Thomasine Skrevet 30. september 2004 #1 Skrevet 30. september 2004 Minste lillegutt på 1,5 år nå i slutten av oktober har ikke vinterdress. Han kan arve storebrors, men den er str. 2 år ikke str 1,5 år. Minstemann har en flott dress, med tynt fòr som han kan ha god plass til ulltøy/fleecetøy under. Holder det, mon tro?! Dere som jobber i barnehage - hva tror dere?! Er det vått ute kan man kanskje tre regntøyet utenfor dressen igjen?! Har egentlig liten lyst til å bruke penger på ny vinterdress når 2-årsdressen sannsynligvis passer i februar/mars... :-? Hva synes dere, folkens?!
Kittykat Skrevet 1. oktober 2004 #2 Skrevet 1. oktober 2004 Jeg jobber ikke i barnehage, men har hatt parkdresser med tynt fór, og da har jeg hatt på ungene ullundertøy, vanlige klær og en strikkegenser/tykk genser utenpå der igjen. Med dette på så fryser de ikke. Om du får regntøyet utenpå dressen er jo en annen sak...... Det kan hende at det blir for masse klær og at det blir litt vanskelig å røre på seg. Jeg bruker aldri rengtøyet utenpå parkdressene, fordi det er ikke så lett å få det på. Da får barna på seg et fleece sett under regntøytet ( jakke og bukse, eller en hel dress ). Fungerer utmerket.
Gjest Tex Skrevet 1. oktober 2004 #3 Skrevet 1. oktober 2004 Vi setter regntøy utenpå parkdressene hver eneste vår og høst, så det er lurt at det går an..... Du kan fint bruke en tynn dress som "dress" og ha skikkelig med varmt tøy under. Vips så passer storebrors dress. En annen ting er at det kan være lurt å ha to dresser, vips så er de våte/møkkete eller noe....
mari Skrevet 4. oktober 2004 #4 Skrevet 4. oktober 2004 Vi har også bare tynn dress til jenta vår. de i barnehagen mente at det var veldig lurt, og at det ikke var noen vits å kjøpe vinterdress i tilleg. da var det bedre å bare kjøpe fleece og ull å ha under. De har jo bedre bevegelse i en tynn drakt enn det de har i en tykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå