Gå til innhold

kunstnerspire.... oljemaling


gladidag

Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt et lite oljemalingsett, pensler og noen små lerreter på Europris idag. Nå har jeg lekt meg litt med fargene og "klæddet" to små bilder, moro. Noen som driver litt med maling her? Noen som kan gi meg noen lure tips evnt. noen nettsider hvor jeg kan stjele noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg driver også og koser meg med dette, men jeg bruker ikke pensler. Jeg bruker plastkort, som f eks gamle kredittkort. Blir som en spaltel. Dette fordi jeg liker det litt kladdete, abstrakte uttrykket dette gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Ja, jeg maler! Har ikke blitt noe på lenge nå, men jeg har tenkt masse på det de siste dagene.

Har ikke egentlig noen gode tips, for jeg maler bare akkurat det jeg føler for akkurat der og da. Leker med farger. Jeg maler bare abstrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.... Bildene jeg laget igår kveld er ikke tørre ennå... hvor lang tid bruker oljemaling på å tørke da? Malingen er ganske tykt på lerretet. Tror jeg må lete etter noen gamle kredittkort ol, så kan jeg prøve å bruke det, brukte bred pensel og smørekniv igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hei igjen.... Bildene jeg laget igår kveld er ikke tørre ennå... hvor lang tid bruker oljemaling på å tørke da? Malingen er ganske tykt på lerretet. Tror jeg må lete etter noen gamle kredittkort ol' date=' så kan jeg prøve å bruke det, brukte bred pensel og smørekniv igår.[/quote']

Hvis det er et veldig tykt lag kan det ta LANG tid. Vennegjengen min malte hvert vårt bilde som vi satte sammen til et stort som bryllupsgave, og han ene malte et oljemaleri som etter en uke fortsatt var vått....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hei. Har kjøpt et lite oljemalingsett' date=' pensler og noen små lerreter på Europris idag. Nå har jeg lekt meg litt med fargene og "klæddet" to små bilder, moro. Noen som driver litt med maling her? Noen som kan gi meg noen lure tips evnt. noen nettsider hvor jeg kan stjele noen ideer?[/quote']

av og til er jo bare europris genialt. hvor mye betalte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Husker ikke helt nøyaktig hva jeg betalte, men lerret fra ca 10kr(10x15cm) malingsettm 14 farger ca 50kr.

Billig moro det! Også hadde det vært gøy å fått til noe fint som kan henges på veggen i stua.

Bildene jeg har lagd er forøvrig fortsatt ikke helt tørre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hei! Husker ikke helt nøyaktig hva jeg betalte, men lerret fra ca 10kr(10x15cm) malingsettm 14 farger ca 50kr.

Billig moro det! Også hadde det vært gøy å fått til noe fint som kan henges på veggen i stua.

Bildene jeg har lagd er forøvrig fortsatt ikke helt tørre.....

har hørt at de bruker lang tid på å tørke, ja :) men det var jo utrolig billig da! flytter snart inn i ny leilighet og det hadde vært så gøy å lage noe som matcher interiøret! får ta meg en tur på europris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oljemaling tørker langsomt ja. det kan ta måneder før malingen er tørr igjennom. Du bør bruke akrylmaling hvis du vil at bildene skal bli tørre fortere. Nå får du veldig god akrylmaling som har konsistens som oljemaling. Noen synes akryl tørker for fort, men det finnes medium som kan blandes i malingen for å forlenge tørketiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...