl xx
Skrevet

Jeg temper 20 min før jeg vanligvis våkner. Slik at jeg er sikker på at jeg ikke har vært våken. De dagene jeg har vært urolig før klokka har ringt, har temperaturen vært 37,10 - 37,50. I helgene (og ukedagene) ligger jeg meg bare til å sove igjen. Null stress. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...