Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #1 Skrevet 30. september 2004 Lastet ned den service pack 2 til microsoft, men har bare hatt problemer med den. Får ikke klikke på diverse linker, f.eks i nettaviser. Får heller ikke oppdatert windows på noen som helst måte, får beskjed om at jeg ikke har administrasjonskonto selv om det står det når jeg logger på. (har bare en pluss gjestekonto) Noen som har/hatt tilsvarende problemer med maskinen etter å ha innstallert sp2? Hvis noen kloke hoder har noen løsninger takker jeg ærbødigst!
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #2 Skrevet 30. september 2004 Du kan i utgangspunktet avinnstallere den (som jeg har gjort) i kontrollpanel - legg til/fjern programmer. Men dersom windows påstår at du ikke har adm-rettigheter blir det jo kanskje litt vanskelig :-?, men du kan jo prøve...
MunichMachine Skrevet 30. september 2004 #3 Skrevet 30. september 2004 Hei, Jeg bare lurer på noen få ting för jeg svarer : Installerte du denne når du var logget inn som deg selv med admin rettigheter ? Hva hadde du gående i bakgrunnen av programmer ? Har du en "ekte" Windows XP som registert på "ordentlig" måte ? Hvis du har satt deg opp som admin, avinstallér og gå inn som Administrator og så gjör oppgraderingen. Hvis du har nettlesere, .NET programmer etc. oppe samtidig, gjör som ovenfor Det er mange med "cracked" versjoner av XP SP1, og med SP2 kommer flere sikkerhetssjekker mot reg-basen til MS, så da blir ting "slått av" hvis det er flere med samme reg-nummer.
LarsLarsere Skrevet 3. oktober 2004 #4 Skrevet 3. oktober 2004 Lastet ned den service pack 2 til microsoft, men har bare hatt problemer med den. Får ikke klikke på diverse linker, f.eks i nettaviser. Får heller ikke oppdatert windows på noen som helst måte, får beskjed om at jeg ikke har administrasjonskonto selv om det står det når jeg logger på. (har bare en pluss gjestekonto) Noen som har/hatt tilsvarende problemer med maskinen etter å ha innstallert sp2? Hvis noen kloke hoder har noen løsninger takker jeg ærbødigst! Ring 810 62 650. gratis support telefon for SP2. Så prates vi kanskje Åpner 0900 alle dager, stenger 2000. (stenger 1500 i helgene) Kjenner igjen noen av problemene her. Har tidligere vert borti at folk har slitt med rettigheter. Dette problemet oppstår på automatic update om jeg forstår deg rett? Prøv: 1. klikk alternativer for administratorer til venstre. 2. Klikk windows update catalogue" til høyre. 3. under menyen "se også" til venstre trykker du "Windows update". Nå bruker du V4 av tjenesten, det funker som regel bra. Problemene med enkelte sider er ofte virus beskytelse/firewall relatert. Anbefaller å ikke bruke windows firewall om du har en annen. Kjør ALDRI to firewalls! Om du feks har norton antivirus bør du gå på norton.com for de har hatt viss kompatibilitetsproblemer som skal fikses med patch i starten av denne måneden. samme gjelder norman. (norman.com, tror patchen er ute nå) Sjekk eventuelt pop up blocker statusen og "trusted sites" lista i nettleseren. Håper dette kan hjelpe noe. (og at noen ikke har skrevet det før, for jeg orket ikke lese hele tråden
Orthia Skrevet 3. oktober 2004 #5 Skrevet 3. oktober 2004 Anbefaller å ikke bruke windows firewall om du har en annen. Kjør ALDRI to firewalls! Kan jeg få spørre hvorfor ikke? Jeg har både XP-brannmuren og Norton Forewall påslått, og har ikke opplevd noen problemer (har heller ikke hatt prob. med SP2).
jordbær Skrevet 3. oktober 2004 #6 Skrevet 3. oktober 2004 SP2 aktiverer vel den innebygde firewall-en, og den kan nok skape problemer for noen. Hva skal du med to firewall-er, morrison? Gjør ingen ting at du bruker to firewaller, men det er litt smør på flesk..
Gjest NOMADEN Skrevet 4. oktober 2004 #7 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg har lastet ned SP2 på begge mine PCer. Begge maskinene har ZoneAlarm. ZA måtte læres opp på nytt vedr. hvilke fungsjoner som skal ha tilgang. Ellers har det gått bra. Kommentarer?
LarsLarsere Skrevet 4. oktober 2004 #8 Skrevet 4. oktober 2004 Kan jeg få spørre hvorfor ikke? Jeg har både XP-brannmuren og Norton Forewall påslått, og har ikke opplevd noen problemer (har heller ikke hatt prob. med SP2). Sjangsen er veldig stor for konflikter og tap av data, spesielt når det gjelder norton og security center. (Og du har jo ikke bruk for det) Ser veldig ofte at det skaper problemer.
LarsLarsere Skrevet 4. oktober 2004 #9 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg har lastet ned SP2 på begge mine PCer. Begge maskinene har ZoneAlarm. ZA måtte læres opp på nytt vedr. hvilke fungsjoner som skal ha tilgang. Ellers har det gått bra. Kommentarer? Har sett en del problemer (konflikter med security center som oftest) her men som regel løser det seg når du har avslått windows brannmuren og reinstalert ZA.
Orthia Skrevet 6. oktober 2004 #10 Skrevet 6. oktober 2004 Hva skal du med to firewall-er, morrison? Gjør ingen ting at du bruker to firewaller, men det er litt smør på flesk.. Har vel tenkt at det er ekstra sikkert :oops: , siden jeg har hørt den innebygde brannmuren i XP ikke er helt topp. Men om det bare er tull, så kan jeg jo skru av den ene.
jordbær Skrevet 6. oktober 2004 #11 Skrevet 6. oktober 2004 Hvis du setter opp en firewall ordentlig, er det all sikkerheten du trenger!
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2004 #12 Skrevet 6. oktober 2004 Fant ut av problemet! Slettet Norman antivirus m/brannmur og siden har det fungert som det skal. Man forøvrig søke etter de siste filene hvis det ikke fungerer å slette det i "legg til eller fjern programmer", for de som måtte ha norman antivirus....
jordbær Skrevet 8. oktober 2004 #13 Skrevet 8. oktober 2004 Sjangsen er veldig stor for konflikter og tap av data, spesielt når det gjelder norton og security center. (Og du har jo ikke bruk for det) Ser veldig ofte at det skaper problemer. Jeg bare lurer på hvilke data man mister?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå