Gå til innhold

Hvordan kutte chilli uten at man får vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper mange chilli når jeg først kjøper og hakker dem opp og legger i fryseren. Får så vondt i fingertuppene av det og i tillegg greier jeg jo alltid å gni meg i øynene. Noe som hjelper? Å vaske seg på hendene hjelper jo ikke! Jeg vurderer hansker snart.

Anonymkode: 84503...ba2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjøp hansker, da. Jeg bruker nesten alltid hansker når jeg lager mat.

Anonymkode: eff78...1a1

Skrevet

Kjøp engangshansker.

Det bruker jeg alltid når jeg kutter opp ting. 

Anonymkode: a850d...f89

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Har du en løkhakker, stavmikser, eller en slik liten hakker som følger med som tilbehør til stavmiksere? Da kan du bruker disse. 

Jeg bruker neglebørste etter å ha hakket opp chili, samt oppvaskmiddel. Chili inneholder olje, og man trenger noe fettløsende for å løse den opp. Smører hendene godt inn med fetende krem etterpå. 

Skrevet

Hvorfor ikke bare holde chilien med et mellomlagspapir eller noe.

Skrevet

Tips: trenger ikke kjøpe engangshansker, jeg pleier å ta med meg et par sett når jeg er på bensinstasjonen. :) De er greie å ha uansett hva man skal.

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips! Ser liksom for meg at hansker blir litt klønete når jeg skal finhakke en så liten grønnsak, men jeg skal prøve :)

TS

Anonymkode: 84503...ba2

Skrevet

Etter en del eksperimentering har jeg funnet ut at trikset er å kutte av bare endene og så blendre dritten. Hver gang jeg lager chilli ender jeg opp med å få chilli på kuken, øynene og nesen. Å ikke være naken, å ikke ta seg i ansiktet og å vaske hendene etterpå hjelper litt men det hjelper aldri helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...