Gå til innhold

Når en kamerat introduserer deg for en venninne og hun ser slik ut...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.google.no/search?q=duckface&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI7IPq5qaVyQIVSAosCh0Ptgv7&biw=1366&bih=611#tbm=isch&q=lips+gone+bad&imgrc=b1qpR4TKijHJ5M%3A

og har på seg ca. dette (i Oslo i november) https://marketplace.secondlife.com/p/Full-Perm-Rigged-Mesh-Deep-Cleavage-Mini-Halter-Dress-Fashion-Kit/4595119?id=4595119&slug=Full-Perm-Rigged-Mesh-Deep-Cleavage-Mini-Halter-Dress-Fashion-Kit

Hadde du greid å latt vær å dømme henne?

Kompisen min introduserte meg for en ny venninne av han som så slik ut. Hun var tidlig i 30 årene og han ville gjerne introdusere henne for meg for hun hadde ikke så mange jentevenner (sjokkerende). Hun var hyggelig hun altså, men jeg greier liksom ikke la vær å tenke; hva får folk til å kle seg slik og ødelegge ansiktet sitt på den måten. Hun sa selv at hun hadde dratt på litt da, siden det ikke var hver helg hun var i Oslo (vet ikke om hun hadde sett for seg at det er slik man kler seg på byen i Oslo?...) Jenta var som sagt helt grei å prate med og vi hadde en hyggelig kveld til slutt, men jeg skal innrømme at jeg "tenkte mitt" når jeg først så henne og nærmest ble litt flau av å sitte på samme bord som henne til å begynne med. Alle får ha sin stil altså, men jeg skjønner jo litt at hun skremmer unna en del normale folk og sikkert også tiltrekker seg noen, ehm... mindre normale?

Anonymkode: 5ace5...b67

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tenkt mitt, fått litt latterkrampe inni meg, men så hadde jeg gitt henne en sjanse til å bevise at det finnes intelligens der ett sted

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt mitt, fått litt latterkrampe inni meg, men så hadde jeg gitt henne en sjanse til å bevise at det finnes intelligens der ett sted

hehe, ja det var omentrent det jeg også tenkte. Man må jo gi folk en sjanse. Men når man er over 30 år så har man da levd såppass lenge at man er bevisst på hvordan andre oppfatter en? Det er det jeg liksom ikke fikk helt til å stemme. Ønsker jenter som kler seg slik å bli oppfattet på denne måten og i så tilfelle hvorfor?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbiller meg at de faktisk tror at sexy = store lepper, store pupper, minimalt med klær osv. Og at det å være sexy på den måten er eneste måten å finne seg en mann. 

Jeg vetta søren altså...jeg reagerer sjeldent på hvordan folk kler seg eller hva de gjør med kroppen sin, men akkurat den stilen klarer jeg bare ikke forstå

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke greid å la være å dømme henne, men det betyr ikke dermed at jeg hadde vist det til personen. Jeg hadde oppført meg slik som jeg gjør mot alle andre og heller blitt positivt overrasket hvis vi skulle ha noe til felles. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper ikke at hun så en venn i deg for så dømmende du er burde dere ikke være venner 😉 Hvordan vet du om hun ikke er verdens hyggeligste og smarte jente ? Ikke døm boka etter.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt mest skeptisk til vennen min om det er sånne damer han trodde var noe for deg...?

Anonymkode: 9381b...233

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke at hun så en venn i deg for så dømmende du er burde dere ikke være venner 😉 Hvordan vet du om hun ikke er verdens hyggeligste og smarte jente ? Ikke døm boka etter.......

Ja det kan hun være, jeg utelukker jo ikke det. Leste du HI.

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et politisk korrekt innlegg. Det er ikke en sjeldenhet her inne. Det er menneskelig å dømme mennesker man møter etter hvordan de virker utad. Denne oppfatningen kan selvsagt endre seg når man blir kjent med vedkommende, både når det gjelder hva de sier, hvordan de uttrykker seg, mimikk og lignende. Så lenge man ikke behandler en person dårlig ut ifra hvordan de ser ut og ikke utelukker muligheten for at vedkommende ikke nødvendigvis er slik man forestiller seg ser jeg ikke helt hva som er galt med å gjøre seg opp noen tanker. 

Hvorfor tror du at folk tenker på hva de går med i jobbsammenheng, særlig på intervju? 

Nettopp på grunn av at det danner et inntrykk av hvordan man er som person. Dette inntrykket kan være positivt eller negativt. Dette inntrykket kan stemme, gi en liten pekepinn, eller ikke stemme i det hele tatt. 

