AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 Forrige fredag gjorde jeg et spontankjøp på Fretex, da jeg fant en fin kåpe der. Syntes den var rimelig høyt priset (349,-) da disse kåpene i butikk ligger på mellom 400-800. Den var også ganske hardt brukt med nupper, men jeg tok den da jeg syntes passformen var så fin. Vel fremme i kassa kommenterer jeg at det er en ganske kraftig odor fra den. Kassamannen lukter forsiktig, og synes den var helt fin. Så begynte han å gi meg råd til hva jeg kunne gjøre for å få lukten bort, så da var den kanskje ikke så fin likevel da... Jeg orket heller ikke å stå der å prute/klage. Kjøpte den med hjem, og har gjort alt han sa som skulle fungere. Har også hatt den på rens, men eimen henger enda litt igjen, men nå går det fint an å bruke den. Jeg vet ikke hvordan ting fungerer på Fretex, hadde inntrykk av at hvis man fant en vare ikke verd prisen så var det ingen big deal å bli enige om en ny en. Synes det er litt ergelig, jeg. Jeg har jo kvitteringen da, men sto ingenting om retur på den. Noen som kan hjelpe meg? :-) Anonymkode: 07d2e...191
2shy Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Fretex har dessverre blitt veldig dyrt, så det er sjeldent jeg handler der lenger (med mindre jeg finner noe jeg bare MÅ ha). Det er nok ikke noe særlig prutningsmonn på de fleste bruktbutikker lenger, men jeg pleier å slenge en kommentar om priser som er hinsides når de er det. Hvis du syns det fortsatt lukter etter instruksene butikkansatt ga deg, så tar du med kåpa tilbake hvis det plager deg. Nå er det jo også en fin tid med kulde hvor du kan henge ut kåpa til skikkelig utluftning, og se om det vil hjelpe mer. Nå må du også ta en del av ansvaret som faktisk kjøpte kåpa i den tilstanden den var
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Hvis du tar med deg kvitteringen og klager på odøren som ikke har forsvunnet så skal de gi deg pengene igjen. Hvis den som står i kassen nekter å gi deg pengene igjen så be om å få snakke med sjefen. Anonymkode: 82f5e...87d
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Fretex er ikke verken bra eller billig desverre. Du finner bedre kjøp på salg (eller til og med på full pris) i vanlige butikker. Synd, for jeg er vel er veldig for å kjøpe brukt... Jeg er bare ikke villig til å betale MER for brukt. Anonymkode: f2cf7...a4e
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Kan jeg ta med kåpa og kvitteringen og foreslå et prisavslag siden lukten ikke har forsvunnet? Eller ser de rart på meg da..? Anonymkode: 07d2e...191
2shy Skrevet 17. november 2015 #6 Skrevet 17. november 2015 Kan jeg ta med kåpa og kvitteringen og foreslå et prisavslag siden lukten ikke har forsvunnet? Eller ser de rart på meg da..?Anonymkode: 07d2e...191Ja det kan du. Hvordan de potensiellt reagerer skal du ikke bry deg om, du har rettigheter som forbruker - også når du kjøper brukt. Gå inn med ryggrad
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #7 Skrevet 17. november 2015 Ja det kan du. Hvordan de potensiellt reagerer skal du ikke bry deg om, du har rettigheter som forbruker - også når du kjøper brukt. Gå inn med ryggrad Hvordan ville du ha formulert deg i såfall?😁 Anonymkode: 07d2e...191
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 Jeg så noen brukte Ikea glass der som koster 4 ganger så mye som de kostet nye på Ikea. Hadde nok funnet mye mer om jeg hadde leitet, men jeg er omtrent aldri på fretex lenger. Det meste er veldig dyrt.. og man finner d ofte billigere helt nytt. Anonymkode: 06797...3b1 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #9 Skrevet 18. november 2015 Hvordan ville du ha formulert deg i såfall?😁Anonymkode: 07d2e...191Lukten går ikke bort, jeg kan ikke bruke denne kåpen. Jeg har kvittering og ønsker å bytte eller få pengene tilbake. Takk Anonymkode: 06797...3b1
2shy Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 Hvordan ville du ha formulert deg i såfall?😁Anonymkode: 07d2e...191Det er jo bare å forklare historikken; Du kommenterte til selger at kåpa luktet veldig, og fikk beskjed om at det ville gå vekk hvis du fulgte den og den instruksen. Det hjalp ikke, og selv etter kjemisk rens av kåpa (som koster godt med penger) henger det igjen lukt. Du ønsker å reklamere på kjøpet, rett og slett. Hvis du leverer tilbake kåpa så har du tapt pengene du har brukt på rens, så du får finne ut hva det er du ønsker å oppnå. Er denne kåpa av et spesiellt merke siden den var såpass høyt priset?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå