Gå til innhold

Tekst til barnesangen "Pelle-Jens"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille datter på 3 år er veldig glad i å synge, og nå har hun lært en sang i barnehagen som jeg aldri har hørt før. Frustrasjonen er stor hos oss begge når hun prøver å lære meg den, for jeg får ikke helt tak i verken ordene eller melodien.... Er det noen som kan hjelpe oss med teksten til sangen "Pelle-Jens"? En del av sangen er noe sånt som:

"God dag sa lille marken

Nå graver jeg meg ned

et-eller-annet

jeg finnes ikke mer..."

Jeg vet tittelen på sangen, for jeg spurte personalet i barnehagen... Jeg har ikke turt å få dem til å synge den for meg ennå, da..... :oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kan bare den svenske versjonen, her skrevet på en noget broket svensk-norsk:

Det var en gang en daggmask

som hette Pelle-Jøns

han var så redd for kråkor

han var så redd for høns

han var så redd for metare

och letare med burk

Deler av tesken er slettet, man kan ikke legge inn Sangtekster og annet materiale med kopirett (Kopinor.no), bruk heller link :wink:

Remyline Moderator

Skrevet

Men logge inn, det glemmer man. Gjesten over var altså meg :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Deler av tesken er slettet, man kan ikke legge inn Sangtekster og annet materiale med kopirett (Kopinor.no), bruk heller link  :wink:  

Remyline Moderator

men dette høres da veldig ut som en sånn sang som ikke noen har kopirett på? (Sånn som "Bæ, bæ, lille lam", eller "En elefant kom marsjerende" eller noe i den duren??)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...