Anonymkode: 55bd0...b1b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde holdt kjeft og vært hyggelig.

Anonymkode: 9edec...f15

samme her for man skal ikke dømme boka på coveret. er andre type stiler jeg heller ikke assosierer meg med eller liker, men menneskene på innsida er som regel flotte folk fordet :)

Anonymkode: 9c352...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her for man skal ikke dømme boka på coveret. er andre type stiler jeg heller ikke assosierer meg med eller liker, men menneskene på innsida er som regel flotte folk fordet :)

Anonymkode: 9c352...662

En ting er hva du sier, noe annet er hva du faktisk gjør. Det sistnevnte er selvsagt det som er av betydning. Alle mennesker har dømt andre mennesker ut ifra hvordan de virker utad. Alle danner seg et førsteinntrykk. Selv om man dømmer mennesker ut ifra hvordan de ser ut vil det da ikke si at man ikke kan endre oppfatning av dem eller at man behandler dem noe annerledes enn andre mennesker. 

Har du aldri hatt en formening om andre mennesker ut ifra hvordan de ser ut/kler seg/sminker seg/etc? Merkelig... 

Anonymkode: 55bd0...b1b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var situasjonen her? Bare en normal introduksjon?

Hvis du er gutt og dette var en "fix up" forstår jeg at du hadde avvist henne. Dersom dette var en jente som bare ville blitt kjent så har det da vitterlig ingenting å si.

Jeg hadde "dømmet" henne på den måten at jeg antakeligvis hadde gjort noen antakelser om henne. Men jeg hadde uansett gitt henne sjansen til å bevise det motsatte. Og så lenge ingen krever at vi blir et par eller noe slikt, ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 15e4a...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dømmer i den forstand at jeg synes synd på den. Tenker at de må ha veldig dårlig selvtillit. Utenom det tenker jeg at der personen kan være et fantastisk menneske, og jeg er alltid åpen for å bli bedre kjent.

Anonymkode: 32951...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var situasjonen her? Bare en normal introduksjon?

Hvis du er gutt og dette var en "fix up" forstår jeg at du hadde avvist henne. Dersom dette var en jente som bare ville blitt kjent så har det da vitterlig ingenting å si.

Jeg hadde "dømmet" henne på den måten at jeg antakeligvis hadde gjort noen antakelser om henne. Men jeg hadde uansett gitt henne sjansen til å bevise det motsatte. Og så lenge ingen krever at vi blir et par eller noe slikt, ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 15e4a...273

Det var en jente som jeg bare ble introdusert for ja. Jeg avviste henne jo ikke (les HI), men jeg kan gladerlig innrømme at jeg "gjorde noen antagelser" da jeg så henne, det tror jeg er en helt naturlig reaksjon, men jeg gav henne da sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok først tenkt: "Er dette skjult kamera?"

Og jeg synes kompisen din burde gjøre jenta en tjeneste og fortelle henne at hun ikke burde gå slikt kledd og at hun burde roe ned på leppefyllingen. Når det går så over stokk og stein som her, så må folk kunne gi henne en realitetsorientering.

Anonymkode: 82e54...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest bruker83924

Jeg hadde nok blitt litt skremt med første øyekast. Hadde hun seriøst så store lepper? :sjokkert:

Det er som oftest en grunn til at mennesker lar det gå så langt med kirurgiske inngrep, og jeg syns mer synd på de enn noe annet. Mange føler seg nok som et vandrende freak show, og prøver å kompensere på andre måter(bekledning osv). Jeg ville absolutt gitt henne en sjanse, i god tro om at hun er en hyggelig jente. Kanskje, hvis hun får seg flere(og normale) venner og bedre selvfølelse, vil hun se selv at hun ikke kler seg så fornuftig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok måttet konsentrere meg såpass om å ikke stirre og å ikke le osv at det hadde ødelagt en den for muligheten til å faktisk bli kjent med henne. Dessuten hadde det bare passet med litt for mange av mine fordommer, til at jeg tror jeg hadde hatt sjangs til å bekjempe dem alle på en gang...Så nei, jeg ville nok ikke blitt kjent med henne som en venninne...

Anonymkode: 70bee...77a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg hadde sikkert blitt litt satt ut, og jeg har nok en del fordommer også. Men jeg hadde selvsagt møtt henne på en normal og høflig måte, som de fleste andre mennesker jeg treffer, og gitt henne en sjangse. Blir for dumt å påstå at man ikke har fordommer og aldri gjør seg opp meninger om andre basert på det ytre. Vi hadde ikke klart å gi verden mening om vi ikke kategoriserte, og det krever en viss grad av forhåndsdømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...