Gå til innhold

VILJESTYRKE!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå er jeg rimelig frustrert.. Jeg går på lavkarbodiett, og forsåvidt lavkalori også.. Problemet er viljestyrken.. 
Det kan gå bra og la være å spise mye dritt på dagen, men når det blir kveld klarer jeg ikke å stå imot usunne ting! 
Jeg vet jo at i stedet for å spise 2 brødskiver med smør og nugatti burde jeg lage meg en salat, men det tenker jeg jo ikke på før etterpå..

Spørsmålet mitt er, hvordan klare å være streng med seg selv og holde seg unna drittmat??

Anonymkode: ca275...912

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag en ordentlig matplan som du "tvinger" deg selv til å følge. Press deg selv og ikke la deg friste!

Anonymkode: 9572b...aba

Skrevet

IKKE ha usunn mat i huset. Det er det eneste som fungerer.

Anonymkode: 6e103...d24

• Liker 2
Skrevet

IKKE ha usunn mat i huset. Det er det eneste som fungerer.

Anonymkode: 6e103...d24

Enig med deg. Eneste som fungerer for meg også. Når maten er utenfor rekkevidde så tenker man jo ikke på det engang

Skrevet

Hvis du lar være å spise det du vil hele dagen, kommer suget på kvelden. Spiser du for få kalorier, blir du sulten. Har du usunne ting lett tilgjengelig, spiser du dem. Det sier seg selv, og det har ikke så mye med viljestyrke å gjøre.

Vær smart isteden. Ikke spis for lite. Ikke kutt ut noe mat, men spis mat du liker, og ikke spis mat du ikke liker. Ha heller ikke ting du ikke ønsker å spise i huset. Lag maten på forhånd, eller ha ihvertfall alle ingredenser klare, nok tid og anledning til å lage den, og en plan for hvordan du skal spise.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...