Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk på Mercilon 28 i 7 år frem til i fjor. Fikk store problemer med p-pillene, og i følge lege hadde jeg blitt intolerant (?). Uansett, jeg ble satt på Microgynon, da legen mente at det skulle fungere å skifte merke. Det gjorde det ikke. Kroppen gikk i vranglås, og etter nok et år med problemer bestemte samboer og jeg at nok var nok. Vi hopper av prevansjonen. Nå er vi kommet til et punkt i livet at vi begynner å bli klare. 

Siden jeg sluttet på p-piller har syklusene vært 28, 36, 33 og er nå på dag 36 uten noe tegn til mensen. Jeg har vært på p-piller lenge, og jeg vet det tar lang tid før en syklus stabiliserer seg. Jeg vet faktisk ikke hva en normal syklus er, lengre. 

Hvordan var syklusene deres etter hormon prevansjon? Kom den på klokka eller gikk det i berg og dalbane?

Hilsen en som sikkert stresser for mye.

Anonymkode: 9ba53...58d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok ca 1.5 år før min var tilbake i normalt gjenge.

Anonymkode: 1e77a...585

Skrevet

Sluttet på p pillen 15. august, fikk pillemensen 17. august og ventet hele 48 dager før den ordentlige mensen kom.

Nå er jeg på dag 44 igjen og fortsatt ingen mensen..

Anonymkode: e06fb...3ed

Skrevet

Er et og halvt år siden jeg sluttet på p-piller, har hatt sykluser på alt mellom 25-50 dager, og masse spotting. Har også mistet masse hår og slitt skikkelig med kviser, til og med på ryggen. De tre siste syklusene har vært mer normale, og det virker som håret har begynt å komme seg litt mer, sliter fremdeles litt med kviser, men ikke like ille, så jeg håper at hormonene har begynt å stabilisere seg litt mer nå. Jeg er bare 22 år og startet på p-piller da jeg var 15 (grunnet ekstreme menstruasjonssmerter), men jeg skal aldri ta p-piller igjen noen gang. Noe som kan ødelegge kroppen i så lang tid etter kan virkelig ikke være bra, men det er jo bedre for samfunnet at enkeltpersoner sliter med bivirkninger, enn at mange unge blir gravide.

Mannlig kjønnshormon er ulovlig, mens kvinnelig kjønnshormon blir presset på oss... :P jaja, hvert fall, helt "normalt" ts, venter enda på at kroppen min skal bli normal igjen, og håper det skjer snart.

Anonymkode: 34c35...ce9

Skrevet

Er et og halvt år siden jeg sluttet på p-piller, har hatt sykluser på alt mellom 25-50 dager, og masse spotting. Har også mistet masse hår og slitt skikkelig med kviser, til og med på ryggen. De tre siste syklusene har vært mer normale, og det virker som håret har begynt å komme seg litt mer, sliter fremdeles litt med kviser, men ikke like ille, så jeg håper at hormonene har begynt å stabilisere seg litt mer nå. Jeg er bare 22 år og startet på p-piller da jeg var 15 (grunnet ekstreme menstruasjonssmerter), men jeg skal aldri ta p-piller igjen noen gang. Noe som kan ødelegge kroppen i så lang tid etter kan virkelig ikke være bra, men det er jo bedre for samfunnet at enkeltpersoner sliter med bivirkninger, enn at mange unge blir gravide.

Mannlig kjønnshormon er ulovlig, mens kvinnelig kjønnshormon blir presset på oss... :P jaja, hvert fall, helt "normalt" ts, venter enda på at kroppen min skal bli normal igjen, og håper det skjer snart.

Anonymkode: 34c35...ce9

Jeg mistet også masse hår!! Det meste var mellom byttet av å-pillene, da. Mistet så mye hår at jeg fikk store flekker på toppen av hodet :( var grusomt! Jeg husker ikke nøyaktig dato jeg sluttet, men det var i fellesferien. Første syklus normal (pga pillene antar jeg), men har vært helt texas siden...

ts

Anonymkode: 9ba53...58d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...