Gå til innhold

Trekke seg fra kurs

Gjest Revenka

Anbefalte innlegg

Meldte meg på et kurs med bindende påmelding. Men det var for mange påmeldte, og jeg fikk dermed tilbud om å være observatør på kurset. Siden jeg meldte meg på som aktiv deltaker er jeg ikke interessert i å være observatør. Det stod ikke noe om å være observatør i annonsen. Er jeg pliktig til å betale da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på det. Men det kan jo hende at du får reduksjon i prisen som observatør, det ville være rimelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva slags kurs og i hvilken sammenheng.

Jeg hadde ikke betalt for et kurs jeg ikke fikk være med på! Betale litt for et kurs jeg får se på - ja, det kan være spennende hvis det er et kunstkritikerkurs, men neppe interessant om det er et keramikkurs. Du må jo selv vurdere hva du ønsker å betale i forhold til hva du får?

De kan uansett ikke tvinge deg til å delta halvveis og betale full pris - bindende påmelding eller ikke - de har brutt avtalen - ikke du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at de ikke kan tvinge deg til å betale for et kurs under andre forutsetninger enn den opprinnelige avtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Takk for svar. Det er snakk om et hundekurs faktisk. Lydighetskurs med en kjent trener. Men det er jo ikke det samme å stå på sidelinjen og se på de andre trene sine hunder, når man egentlig meldte seg på for å delta selv. Det er redusert pris som observatør, men det var ikke det jeg meldte meg på. Har ikke betalt enda, man skal visst betale ved oppmøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Det er snakk om et hundekurs faktisk. Lydighetskurs med en kjent trener. Men det er jo ikke det samme å stå på sidelinjen og se på de andre trene sine hunder, når man egentlig meldte seg på for å delta selv. Det er redusert pris som observatør, men det var ikke det jeg meldte meg på. Har ikke betalt enda, man skal visst betale ved oppmøte.

Nå vet jeg ikke hvordan det er når det kommer til hundekurs, men i hesteverdnen er dette et kjent fenomen at om det melder seg på for mange prøver man å la de som ikke kommer med få kikke på (og ta del i den "teorien" som måtte undervises), jeg antar du betaler betraktelig mindre enn de andre. Selvom du ikke direkte får "pirking" på din hund så kan du se og lære av det de andre gjør. klart nok ikke like bra som å være med selv, men iallfall bedre enn å ikke være med i det hele tatt (mener jeg da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...