AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 Jeg kjøper mange chilli når jeg først kjøper og hakker dem opp og legger i fryseren. Får så vondt i fingertuppene av det og i tillegg greier jeg jo alltid å gni meg i øynene. Noe som hjelper? Å vaske seg på hendene hjelper jo ikke! Jeg vurderer hansker snart. Anonymkode: 84503...ba2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #2 Skrevet 16. november 2015 Så kjøp hansker, da. Jeg bruker nesten alltid hansker når jeg lager mat. Anonymkode: eff78...1a1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 Kjøp engangshansker.Det bruker jeg alltid når jeg kutter opp ting. Anonymkode: a850d...f89
Gjest Zeitgeist Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 Har du en løkhakker, stavmikser, eller en slik liten hakker som følger med som tilbehør til stavmiksere? Da kan du bruker disse. Jeg bruker neglebørste etter å ha hakket opp chili, samt oppvaskmiddel. Chili inneholder olje, og man trenger noe fettløsende for å løse den opp. Smører hendene godt inn med fetende krem etterpå.
visp Skrevet 16. november 2015 #5 Skrevet 16. november 2015 Hvorfor ikke bare holde chilien med et mellomlagspapir eller noe.
hjertesukka Skrevet 16. november 2015 #6 Skrevet 16. november 2015 Tips: trenger ikke kjøpe engangshansker, jeg pleier å ta med meg et par sett når jeg er på bensinstasjonen. De er greie å ha uansett hva man skal. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #7 Skrevet 17. november 2015 Takk for tips! Ser liksom for meg at hansker blir litt klønete når jeg skal finhakke en så liten grønnsak, men jeg skal prøve TS Anonymkode: 84503...ba2
ajarRun Skrevet 17. november 2015 #8 Skrevet 17. november 2015 Etter en del eksperimentering har jeg funnet ut at trikset er å kutte av bare endene og så blendre dritten. Hver gang jeg lager chilli ender jeg opp med å få chilli på kuken, øynene og nesen. Å ikke være naken, å ikke ta seg i ansiktet og å vaske hendene etterpå hjelper litt men det hjelper aldri helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå