AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 i min nære omgangskrets så har jeg noen som kan hjelpe meg med forskjellige gjøremål. tunge løft, lett snekring, osv.men jeg kom også på at utrolig mange av mannfolka faktisk ikke klarer og hjelpe til, eller trå til innimellom. de klarer det rett og slett ikke. ikke nok med at de ikke klarer det - de skjønner ikke at de skal tilby seg hjelp en gang.opplever dere noe av det samme? nå skal det sies at jeg får jobben gjort altså, så det går jo greit, men tanken på at de faktisk ikke klarer, eller forstår sånt er jo litt synd for dem. Anonymkode: 1a886...4fe
ajarRun Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Jeg er feminist og synes det er fint at du får oppleve et kjønnsnøytralt samfunn. You go girl!
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Morsomthvorfor det? Anonymkode: 1a886...4fe
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Jeg er feminist og synes det er fint at du får oppleve et kjønnsnøytralt samfunn. You go girl!det er jo litt trist å se noen menn miste disse evnene, da. men jaja... jeg gjør det selv. ikke noe problem. Anonymkode: 1a886...4fe
Gjest supernova_87 Skrevet 17. november 2015 #6 Skrevet 17. november 2015 Du tuller nå eller? Det er fullt mulig å si fra når man trenger hjelp. Og siden du klarer det selv, så trenger du jo gjerne ikke det, hvorfor skal de "vite" at du trenger hjelp da, når du ikke gjør det? Dessuten så ser jeg det for meg, noen spør om de skal hjelpe deg: "Nei, ikke faen! Tror du jeg er svak eller? Jeg klarer det selv! Jævla mannssjåvinist!".
ajarRun Skrevet 17. november 2015 #7 Skrevet 17. november 2015 det er jo litt trist å se noen menn miste disse evnene, da. men jaja... jeg gjør det selv. ikke noe problem.Anonymkode: 1a886...4feJa, og det er trist å se kvinner som deg miste evnen til å passivt aggressivt sutre over at ingen andre vil ta i et tak. Dog er det deilig å se menn som meg lære seg det.
Gjest Castielz Skrevet 17. november 2015 #8 Skrevet 17. november 2015 Etter å ha blitt kjeftet huden full en gang for mye, så unngår jeg å hjelpe noen utenom når de spør.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #9 Skrevet 17. november 2015 i min nære omgangskrets så har jeg noen som kan hjelpe meg med forskjellige gjøremål. tunge løft, lett snekring, osv.men jeg kom også på at utrolig mange av mannfolka faktisk ikke klarer og hjelpe til, eller trå til innimellom. de klarer det rett og slett ikke. ikke nok med at de ikke klarer det - de skjønner ikke at de skal tilby seg hjelp en gang.opplever dere noe av det samme? nå skal det sies at jeg får jobben gjort altså, så det går jo greit, men tanken på at de faktisk ikke klarer, eller forstår sånt er jo litt synd for dem. Anonymkode: 1a886...4feJeg er veldig usikker på hva du mener her - er du så tafatt at du ikke klarer å si ifra når du trenger hjelp, men står og blafrer hjelpesløst med øyenvippene og venter på at de store sterke karene skal komme og tilby seg å hjelpe deg? Hva slags oppgaver er det de ikke skjønner helt av seg selv at du trenger hjelp til i så fall? Anonymkode: 29b8b...06e 1
The Kitten Skrevet 19. november 2015 #10 Skrevet 19. november 2015 Hvis jeg trenger hjelp til noe av noen, så spør jeg dem. Du kan jo førsøke det? 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #11 Skrevet 19. november 2015 Det hele startet ved revolusjoniseringen av kjønnsrollene - Rødstrømpene & Co, og det er jo en kjekk ting det altså. Men man desverre ikke få i pose og sekk. Det du insinuerer er at en mann(kompis) bør by på seg når det er tydelig at du(kvinnen) kunne nyte av det. Kall dette hjelpsomhet, ridderlighet, eller kompetanse. Tror det du egentlig tenker er "mannsarbeid" - "de klarer det rett og slett ikke. ikke nok med at de ikke klarer det - de skjønner ikke at de skal tilby seg hjelp en gang".I dagens samfunn er det akseptert og forventet at kvinnen skal kunne yte det samme som mannen(selv om fysikken/styrken kanskje skulle tilsi noe annet), og det jo en kjekk ting det altså, men bli ikke overrasket når gutta flagrer med fravær av mannlig innflytelse/kunnskap, for den kulturformen synger på siste verset.Det en mann tenker er "Vi har likestilling. Hun vil gjerne klare seg selv. Trenger hun hjelp, kan hun jo spørre om jeg kan hjelpe til der". Anonymkode: 15cae...e97
Bestevenninna di Skrevet 19. november 2015 #12 Skrevet 19. november 2015 Trolololo'lo'-lololololò :D.. Men gøy diskusjon uansett. Mitt ståsted er at; NEI man kan ikke forvente eller mene at man har rett på hjelp, eller at de skal klare visse ting basert på kjønn. Dette gjeldet steriotypiske tanker om kjønn begge veier. Hvis du faller inn i dette tankemønsteret er det deg i mine øyne "det er noe feil med". Synn at du har blitt indoktrinert (min mening om dette) til å tenke og føle sånn. For verden er mye mer befriende uten fastlåste forventninger basert på hva du har mellom beina og kvasifakta basert på biologi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå