¤Linda¤ Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 Hei!Jeg er 169cm høy og 84 kg. Jeg har regnet ut at jeg skal ha 1900 kcal om dagen (Grete Roede- kalkulator)Jeg trener: Mandag- 1 time spinning og 45 minutter styrkeOnsdag- StyrketreningFredag- jogger en time på møllaJeg teller hver kalori jeg putter i munnen, (ja, uten unntak) og har holdt på en god stund nå. Jeg har ikke sett resultater på vekten på lang tid.Kan dere tenke dere hva jeg gjør feil..? Veldig takknemlig for hjelp!! Halvforbanna og oppgitt her.....
Gjest Gjest_wolfofme Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 (endret) er jo egentlig et enkelt regnestykke. forbrenne mer enn man putter i seg... sukker? kutt det da ut helt! samt mye beveger du deg utenom trening? mange tror det er nok å bare stikke å trene litt, så slappe av resten... hold seg i bevegelse.. ta trapper i steden for heis osv.. skaff deg en skritt teller å ha en konkurranse med deg selv... Endret 17. november 2015 av wolfofme
¤Linda¤ Skrevet 17. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2015 Jeg forbrenner mer enn jeg spiser..Er lærer og går 7-8000 skritt bare på jobb. Kun trapper
Gjest Gjest_Idja Skrevet 17. november 2015 #6 Skrevet 17. november 2015 To måneder..Da bør du kanskje spise færre kalorier? Hva med å prøve med 1700? Eventuelt bevege deg mer... 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #7 Skrevet 17. november 2015 Ok,da reduserer jeg :-) Fulgte Grete Roede sin kalkulator,og med antallet treningspoeng jeg hadde så skulle jeg ligge på 1900. Anonymkode: 14f70...ff4
Gjest Gjest_Idja Skrevet 17. november 2015 #8 Skrevet 17. november 2015 (endret) Slike kalkulatorer vil alltid være i fare for å gi feil råd, så man må bare prøve seg frem. Heller 16-1700. Funker ikke det reduserer du ytterligere, men under 1400 ville jeg nok ikke gått. For en livsstilsendring er det greit å gå for det høyeste kalorimålet som gjør at du går ned i vekt, og ikke gå lavest mulig. 1200 gir lite fleksibilitet. Innlegget er redigert for svar på slettet innhold. Mynona, mod. Endret 17. november 2015 av Mynona
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #9 Skrevet 17. november 2015 Jeg forbrenner mer enn jeg spiserDu gjør jo tydeligvis ikke det. Ellers ville du gått ned i vekt. Kutt litt ned på antall kalorier. Anonymkode: a594f...037 3
¤Linda¤ Skrevet 17. november 2015 Forfatter #10 Skrevet 17. november 2015 Du gjør jo tydeligvis ikke det. Ellers ville du gått ned i vekt. Kutt litt ned på antall kalorier. Anonymkode: a594f...037I følge mine utregninger gjør jeg det. Har PCOS og stoffskifteproblemer, som skaper ekstra "trøbbel".
Gjest Nanne70 Skrevet 17. november 2015 #11 Skrevet 17. november 2015 GR funket ikke for meg heller, enda jeg telte med hver lille pastill i kaloriregnskapet, veide alt jeg spiste osv. Trente og holdt meg bevegelse og gikk ikke ned så mye som et gram. Det er pussig, det der, at her på KG er det gjerne slik at hvis man gjør "alt" rett og likevel ikke går ned i vekt, så må man likevel gjøre noe feil, fordi hvis man hadde gjort det riktig - slik man hevder - så hadde man jo gått ned i vekt. Fordi alle mennesker fungerer nemlig helt likt og responderer nøyaktig likt på kaloriinntak og trening.For min egen del, så har jeg en teori om at GR sitt lavfett/høykarbokosthold rett og slett var helt feil for min kropp, og at jeg derfor ikke gikk ned i vekt. Videre har jeg en teori om at all kaloritellingen og det at jeg var fokusert på alt jeg ikke kunne spise 24/7 stresset meg, slik at kortisolnivåene mine ble for høye, noe som også kan ha bidratt til å motvirke vektnedgang.Men tilbake til deg, TS. Du skriver at du har PCOS, noe som kan bety at du har dårlig insulinfølsomhet eller kanskje begynnende insulinresistens. Har du fått sjekket dette hos lege? Mange med PCOS opplever at de går ned i vekt ved å kutte i karbohydratinntaket, eventuelt legge om til et karbohydratredusert/lavkarbo kosthold.Drikker du mye lightbrus/lightsaft? En relativt ny studie tyder på at inntak av drikke søtet med kunstig søtningsmiddel, kan ha negativ effekt på vekttap.Lykke til videre
¤Linda¤ Skrevet 17. november 2015 Forfatter #12 Skrevet 17. november 2015 Tusen takk, Nanne! Skal få sjekket det hos legen min jeg.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 17. november 2015 #13 Skrevet 17. november 2015 Det kan nok hende det er lurt å sjekke seg hos legen ja, men 1900 kalorier er et såpass høyt kaloriinntak at det ikke er veldig rart at du som ikke veldig aktiv kvinne ikke går ned i vekt på det. Så selv om du skal til legen bør du nok prøve deg på lavere kaloriinntak. 1900 er ikke lite, og det er meget godt mulig at det er vedlikeholdsnivå for deg. 1
Mynona Skrevet 17. november 2015 #14 Skrevet 17. november 2015 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene:- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt.Mynona, mod.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #15 Skrevet 17. november 2015 1 kg tilsvarer ca 7000 kcal. En kvinne som trener moderat forbruker 1800-2200 kcal pr. dag.Derfor tar det ofte en del tid å gå ned i vekt. Du bør ligge på mellom 1400 og1500 hver dag. 1700 de dagene du trener mye. Sett deg ett langtidsmål på vektnedgangen. Ikke vei deg mer enn en gang i uken. Evt. annehver uke. Hilsen sykepleier Anonymkode: 7d0ed...1d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå