Gå til innhold

Barn og playsatiospill!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stesønn (egentlig ganske uvesentlig) på snart 15.

Han får GTA, som er ett veldig voldelig spill og som har 18 års aldersgrense, hvert år med onkelen sin. Altså morens bror. Våre regler hjemme, sier at slike spill IKKE ER TILLATT siden han ikke er gammel nok og fordi vi har to mindre jenter i huset. 

Hva gjør vi på julaften når han får dette?  Da han fikk dette i fjor, var han hos moren, som tydeligvis syns dette er greit.

Er dt greit av oss å be han om å bytte det? 

Anonymkode: 992a1...904

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..

Gjest pellepirat
Skrevet

Nå er det jo ikke kommet noe nytt GTA spill i år, så hvis han fikk i fjor har han det siste. Så da kan dere jo håpe han får et annet spill. 

Og siden det er dere som er foreldre og voksne er det jo til slutt dere som bestemmer - får han ikke spille slike spill, så får han ikke...

Skrevet

Hvorfor får han GTA hvert år? Det går type 3-4 år mellom hver utgivelse i den serien.

Antar det er snakk om en onkel på morssiden her? Jeg ville sagt at nei, det er ikke greit å be ham bytte en gave han har fått fra den andre halvdelen av familien, men det er greit å si at han ikke får spille spill med høyere aldersgrense enn 15 så lenge han er hos dere.

• Liker 2
Skrevet

Fordeler ved å ha en mann som spiller en del selv: han vet hva spillene inneholder! Og er enig i aldersgrensene som blir satt.

Her blir det satt opp foreldrekontroll om ungen viser interesse for spilling, og om søskenbarn o.l. kommer på besøk og har med spill de ikke er gamle nok til å spille, vil dette bli nektet, uansett hvor mye de spiller spillene hjemme. Noen få spill kan kanskje komme gjennom nåløyet, men da kommer det veldig an på barnet og hvorfor aldersgrensen er satt som den er.

GTA hadde ikke vært greit her i huset for noen under aldersgrensen. 

Skrevet

Han får GTA lignende spill ivertfall. Jeg har lite peiling, men ser tydelig at det er voldelig og med 18 års aldersgrense.

ARG! jeg skjønner meg ikke på foreldre som lar barna sine spille slike spill.. Jeg er irritert på mor som ikke sier ifra til onkelen.

Jeg liker ikke tanken på at slike voldelige spill spilles. Han kan bli påvirket, og da kan det gå ut over oss og vårt hjem! Så jeg mener at mo bør sette ned foten og be han bytte.

JA, har snakket med henne om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...