Gjest Blomsterert Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 (endret) En eks av meg sa det sånn:-jeg liker mange barn,men det hender jeg misliker noen også,de er jo mennesker med sin personlighet og temperament,meninger og følelser.Dette er riktig,og en kan faktisk ikke like alle,det er umulig.P like barn og dyr(!)skal liksom være en sunnhetstegn.Hvorfor det? Beskyttelseinstinktet er der uansett,fordi de er så avhengige av oss voksne,så det er ikke noe i veien så lenge en vil beskytte barn.Men en kan ikke dømme andre for å ikke like et barn,eller barn generellt,det er en grei og akseptabel sak.Det jeg derimot ikke helt forstår er at en velger å bo med noen som en ikke liker barna til.Jeg dømmer ikke!fordi en misliker den/de,men en skal ikke være rundt barn en misliker!Kommunikasjon er ikke bare ord,og barn er ofte mer sensitive enn voksne.De føler og noterer seg.Et dårlig tonefall,et blikk,en holdning.Ikke tro at de ikke merker det.Blir ganske frustrert når jeg ser hvor mye trøbbel det er med ste-foreldre-barn.Finner du deg en med barn,så må du like barna hans.En trenger ikke elske dem som sine,det er få som klarer det,men de er små mennesker i utvikling,og de trenger aksept og støtte.Det er det som får de til å vokse.Jeg er glad i unger,og var oppriktig glad i mine stebarn,og vi har enda kontakt flere år etter at faren og jeg gikk hver til vårt.Da vi bodde sammen hadde vi også hans andre eks sine barn på besøk flere helger,men jeg skjønner jeg var heldig.Som likte dem alle syv.Det er ikke for gitt.Dette er en oppfordring til dere som ikke liker barnebarna:-ikke utsett dem for det! Husk de er små mennesker som trenger å vokse,ikke bli snudd ryggen til.Gå fra kjæresten din om du ikke takler barnet/barna! Ingen skam å ikke takle dem som nevnt,men det er skam å være ignorant og egoistisk sånn at en holder på kjæresten uansett.Jeg har hørt og sett altfor mange barn som blir blir bitre pga dette.De forblir små mennesker langt inn i voksenlivet.Barndom er en periode hvor fundamentet for livet blir lagt.Vær en god grunnmur.Eller forlat huset.Jeg mente selvfølgelig stebarna,ikke barnebarna: -) Endret 17. november 2015 av Blomsterert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå