Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte ta MA forrige uke grunnet ikke levedyktig foster uke 9! Gråt når jeg fikk vite at det ikke var et levende foster, men gikk seg til og fikk ingen reaksjoner når jeg tok aborten, men i dag har det vært helt forferdelig! jeg begynner plutselig å gråte og jeg trodde jeg kom til å ta dette helt greit! jeg hadde jo lyst på barnet, tenkte aldri en tanke om å ta abort når dette ikke var planlagt! Jeg føler meg litt sånn "pingle" at liksom siden jeg ikke var lengre på vei og at det ikke er noe å gråte over! Skal tilbake på jobb for fult i morgen men vet ikke om jeg kommer til å takle det... noen med lignende erfaring eller har følt det samme?

hilsen en trist og deprimerende jente

Anonymkode: 13a99...de1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat vært gjennom en SA selv, utrolig vondt og trist. Har brukt mye tid på å gråte og kjenne på mine egne følelser. Jeg opplevde det som positivt å komme meg tilbake på jobb. Da fikk jeg noe annet å fokusere på i stedet for å sitte hjemme å kjenne på de triste følelsene!

Anonymkode: eac7c...bd1

Skrevet

Har vært der ja, du reagerer helt normalt tror jeg. Jeg gråt egentlig ikke mye før etter aborten var gjennomført (ma uke 13), men slet veldig i ukene etter. Var sykemeldt 1 uke, i etterkant ser jeg at det i hvertfall burde vært to. Var et vrak på jobb, gråt til og med der... Hadde ingenting der å gjøre egentlig. Men så ble det jo bedre. Nesten så jeg kunne kjenne at halvparten av sorgen skyldtes hormoner... Er jo litt av noen hormonendringer på utrolig kort tid etter sa, så man er jo ekstra emosjonell i tillegg til at det er helt grusomt. Følte meg bedre omtrent samtidig som g.tester igjen ble negative etter et par uker. 

Ta tiden til hjelp og tillat deg selv å sørge, det er viktig :klem:

Anonymkode: afb71...52c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...