AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 Hadde akkurat naboen på døra, som kjefta oss huden full for at katta er ute. Vi burde visst ikke ha katt hvis den ikke får være inne. Altså, den er jo inne stadig vekk, men slippes ut når den remjer ved døra. Og når det er varmt nok er den ute på natta, sammen med nabokatta. Det er da ikke unormalt, det? Men katta vår er en remjer. Så fort den ser folk rremjer den som et uvær. Og om du klapper den, vil den være med deg over alt. Disse naboene har selvfølgelig kjælt masse med den, så selvsagt står den på døra og vil inn. Dette er et pensjonistpar som får med seg alt som skjer i nabolaget... Litt bekymret for at de melder oss til politiet eller styret, men hva i alle dager skal de gjøre? Pålegge oss kattedør? Tvinge oss til å være hjemme hele ttiden? Så irritert!! Anonymkode: 9097e...13f 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Åh gud... Flashbacks!Hadde en grinete eldre herremann som nabo der jeg bodde tidligere. Katten min er som din, den remjer gjerne når den ser folk! Hun går gså gjerne inn hos fremmede. Gubben mente at katten min var aaaltfor mye ute og at den aldri fikk mat.Greia var at han hadde sagt dette til en av de andre naboene, og den naboen begynte å gi katta mi våtfôr. Katten min eeeeelsker våtfôr, så den spiser litt selv om den er mett.Jeg ble forbanna og forklarte naboen at katten min ikke skal ha våtfôr fra matbutikken, og at hun hadde eget fôr beregnet for han. Hun hadde alltid mat og vann ute på trappa om sommeren ( hun kom ofte inn, og så skulle han rett ut etter 5 min - eeelsket å være ute på sommeren ). Hun selvfølgelig være inne hvis hun ville, og hun hadde alltid tilgang på kattedo....selv hadde denne sure gubben innekatt som stadig satt og skrapte på vinduet Anonymkode: bd5f3...051 2
Snadder Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Høres ut som om du har noen veldig grinete naboer. Har selv hatt katt i 20 år og de har alltid fått være ute og det har aldri vært noe problem. Det naboparet høres ut som noen som ikke har så mye annet å gjøre om dagen enn å klage på andre. 3
Poserose Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Jeg syns nå heller det er dyreplageri å ha katta inne hele tiden.. De er da utedyr. Hvis katta syns det var ille å være så lenge ute av gangen hadde den vel ikke gått ut i første omgang, men heller holdt seg inne. 2
Gjest chisandra Skrevet 17. november 2015 #6 Skrevet 17. november 2015 Det er, såvidt jeg vet, ikke båndtvang på katter. Kanskje naboen din ikke vet det? Men æsj, det er slitsomt med sånne grinebitere til naboer. På en eller annen måte tror jeg du må få "satt de på plass". Og det er ikke lett med gamle pensjonistpar med altfor god tid...
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #7 Skrevet 17. november 2015 Takk for støtten! Jeg føler heller ikke at vi er dyremishandlere fordi dyret går ute, nei. Det er riktignok en rasekatt, så kanskje de syns ekstra synd på den fordi den ser litt kosebamse ut, men det ER en katt. Som elsker å være ute, og nekter å bruke kassa si inne Anonymkode: 9097e...13f
Snadder Skrevet 17. november 2015 #8 Skrevet 17. november 2015 Så lenge katten er kastrert og id merket er det ikke noe problem å ha katter ute. Jeg er selv frivillig i dyrebeskyttelsen og det aller beste for katter er om de kan få være både ute og inne slik at sansene blir stimulert. Så ved mindre du bor ved en høytrafikert vei og det hadde vært for kattens beste å holde den inne så skal du bare be naboene om å holde kjeft.
Feyfeyhey Skrevet 18. november 2015 #9 Skrevet 18. november 2015 (endret) . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey 3
avida30 Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 De kan ikke pålegge dere noe som helst, men styret kan vedta å fjerne katten om den bråker så mye at den er til stor plage for flere av beboerne 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #11 Skrevet 18. november 2015 Jeg skjønner naboene dine godt. Vi har stadig katter her som væsker overalt og sloss i hagen. Ville jeg hatt katt ,så hadde jeg skaffa meg det selv. Synes katter som raker rundt et en uting. Anonymkode: 64502...1f9 2
ClosedParadise Skrevet 18. november 2015 #12 Skrevet 18. november 2015 Høvl over dem😄La katten få være ute
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #13 Skrevet 18. november 2015 Jeg syns nå heller det er dyreplageri å ha katta inne hele tiden.. De er da utedyr. Hvis katta syns det var ille å være så lenge ute av gangen hadde den vel ikke gått ut i første omgang, men heller holdt seg inne. De er ikke rene utedyr akkurat.Selv om mange katter liker å være mye ute trenger de å ha tilgang til et hjem. Anonymkode: 4ed91...645 1
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 18. november 2015 #14 Skrevet 18. november 2015 Ååå, katten din høres helt herlig ut‼
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #15 Skrevet 18. november 2015 Noen naboer er bare sure. Naboen vår kjeftet fordi katten vår la seg i uteputene deres og båten deres. Javel, så ta inn putene på natten og sørg for at kalesjen på båten er lukket, er ikke verre enn det. Vi brydde oss ikke om naboen i det hele tatt. Katten vår fikk være inne når den ville det, men maste ofte om å gå ut midt på natten. Anonymkode: 18c06...cb9
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #16 Skrevet 18. november 2015 Jeg er helt for å la katten være ute, men om den mjævver så den plager naboen på natterstid, ville jeg holdt den inne på natta hvertfall. Man burde ikke gjøre kjæledyret sitt til en ulempe for naboen, spesielt ikke om det går utover nattesøvnen.Har hatt en nabohund som sto å ulte hele natta, herregud hvor irritert man kan bli på eierne som ikke gidder ta ansvar.den «mjævver» når noen ser på den På natta er den ute på jakt og langtur, i hvert fall når det er varmt nok ute. Hadde dwn holdt folk våkne, hadde vi selvfølgelig holdt den inne. Anonymkode: 9097e...13f 1
Poserose Skrevet 18. november 2015 #17 Skrevet 18. november 2015 De er ikke rene utedyr akkurat.Selv om mange katter liker å være mye ute trenger de å ha tilgang til et hjem.Anonymkode: 4ed91...645Takk for at du ga meg sjansen til å oppklare at det ikke var det jeg mente. Tror nok de fleste katter heller ville vært bare inne, enn bare ute om de måtte velge.
Taklampe Skrevet 21. november 2015 #20 Skrevet 21. november 2015 Politiet kommer neppe til å gjøre noe med dette. Bare tull!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå