Polly Ester Skrevet 30. september 2004 #1 Del Skrevet 30. september 2004 Kanskje litt teit spørsmål, men... Noen som vet hvorfor kattetunga er grovere og mer ru enn hundetunge? (stesønnen sitter og koser med kattungen og lurte plutselig på det...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 30. september 2004 #2 Del Skrevet 30. september 2004 Hvis du legger merke til forskjellen når en katt og en hund drikker så forstår du det: Hunden slafser vannet i seg, mens katten samler det opp på disse små "utvekstene" - de gjør også at katten kan slikke seg tørr etter å ha vært ute i regn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 1. oktober 2004 #3 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg inbilte meg at det hadde noe med rovdyr å gjøre jeg. At kattene kunne bruke den ru tungen til å slikke av skinnet på byttedyrene :oops: Jeg aner ikke hvorfor jeg har tenkt sånn, kom bare på det nå da jeg leste denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevina Skrevet 8. oktober 2004 #4 Del Skrevet 8. oktober 2004 Kattetunga er ru for dem bruker den til å vaske seg og gre pelsen på plass. Bikkjer vasker seg dem også..men ikke i så stor grad, dem vasker bare sine edlere deler... Bikkje slikker andre bikkjer på munnen for å vise den andre bikkja at den er bare en sniill liten valp som vil være venner.... Katter vasker seg selv og hverandre på hele kroppen... Når det gjelder det å drikke så lager både bikkjer og katter en "ause" av tunga får å få i seg vannet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2004 #5 Del Skrevet 11. oktober 2004 Kattetunga er ru for dem bruker den til å vaske seg og gre pelsen på plass. Bikkjer vasker seg dem også..men ikke i så stor grad, dem vasker bare sine edlere deler... Bikkje slikker andre bikkjer på munnen for å vise den andre bikkja at den er bare en sniill liten valp som vil være venner.... Katter vasker seg selv og hverandre på hele kroppen... Når det gjelder det å drikke så lager både bikkjer og katter en "ause" av tunga får å få i seg vannet.. Hvilket også gjelder når den slikker matmor samme sted. Det har ikke noe med kos og hengivenhet og gjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #6 Del Skrevet 12. oktober 2004 tungen til katten er for at katten skal kunne vaske seg og fjerne hår, den samler opp håret ved hjelp av tungen og det samler seg som små hårballer i magen, legger du merke til det så spiser den litt gress og det er for å få ut hårene igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå