AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 Jeg begynte å jobbe i helsevesenet i høst. På kun få måneder med daglig bruk av hårstrikk har jeg merket at jeg har mistet mye av håret, hestehalen er ikke i nærheten av så tykk som den var (har veldig tynt hår fra før, så nå er det merkbart lite hår igjen). jeg merker at jeg mister mye hår, sluken i dusjen er helt full av hår nå, noe den ikke var før.Jeg regner med at det ikke finnes noen hårprodukter som er så gode at de bremser denne typen hårtap. Noen som har erfaring med dette, og som har noen tips til alternativer til hårstrikk som ikke sliter så mye på håret? vil en flette være bedre? Eller kanskje bare hårspenner? Poenget er jo at håret ikke skal være i veien, og egentlig aller helst være satt opp på noen måte, men jeg vet ikke om jeg vil ha noe hår igjen da til våren.. Anonymkode: 237fc...2d4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #2 Skrevet 16. november 2015 Bruker du hårstrikk med sånn metallklemme i? Det sliter mye på håret. På Glitter finner du hårstrikker uten metall i Anonymkode: bda3c...316 2
Gjest StripeyPanda Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 Hårstrikk uten den stålparten på! Fås kjøpt hos de fleste H&M, Vita osv.
Gjest Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 Jeg synes fletter høres ut som en god ide! Det sliter mindre på håret enn en stram strikk gjør
saltyliquorice Skrevet 16. november 2015 #5 Skrevet 16. november 2015 Jeg mistet masse hår ifjor pga. nedsatt immunforsvar. Hjalp masse med jerntabletter, fungoral shampoo og shampoo for sensitiv hodebunn til hverdagsbruk. Vet ikke om det vil hjelpe på deg, men..Strikkene på bildet sliter mindre på håret de kan kjøpes hos mange frisørsalonger. 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #6 Skrevet 16. november 2015 Tøystrikker uten metall sliter ikke. Et annet alternative er flette/fransk flette, da dette beskytter håret gjennom dagen. Anonymkode: 50b65...bef 1
Sandie Skrevet 16. november 2015 #7 Skrevet 16. november 2015 Jeg pleier å variere litt, har noen ganger flette eller bruker en slik hårklype istedenfor strikk:http://onlyhair.no/shop/product/harklemme-stor?tm=video&sm=accessories
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #8 Skrevet 16. november 2015 tusen takk for mange gode forslag skal kjøpe meg strikk uten metalldel, det er nemlig det jeg bruker nå. hvis andre har forslag så bare kom med det Anonymkode: 237fc...2d4
Favole Skrevet 16. november 2015 #9 Skrevet 16. november 2015 Fletter håret så og si hver dag, men strikk uten den metallbiten føles mer skånsomt de dagene jeg ikke fletter. En stor klemme er greit å ha for å få det enda mer vekk enn bare i en hestehale.
koko458 Skrevet 17. november 2015 #10 Skrevet 17. november 2015 ville begynt å bruke di strikkene som det er bilde av over. vanlig strikk uten klemme kan slite litt. Bare pass på at du ikke stramer for mye.
Gjest Raindrops Skrevet 17. november 2015 #11 Skrevet 17. november 2015 Jeg mistet masse hår ifjor pga. nedsatt immunforsvar. Hjalp masse med jerntabletter, fungoral shampoo og shampoo for sensitiv hodebunn til hverdagsbruk. Vet ikke om det vil hjelpe på deg, men..Strikkene på bildet sliter mindre på håret de kan kjøpes hos mange frisørsalonger.Enig i dette, du finner også slike strikker på Ebay hvis prisen her til lands er litt overdrevet http://www.ebay.com/itm/FD185-Women-Girl-Candy-Elastic-Rubber-Hair-Ties-Band-Rope-Ponytail-Holder-5PCs-/271479258917?var=&hash=item0
lunamuna Skrevet 17. november 2015 #12 Skrevet 17. november 2015 Strikk uten metalldelen sliter også på håret. Jeg har baby, dvs; håret i strikk (alltid uten metalldel)... Jeg har knapt hår igjen (kan skyldes amming) og det bruuuuuser seg der hvor strikken har strammet. Ødelegger håret med strikk hver gang en unge plopper ut her... Frisøren kunne fortelle meg at brusingen skyldtes utelukkende strikkbruk.
Gjest Klaveret Skrevet 17. november 2015 #13 Skrevet 17. november 2015 Om du varierer frisyre vil ikke slitasjen bli så stor.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #14 Skrevet 17. november 2015 Hva med å bruke en sånn? http://az61094.vo.msecnd.net/img/09/c64c2972-594b-4354-a9f0-be1524980cdb/340/340 Anonymkode: d7d9a...df3
The Kitten Skrevet 19. november 2015 #15 Skrevet 19. november 2015 Jeg mistet masse hår ifjor pga. nedsatt immunforsvar. Hjalp masse med jerntabletter, fungoral shampoo og shampoo for sensitiv hodebunn til hverdagsbruk. Vet ikke om det vil hjelpe på deg, men..Strikkene på bildet sliter mindre på håret de kan kjøpes hos mange frisørsalonger.Jeg har hørt mye bra om disse strikkene, men personlig synes jeg de vikler seg inn i håret om lugger-
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #16 Skrevet 19. november 2015 Klipp en kortere sveis så du ikke trenger strikke osv? Anonymkode: 51f87...8e4
Gjest incognita Skrevet 19. november 2015 #17 Skrevet 19. november 2015 Jeg har hørt mye bra om disse strikkene, men personlig synes jeg de vikler seg inn i håret om lugger-Jeg liker heller ikke disse, får floker og det som verre er. Det beste er strikk i tøy, selvsagt uten metall. Også er det viktig å variere hvor du fester den da, hvis ikke vil naturligvis håret svekkes etter slitasje på samme sted over lang tid.
Taklampe Skrevet 20. november 2015 #18 Skrevet 20. november 2015 Som de andre over her sier burde du bruke strikker uten metall på. Det sliter ekstremt. Men enda bedre er de strikkene som er avbildet over. De sliter enda mindre enn vanlig strikk uten metall. I tillegg gjør de slik at håret får mer volum og ser tykkere ut. Noe som kan være fint for deg som har tynt hår Samtidig vil jeg anbefale å variere hvordan du setter opp håret. Noen ganger i høy hestehale, andre ganger lav, og noen ganger i flette, for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #19 Skrevet 21. november 2015 Jeg pleier å variere litt, har noen ganger flette eller bruker en slik hårklype istedenfor strikk:http://onlyhair.no/shop/product/harklemme-stor?tm=video&sm=accessories kjekt å vite. kan man spørre om råd til hvor man får kjøpt lignende i utlandet, eller blir det for dumt? Anonymkode: 6fd0e...9f8
Sandie Skrevet 21. november 2015 #20 Skrevet 21. november 2015 kjekt å vite. kan man spørre om råd til hvor man får kjøpt lignende i utlandet, eller blir det for dumt?Anonymkode: 6fd0e...9f8Jeg tror du vil finne slike overalt,i velassorterte dagligvarebutikker,apotek/parfymeri,H&M,osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå