AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 Var en tråd her for en stund siden der de fleste syntes folk som tok seg en røyk i Norge var idioter, dumme, og mye annet.Hva mener dere da om folk som reiser på ferie til f.eks Amsterdam og tar seg en røyk der? Er det like idiotisk? Dere som reagerer, er det fordi det er ulovlig(I Norge) eller er det fordi dere ser på det som farlig? Anonymkode: 4685a...a6b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Godt spørsmål. Anonymkode: e62db...970 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Folk er generelt veldig fordomsfulle, når det kommer til folk som tar seg en liten joint... Anonymkode: cd701...920 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Synes det blir noe helt annet i og med at det er lovlig. Jeg kunne gjerne prøvd om det var tillatt i Norge, og er ikke negativ til legalisering. Men å bryte loven, synes jeg generelt er lurt å unngå. Anonymkode: a7f38...931
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Jeg ville tatt meg en joint om jeg var i Amsterdam. Jeg ville ikke gjort det i Norge. Rett og slett fordi det er ulovlig.Har ikke fordommer mot hasjbruk generelt, til tross for at jeg kjenner noen "hasjhuer" som kaster bort livene sine. Det betyr ikke at jeg er for legalisering. Noen ting fungerer i enkelte land, og ikke i andre. Og det krever alltid en del justering og tilvenning. Anonymkode: aaa81...206
Barenzrotta Skrevet 17. november 2015 #6 Skrevet 17. november 2015 Turister kan ikke lenger ta seg en joint i Amsterdam. Jeg har nulltoleranse for å ruse seg på narkotiske stoffer.. Vet mange har behov for å røyke eller innta hasj på annet vis for å holde sykdommer i sjakk. Det er ikke missbruk/rus og er derfor en helt annen sak. Jeg ville nok brukt hasj dersom det kunne reddet meg om det gjaldt kreft eller annen sykdom. Det finnes bl.annet en spray i Norge som man skal spraye på huden det er den eneste lovlige i Norge. Andre land har forsket mere på dette og åpnet for dette som legemiddel. Men å reise til et annet land for å kunne ta seg en pinne for å ruse seg, det blir for dumt i mine øyne. 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #7 Skrevet 17. november 2015 Uavhengig av om det skjer i ett land hvor det er lovlig eller ei så har jeg nulltoleranse for det. Anonymkode: 71afe...a9f 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #8 Skrevet 17. november 2015 Turister kan ikke lenger ta seg en joint i Amsterdam. Jeg har nulltoleranse for å ruse seg på narkotiske stoffer.. Vet mange har behov for å røyke eller innta hasj på annet vis for å holde sykdommer i sjakk. Det er ikke missbruk/rus og er derfor en helt annen sak. Jeg ville nok brukt hasj dersom det kunne reddet meg om det gjaldt kreft eller annen sykdom. Det finnes bl.annet en spray i Norge som man skal spraye på huden det er den eneste lovlige i Norge. Andre land har forsket mere på dette og åpnet for dette som legemiddel. Men å reise til et annet land for å kunne ta seg en pinne for å ruse seg, det blir for dumt i mine øyne. Jo, det kan de. Anonymkode: 4685a...a6b 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #9 Skrevet 17. november 2015 Like idiotisk uansett. Anonymkode: d031d...56a 1
Barenzrotta Skrevet 17. november 2015 #10 Skrevet 17. november 2015 Jo, det kan de. Anonymkode: 4685a...a6bjeg trodde Amsterdam hadde stengt for det åpne salget av pot til turister. Men selvsagt man får vel tak i det uansett om det er lovlig eller ei. 1
peppermyntete Skrevet 17. november 2015 #11 Skrevet 17. november 2015 Jeg hadde syntes det var like idiotisk å røyke hasj i utlandet som i Norge.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #12 Skrevet 17. november 2015 Men å reise til et annet land for å kunne ta seg en pinne for å ruse seg, det blir for dumt i mine øyne. Nå har vel ikke TS spesifisert at h*n snakker om å dra til Amsterdam KUN for å ta seg en joint. Det står "og", ikke "for å". Har selv besøkt Amsterdam fordi jeg liker byen. Jeg antar at de som er gira nok på en joint til at de reiser utelukkende for det, like godt gjør det i Norge og tar sjansen. Anonymkode: aaa81...206 1
bruker_K Skrevet 17. november 2015 #13 Skrevet 17. november 2015 jeg trodde Amsterdam hadde stengt for det åpne salget av pot til turister. Men selvsagt man får vel tak i det uansett om det er lovlig eller ei. tror ikke det varte så lenge? var der for noen mnd siden og mitt følge gikk rett å bestilte. sa til og med at han var turist og syntes dette var veldig uvant.
Barenzrotta Skrevet 17. november 2015 #14 Skrevet 17. november 2015 Ja det stemmer, det tredde ikke i kraft grunnet sterk motstand. Men på en annen side. Nordmenn har faktisk ikke lov å ta seg en joint i utlandet, til tross for at det er lovlig i det landet man oppholder seg. Narkotikaloven for Norge gjelder uansett hvor i verden man befinner seg.
Gjest 2Bhonest Skrevet 17. november 2015 #15 Skrevet 17. november 2015 Lovlige land????Finnes der noen ulovlige land eller blir man helt på felgen i grammatikk av å røyke?
Gjest Skrevet 17. november 2015 #16 Skrevet 17. november 2015 Jeg synes hasj er like harry uansett hvor det røykes. Det røykes for å tilskaffe seg en kunstig rus. Og det er like harry som om man skulle sittet på torvet å røyket pipetobakk, eller drukket sprit fra en flaske gjemt inni en grå papirpose.Det er harry as hell. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #17 Skrevet 17. november 2015 Folk får røyke akuratt det de ønsker, akuratt hvor de vil, så lenge det ikke skader noen andre, syns jeg! Noen reiser til Alpene for å stå på ski, noen til Italia for å spise italiensk gourmet, mens andre reiser til Nederland for å nyte lovlig hasj, Anonymkode: b7fc3...822 3
Snikende ullteppe Skrevet 17. november 2015 #18 Skrevet 17. november 2015 Ja det stemmer, det tredde ikke i kraft grunnet sterk motstand. Men på en annen side. Nordmenn har faktisk ikke lov å ta seg en joint i utlandet, til tross for at det er lovlig i det landet man oppholder seg. Narkotikaloven for Norge gjelder uansett hvor i verden man befinner seg.Jo, det er lov for nordmenn å røyke hasj i Amsterdam.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #19 Skrevet 17. november 2015 Ja det stemmer, det tredde ikke i kraft grunnet sterk motstand. Men på en annen side. Nordmenn har faktisk ikke lov å ta seg en joint i utlandet, til tross for at det er lovlig i det landet man oppholder seg. Narkotikaloven for Norge gjelder uansett hvor i verden man befinner seg.Det er feil. Hvordan skulle det fungert i praksis tenker du? At norsk politi hadde utenlandske patruljer som tok deg i utlandet for å bryte norsk lov? At nederlandsk politi hadde rapportert til norsk politi for at noen bryter en lov som ikke engang gjelder deres land? Ånei , man må kun forholde seg til reglene for det landet man oppholder seg i.På gardemoen kan norsk politi bøtelegge deg om de finner i blod eller urinprøve at du er påvirket men det å sitte på et fly fra amsterdam er ikke nok mistenkelsesgrunnlag alene, for å kunne kreve test av den reisende. Anonymkode: b7fc3...822
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #20 Skrevet 17. november 2015 Narkotikaloven for Norge gjelder uansett hvor i verden man befinner seg.Norske lover gjelder i Norge. Hvordan mener du det fungerer? At en person som har bodd i Nederland hele sitt liv og røykt en del, plutselig skal bli arrestert når han kommer til Norge?? Eller hvordan såg du for deg at det liksom skulle fungere? Anonymkode: a7f38...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå