AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #1 Del Skrevet 16. november 2015 Advarer mot et langt innlegg. Må og nevne at det høres ut som tidenes fjortis-drama, da jeg ikke har skrevet om eksakte situasjoner. Håper jeg får seriøse svar fordeom.Jeg går på et studie i en mindre by. Her er det slik at vi er ca. 20 jenter i klassen som har blitt en slags jentegjeng. Vi møtes en del utenfor skolen, da de fleste av oss er innflyttere og ikke kjenner andre. Jeg kommer godt overens med alle jentene, utenom en. Det er ikke det at jeg direkte misliker henne, for hun er hyggelig og koselig. Det er bare at jeg føler det ikke er helt ekte.Jeg tror rett og slett hun er litt two-faced. Hvis man har snakket om andre, ikke direkte stygg baksnakking, men om ting som man syns er plagsomt, så går hun til personen og sier det etter på. Selv om hun er like mye med på det. Har også opplevd at hun har oppfordret, sagt eller gjort ting som hun senere benekter til menneskene det gjelder, men innrømmer det på tomannshånd.Fremad i gjengen skal hun hele tiden fremstilles så skinnhellig, nøytral, jovial, hyggelig og reflektert. Samtidig som jeg føler hun er flink til å gi skylden over på andre. Vi er flere i gjengen som ser hvordan hun egentlig er, men det store flertallet tror hun er denne helt fantastisk gode og smarte jenta. Dette har da vært vanskelig en periode, da det er spesielt en annen av jentene som blir sett på som syndebukk av de andre av ting hun har skapt.Jeg har konfrontert henne en gang, men kommer ikke å gjøre det igjen, da hun benekter ting. Samtidig så er hun svært flink til å bagatelisere, og sette deg i et dårlig lys. Jeg ga meg derfor.Vi er som sagt flere som ser skuespillet henens, men det er vanskelig når flere av de populære og godt likte i gjengen ikke ser det. Vi syns det er svært vanskelig å forholde oss til henne, og ønsker gjerne at andre skal se hvordan hun egentlig er. Det jeg nå lurer på er hvordan vi skal forholde oss til henne? Vi ønsker jo gjerne å avsløre henne litt, sånn at andre ser hva hun virkelig er. Men hvordan avslører man en slik person?Takk for svar Anonymkode: 61422...6ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 16. november 2015 #2 Del Skrevet 16. november 2015 Er du sikker på at du ikke projiserer din egen falskhet over på denne stakkars jenta? Alt du beskriver i posten gjør du jo selv, i tillegg til at du vil legge en felle for å "avsløre" den stakkars jenta. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #3 Del Skrevet 16. november 2015 Advarer mot et langt innlegg. Må og nevne at det høres ut som tidenes fjortis-drama, da jeg ikke har skrevet om eksakte situasjoner. Håper jeg får seriøse svar fordeom.Jeg går på et studie i en mindre by. Her er det slik at vi er ca. 20 jenter i klassen som har blitt en slags jentegjeng. Vi møtes en del utenfor skolen, da de fleste av oss er innflyttere og ikke kjenner andre. Jeg kommer godt overens med alle jentene, utenom en. Det er ikke det at jeg direkte misliker henne, for hun er hyggelig og koselig. Det er bare at jeg føler det ikke er helt ekte.Jeg tror rett og slett hun er litt two-faced. Hvis man har snakket om andre, ikke direkte stygg baksnakking, men om ting som man syns er plagsomt, så går hun til personen og sier det etter på. Selv om hun er like mye med på det. Har også opplevd at hun har oppfordret, sagt eller gjort ting som hun senere benekter til menneskene det gjelder, men innrømmer det på tomannshånd.Fremad i gjengen skal hun hele tiden fremstilles så skinnhellig, nøytral, jovial, hyggelig og reflektert. Samtidig som jeg føler hun er flink til å gi skylden over på andre. Vi er flere i gjengen som ser hvordan hun egentlig er, men det store flertallet tror hun er denne helt fantastisk gode og smarte jenta. Dette har da vært vanskelig en periode, da det er spesielt en annen av jentene som blir sett på som syndebukk av de andre av ting hun har skapt.Jeg har konfrontert henne en gang, men kommer ikke å gjøre det igjen, da hun benekter ting. Samtidig så er hun svært flink til å bagatelisere, og sette deg i et dårlig lys. Jeg ga meg derfor.Vi er som sagt flere som ser skuespillet henens, men det er vanskelig når flere av de populære og godt likte i gjengen ikke ser det. Vi syns det er svært vanskelig å forholde oss til henne, og ønsker gjerne at andre skal se hvordan hun egentlig er. Det jeg nå lurer på er hvordan vi skal forholde oss til henne? Vi ønsker jo gjerne å avsløre henne litt, sånn at andre ser hva hun virkelig er. Men hvordan avslører man en slik person?Takk for svar Anonymkode: 61422...6eaDet kan jo være at det er mer du som opplever dette og ikke de andre? Anonymkode: c1ae3...fd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #4 Del Skrevet 16. november 2015 Er du sikker på at du ikke projiserer din egen falskhet over på denne stakkars jenta? Alt du beskriver i posten gjør du jo selv, i tillegg til at du vil legge en felle for å "avsløre" den stakkars jenta.Jeg skrev at situasjonene ikke var helt eksakt, og derfor kunne virke som fjortis-drama. Vil ikke skrive direkte det hun har gjort, for å ikke avsløre meg selv. Men hun har drevet og laget en del drama, og gitt en annen jente skylden for det. I tillegg gått bak ryggen på flere i gjengen. Da skjønner du hvorfor vi har lyst å avsløre henne litt? Det kan jo være at det er mer du som opplever dette og ikke de andre?Anonymkode: c1ae3...fd8De andre har opplevd det like mye, vi er vel 7 stykker som har merket hvordan hun er. Det er som sakt en annen jente det har gått mest utover, og jeg har begynt å se meg litt lei av det. De mest likte har ikke lagt merke til det andre, og tror hun andre jenta er grunnen til alt som har skjedd. Det har blitt vanskelig for oss 7 å forholde oss til hele gjengen når vi er samla, når vi vet hvor falskt det er. Anonymkode: 61422...6ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #5 Del Skrevet 16. november 2015 Hvorfor ikke bare ignorere henne og rette oppmerksomheten mot hun dere mener har fått skylden for alt?Slike mennesker elsker oppmerksomhet.. Så fort den rakner under beina blir de desperate og deres sanne ansikt kommer mer og mer frem.Eller enda mer voksent: Ikke tenk så mye på det og la ting gå sin gang. Det virker nesten som du (eller dere) er ute etter å lage drama og skylde på denne personen selv, slik det oppfattes her. Anonymkode: 3a6ca...154 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #6 Del Skrevet 17. november 2015 Bare å lese introen "vi er en jentegjeng på ca 20 stk" gjør at man skjønner hvor dette bærer. Når man er så mange er det alltid noen som er "populære" og styrer hønseflokken. Og så har man hakkekyllingen og bitcha. Vel, personlig hadde jeg ikke orket en så stor gjeng med jenter å forholde meg til. Jeg hadde funnet "mine" som jeg følte meg nærmest og holdt meg til dem. Å skulle forholde seg til en hel del drama mellom jenter som bare ønske å sette hverandre i dårlig lys blir bare utmattende. Må dere som har skjønt hvordan denne falske jenta er, absolutt være sammen med resten av gjengen? Jeg tenker at det ikke er naturlig at så mange jenter holder sammen over lengre tid og samtidig er like gode venner med alle. Bryt med de dere ikke orker å være sammen med. Det høres ut som det er viktig å være sammen med noen av jentene fordi de er populære. Voks opp og finn de jentene som faktisk er oppegående, hyggelige og jordnære og ikke bryr seg katta om å være populær. Da slipper du mye drama. Anonymkode: 0843e...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #7 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg syns det høres ut som at det er du som ikke kan oppføre deg.Det som gjør en person two-faced er å spille dobbeltspill - SLIK DU GJØR, du snakker om andre mennesker til andre, i stedet for å ta opp det som "irriterer" deg med disse andre direkte med de. Det denne jenta gjør er jo å være den eneste med såpass samvittighet og moraler at hun deler sine irritasjoner og observasjoner med DEN DET GJELDER, og ikke med bare alle andre. Voks opp. Anonymkode: e03ac...b55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #8 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg synes i det minste dere syv burde stå opp for denne jenta som er blitt gjort til syndebukk. Fortell til de andre at jenta ikke har gjort noe galt. Anonymkode: 377fc...3d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eighth Planet Skrevet 18. november 2015 #9 Del Skrevet 18. november 2015 20 jenter?? ikke rart det blir drama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå