Gå til innhold

Hva tar knekken på kvisene en gang for alle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24 og har slitt med kviser i 4 år. Siden jeg ikke hadde noen kviser i tenåra, så trodde jeg at jeg slapp unna. Selvfølgelig gjorde jeg ikke :roll:

Jeg har prøvd det meste uten hell. Ting gir bare kortvarig resultat. Jeg er nettopp ferdig med en ny antibiotika kur, men nå er kvisene kommet tilbake. Jeg går på en kvisekrem. Venstre kinn og rundt munnen er krise. Ser ikke ut. Kviser og små nupper.

Renser huden med en mild rens fra Dermalogica og bruker fuktmaske fra Matis. Huden min tåler svært lite og må bruke minst mulig på den.

Hvordan bli kvitt faenskapen en gang for alle?  Har vært hos hudlege. Han anbefalte meg den siste antibiotikakuren. Orker ikke mer! :grine:

Anonymkode: 4c612...f19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd det meste,og har alltid investert i kvalitetsprodukter også,men det som gjorde utslaget var da jeg begynte med Clarisonic.Den har forbedret huden min radikalt,og jeg har nesten aldri urenheter lenger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde jeg slapp unna jeg også, men nei da du! 
Fikk skikkelig utbrudd som 19åring, og dro til legen. Fikk antibiotika, det hjalp det - en stund.
Vil anbefale å dra til hudlege dersom det er veldig plagsomt :) ingen vits i å dra til fastlegen. 
Jeg fikk anbefalt hvilken dagkrem og ansiktsvask jeg skulle bruke, en spesiell gel og p-piller. Det holdt heldigvis for meg og problemet er borte.
Ville fått isotretinoin hvis det ikke hadde hjulpet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd det meste,og har alltid investert i kvalitetsprodukter også,men det som gjorde utslaget var da jeg begynte med Clarisonic.Den har forbedret huden min radikalt,og jeg har nesten aldri urenheter lenger.

Hva er dette? Kan du forklare mer?  Ja, jeg er desperat nå.

Skrevet

Hva er dette? Kan du forklare mer?  Ja, jeg er desperat nå.

Clarisonic er en hudpleiebørste.Det finnes flere varianter,men det er denne modellen (Mia 2) jeg har:

http://www.kicks.no/clarisonic-b485/mia2-face-sonic-cleansing-white-p30578

Noen bruker den morgen og kveld,men jeg har litt sensitiv hud og bruker den kun om kvelden.Renser først bort det meste av makeupen og øyenmakeup med vanlig rensegel.Deretter påfører jeg rensegel på nytt og går over med Clarisonic.Det tar bare 1 minutt.Har sett en utrolig forandring på huden etter dette.Huden føles skikkelig dypt renset og det jeg bruker av kremer etterpå ser ut til å virke bedre.Til og med vonde betente underhudskviser har jeg blitt kvitt.Alle sa det kom av hormonforstyrrelser,og var vanskelig å gjøre noe med,men nå er de borte.Om jeg en sjelden gang kjenner antydning til en slik kvise under huden,har jeg merket at jeg ved å gå over med Clarisonic kan slå utbruddet tilbake,så det aldri blir noe synlig kvise. 

Det eneste negative er at børstehodet må skiftes hver 3.måned,det koster ca.200kr.men for å bevare huden fin synes jeg det er verdt hver krone.Det finnes ulike børstehoder til ulike hudtyper.Akkurat nå bruker jeg en veldig myk børste som heter Cashmere Cleanse,men har tidligere brukt en som heter Sensitive Skin,som følger med i pakken når man kjøper Mia2.Begge passer min litt følsomme hud.

Det ligger mange reviews på YouTube også:

• Liker 1
Skrevet

Dra til fastlegen din og få en henvisning til hudlege. Hudlegen vil sette deg på isotretinoin orifarm. Funker på så og si alle :-) 

Skrevet

Tror manbare må finne seg i det. Jeg er 28 og har fortsatt, men får mye bedre resultat av Garnier produkter enn dyre dermalogica!

Anonymkode: 27c1f...ac5

Skrevet

Altså, hvis du virkelig har prøvd "alt av produkter", og ingenting ser ut til å ha mer enn en ørliten effekt en gang i blant, så er det bare å hive seg på isotretinoin/roaccutane med en gang. 

Dog, jeg hadde prøvd to ting først:

Gjør om på kostholdet, kutt ut unødvendige karbohydrater (godteri etc), og generelt unødvendig fet mat (potetgull, junk-food osv). Er en del som sier at kostholdet ikke har noe betydning for uren hud, men til dem kan jeg bare si: Kjøss meg i r@&a!! Godteri og potetgull er som å be om kviser for meg. Kommer garantert 2-3 dager etter.

Bytt sengetøy ofte, gjerne en gang i uken!! Dette har overrasket meg mye, men huden min er blitt mye mindre fet etter jeg startet med dette, med dertil mye mindre kviser. Er egentlig ikke så rart, siden jeg nå ikke driver gnikker trynet i mitt gamle ansiktsfett/talg på samme måte som jeg gjorde før, når jeg byttet en gang i måneden.

Anonymkode: d6339...c4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...