Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan jeg søke om Mastercard? Banken min tilbyr ikke Mastercard. Hvor kan jeg søke?

Anonymkode: 5e9cb...6c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øh..overalt?

Gå inn på nettsiden til den kreditoren du ønsker å få kort fra og søk. 

Noe sier meg dog at du kanskje ikke burde ha kredittkort?

• Liker 5
Skrevet

Øh..overalt?

Dette.

Skrevet

Danske Bank var de eneste som ville gi meg MasterCard, de ga med 365direkte. Husk at kunstnerisk frihet er tillatt når du forteller om inntekt og gjeld. Dersom det er en kommentarboks bør du si at gjelden er studiegjeld du ikke betaler ned på (dersom du kan dokumentere det). De kan be om forrige lønnslipp så ikke lyv med mer enn 20%. Gjeld spør de aldri om dokumentasjon på, så informer om så lite som mulig, men husk at de vet hva du er skyldig dem og at de kan gjette seg til gjelden via skattegreiene (men det er ikke helt nøyaktig, det finnes andre fradrag).

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 19 og fikk ikke MasterCard hos banken fordi de tok kredittsjekk. Hadde akkurat fått jobb og tenkte det var lurt med backup tilfelle jeg mister kortet eller kortet ikke fungerer av noen grunn. Lage ny brukskonto hos DnB for å få tilgang på "min økonomi" og da fikk jeg omtrent automatisk MasterCard med haha :P 

Anonymkode: eda1f...02a

Gjest Gjest_Missy-star
Skrevet

Øh..overalt?

Nå er ikke jeg TS, men hvirdan kan du og personen som var enig påstå dette utfra det spørsmålet. 😂😀

Det finnes mange steder man kan få mastercard. Dnb, sparebank1, norwegian, trumf, coop ++. Les opp på tester osv på nettet. 

Gjest Gjest_wolfofme
Skrevet

vil jo legge til her inne at tenk deg jævlig godt om før du bruker det!  kan gå fra din bestevenn i nød til satan selv om man ikke er flink... 

kutta ut mastercard for 10 år siden og har ikke angret en dag... vil heller ha en buffer med penger,enn å skylde banken penger... 

• Liker 1
Skrevet

vil jo legge til her inne at tenk deg jævlig godt om før du bruker det!  kan gå fra din bestevenn i nød til satan selv om man ikke er flink... 

kutta ut mastercard for 10 år siden og har ikke angret en dag... vil heller ha en buffer med penger,enn å skylde banken penger... 

Hvis man ender opp med skyhøy kredittgjeld er man ikke egnet til å ha kredittkort. Ja vi har en solid bufferkonto. Men kredittkortet gir oss mange fordeler i form av reiseforsikring og rabatt på drivstoff blandt annet. Det er ikke farlig å eie et mastercard så lenge man bruker det riktig. Det vil da si å faktisk å penger til å betale regninga når den kommer. Jeg betaler alltid reiser og drivstoff med mastercardet, og netthandel. Fordi det gir meg fordeler. Mastercardet er ikke en utømmelig pengebrønn man bare kan bruke og bruke av uten å faktisk betale regninga, bare se på luksusfellen. Slike folk skulle hatt forbud mot å skaffe seg kreditt.

Anonymkode: 111fc...6ca

Gjest Gjest_Missy-star
Skrevet

Har hørt at Trumf Visa er en god ting. Man får 1% på alle kjøp som trumf bonus poeng. 

En kan selvsagt få bedre prosent osv, men fordelen her må vell være at man kan bruke pengene på hva man vil istedet for "rabatt" på kredittkort regningen. Men det er skyhøy rente på dette kortet, så man må kunne betale tilbake før rentene påløper eller så er det ikke bra (som ved alle kredittkort). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...