Gå til innhold

Styrtrike innvandrere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Europas storbyer er veldig dyre å bo i. Så hvordan har innvandrerne råd til å ikke bare bo der, men å ha 6-7 barn per kvinne, mens etniske europeere sliter med å få endene til å møtes med 1-2 barn. Noe skurrer. 

Anonymkode: d6507...0b9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hvis dette stemmer så skyldes det at de har få kvadratmeter. De med seks barn har ikke 7 soverom i Oslo sentrum. De har "max" fire, men mer sannsynelig 3 eller kanskje til og med 2.

Skrevet

Hvis dette stemmer så skyldes det at de har få kvadratmeter. De med seks barn har ikke 7 soverom i Oslo sentrum. De har "max" fire, men mer sannsynelig 3 eller kanskje til og med 2.

Hadde du hatt råd til 7 barn om du tok til takke med å bo i en fireromsleilighet i groruddalen?

Skrevet

Fordi det er innvandrer med solid utdannelse som har gode jobber. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 8b0f8...854

• Liker 3
Skrevet

Hadde du hatt råd til 7 barn om du tok til takke med å bo i en fireromsleilighet i groruddalen?

Hadde jeg vært villig til å leve livet på de premissene som disse gjør, hadde det vært uproblematisk. Barn er ikke i seg selv dyre. 

Skrevet

Hadde jeg vært villig til å leve livet på de premissene som disse gjør, hadde det vært uproblematisk. Barn er ikke i seg selv dyre. 

Barn er kjempedyre, men de kan klare å ta seg av så mange fordi de får støtte av staten. Barna deres blir altså subsidiert av vanlige nordmenn.

• Liker 5
Skrevet

Barn er kjempedyre, men de kan klare å ta seg av så mange fordi de får støtte av staten. Barna deres blir altså subsidiert av vanlige nordmenn.

Barn er kun dyre hvis du gjør dem dyre. Jeg gjør mine barn dyre; det er fordi jeg ønsker gi dem det jeg ikke hadde. Hvis man stripper ned alt man ikke trenger og kommer ned på det som er nødvendig, så er kosten av barn relativt lav. Spesielt når de blir mange. 

Men ja, barn subsidieres i Norge. 

Skrevet

Barn er kun dyre hvis du gjør dem dyre. Jeg gjør mine barn dyre; det er fordi jeg ønsker gi dem det jeg ikke hadde. Hvis man stripper ned alt man ikke trenger og kommer ned på det som er nødvendig, så er kosten av barn relativt lav. Spesielt når de blir mange. 

Men ja, barn subsidieres i Norge. 

Vet du hvor mye en skoleplass koster per år? Gang det med 7, og du kommer opp i ekstreme summer.

Skrevet

FIFO estimerer at et barn koster en husholdning ca 1 million frem til barnet er 18 år.

Anonymkode: 2fea5...0ca

Skrevet

FIFO estimerer at et barn koster en husholdning ca 1 million frem til barnet er 18 år.

For noe tull. Hvis dette var sant så betyr det at en barnehage-/skoleplass koster bare rundt 60 000 i året, og det er hvis vi forutsetter at alt annet (mat, klær, medisiner, sykehusopphold, osv) er gratis).

Skrevet

For noe tull. Hvis dette var sant så betyr det at en barnehage-/skoleplass koster bare rundt 60 000 i året, og det er hvis vi forutsetter at alt annet (mat, klær, medisiner, sykehusopphold, osv) er gratis).

http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/artikkel498876.ece

Tall og referansebudsjett hentet fra Sifo. (Jeg skrev Fifo istedet for Sifo).

Skrevet

Europas storbyer er veldig dyre å bo i. Så hvordan har innvandrerne råd til å ikke bare bo der, men å ha 6-7 barn per kvinne, mens etniske europeere sliter med å få endene til å møtes med 1-2 barn. Noe skurrer. 

Jeg er innvandrer og min husholdning(tilsammen) har masse penger, nok til oss selv, nær familie og enda flere.

Bor i sentrum, eier to biler, har en ganske greit fylt opp sparekonto, fast jobb, eier to leiligheter...NOE SKURRER.

Åja,nei, jeg har bare jobbet siden ungdomsårene og spart veldig mye. 

At en eller annen etnisk norsk familie der ute sliter med å få endene til å møtes er ikke mitt problem, er det? Eller er du bare en bitter sjel som ikke tåler at andre enn hvite,vestlige mennesker lykkes?

Hvis du tenker på innvandrere som mottar stønader og sånt, så er det bare komisk at du kaller disse for "styrtrike". Har sett selv hvordan mange av de bor i små tettpakka leiligheter, nesten oppå hverandre.  Vet ikke hva folk har fortalt deg, men du blir neppe rik på NAV. Lykke til.

Anonymkode: f8f2f...00c

Skrevet (endret)

Ryddet for spekulasjoner, rasisme og avsporinger. Kommentarer til modereringen tas på Ris, ros og spørsmål eller PM.

Raven Emerald, mod.

Endret av Raven Emerald
Skrevet

Eller så påstår dem at de har mange fleire unger enn de egentlig har..

De kan låne unger fra hverandre, og deretter påstå at dem har fått ungene sine utenfor sykehus.

Deretter kan de kreve all verdens stønader, samtidig som de ikke har noen utgifter på unger....

Anonymkode: 886e2...e9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...