Gå til innhold

Når barnet blir mobbet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du får vite at barnet ditt blir mobbet på skolen av navngitte personer, hva gjør du da?

Anonymkode: 1e03a...e0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan får man vite det da?

• Liker 2
Skrevet

Snakker med læreren først og fremst.

Skrevet

Da krever du at skolen rydder opp i det og setter igang tiltak. Som mor er det lite du kan gjøre når barnet ditt er på skolen, derfor må de voksne som faktisk er der på dagtid ta seg av det. Det er en del av jobben deres.

Du kan også kanskje ta kontakt med mobbernes foreldre og forklare situasjonen.

• Liker 1
Skrevet

Du har ikke noe valg. Det må ryddes opp  med skolen. Du må passe på det att det blir fulgt opp 

Skrevet

Hvordan får man vite det da?

Barnet forteller det. 

Skrevet

Du kan også kanskje ta kontakt med mobbernes foreldre og forklare situasjonen.

Hva hvis det er en muslimsk familie?

Gjest Gjest_wolfofme
Skrevet

Om det er bhg eller skole. så hadde jeg bedt om ett møte med lærer, rektor, og den som mobber sine foresatte... 

Skrevet

Hva hvis familien ikke kan norsk, og virker litt "skummel"? Og skolen ikke tar tak i det?

Skrevet

Det er altfor mange variabler du utelater, det blir som å si "hva gjør man når barnet er sykt?" uten å utdype noe videre. Det er masse du kan gjøre, men det er ganske umulig å gi råd med mindre du forteller hele historien.

Skrevet

Barnet forteller det. 

Mobbing er et hardt ord. Erting er jo ikke det samme. Skolen har mobbeplan som de skal følge.

Grunnen til at jeg spurte om kilde var litt det...Er det noen som kragler, eller har ertet noen dager, eller er det mobbing... Uansett; mobbeplan!

Skrevet

Det er altfor mange variabler du utelater, det blir som å si "hva gjør man når barnet er sykt?" uten å utdype noe videre. Det er masse du kan gjøre, men det er ganske umulig å gi råd med mindre du forteller hele historien.

Hvis barnet forteller om noen slemme på skolen som mobber og erter han. Skolen gjør ingenting når du ringer og snakker med lærer og rektor.

Skrevet

Du må kreve at de gjør noe, det er de pliktet til. Ikke gi deg!

Anonymkode: 71ff1...5d9

Gjest Wonder Woman
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre?

Skrevet

Hvis barnet forteller om noen slemme på skolen som mobber og erter han. Skolen gjør ingenting når du ringer og snakker med lærer og rektor.

Vi vet fortsatt tilnærmet ingenting. Du har fortsatt ikke nevnt hvorfor han blir mobbet, hvem mobberne er, hvor gamle de er, formen, alvorlighetsgraden, barnets holdning og respons, hva lærerne sier, etc.

Skrevet (endret)

Da sier du til læreren "mitt barn sier det blir mobbet av xxxxx, kan dere sette igang tiltak og snakke med de innblandede? " 

Om de er muslimske, eller om de er fra planeten Uranus spiller ingen ingen rolle, mobbing skal bli slått hardt ned på. 

Her gjelder det for mor å ha en ryggrad og være sterk for barnet sitt det aller verste jeg vet er feige foreldre som f*** ikke klarer å stå opp for barnet sitt når barnet  har det vondt.

Endret av TuridS
  • Liker 6
Skrevet

Man må uansett ta kontakt med skolen (SKRIFTLIG, slik at hvis dette etterhvert blir en sak, så har du mange saksdokumenter å slå i bordet med, som bevis på at du har prøvd å nå frem i lang tid).

Jeg ville uansett ikke ventet ett sekund med å kontakte foreldrene til mobberen/mobberne. Holdninger skapes i hjemmet, og jeg synes det er merkelig at dette kun skal diskuteres i skolen, og foreldrene til mobberen skal skjermes? Nei, her må de voksne prøve å ordne opp i dette, som nettopp voksne mennesker, uhindret av all slags byråkrati som vanskeliggjør handlekraft fra skolen. Er det mobbing på skoleveien, spør om foreldrene kan følge mobberne til og fra skolen i en periode til dette roer seg. De fleste foreldre er vel interessert i å forhindre at deres barn blir innblandet som gjerningspersoner i en vanskelig mobbesak på skolen, der lærere og ledelse er involvert?

Anonymkode: c3824...3f8

Skrevet

Det spiller jo også litt inn hvor gammelt barnet er. Er det en 12-åring, går det an å bygge selvtillit på selvtillit - og lære barnet å svare / oppføre seg nedlatende mot mobberen. Jeg har sett ting har snudd seg, at en som ble mobbet tok grep selv, og snudde trenden til omtrent å bli mobber selv.

Anonymkode: 9405c...6f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...