AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 Hei! Er det noen som har VG+ og gidder å kopiere teksten inn her? Ble fristet til å lese den, men har ikke VG+ og vil egentlig ikke skaffe det heller.. Anonymkode: 75bf6...ede
mandel92 Skrevet 16. november 2015 #2 Skrevet 16. november 2015 https://www.ntnu.no/cerg/treningsprogram Denne?
Gjest Castielz Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 https://www.ntnu.no/cerg/treningsprogramGoogle er din venn
Gjest Herr Heftig Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 Jeg blir faktisk provosert av sånne som TS.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #5 Skrevet 16. november 2015 Jeg blir faktisk provosert av sånne som TS.Hvorfor det?Takk for svar til de andre. Anonymkode: 75bf6...ede 1
WubWub Skrevet 16. november 2015 #6 Skrevet 16. november 2015 Hva faen, for et "trenings"program.Skal godt gjøres å bli sterk eller trent av 10 armhevninger, 10 spensthopp og 15 knebøy en gang i uka og litt 5 minutters jogging her og der. De kaller 10 armhevninger og 15 knebøy for "styrkeøkt" ? HAHAHA Ja jøss det bygger sikkert kjempe styrke!Jeg tar 200 armhevninger hver dag som cardio, 40 chinups+10 pullups daglig, og 13x3 knebøy med tunge vekter 2 ganger i uka, benkpress 6x3 80kg 2 ganger i uka.Hadde jeg fulgt det "treningsprogrammet" i linken der hadde jeg blitt en slappfisk av dimensjoner og mest sannsynlig jævlig svak og utrent. 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 16. november 2015 #7 Skrevet 16. november 2015 Hvorfor det?Takk for svar til de andre. Anonymkode: 75bf6...edeDet er snylting. Det er som å låne andre sine ting fordi man er for gjerrig til å betale for det selv.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #8 Skrevet 16. november 2015 Det er snylting. Det er som å låne andre sine ting fordi man er for gjerrig til å betale for det selv.Haha ok. Har ingenting med at jeg er for gjerrig til å betale for det. Jeg er bare imot å betale for VG+ fordi jeg synes nettavisen skal være gratis. Nå viste det seg faktisk også at dette finnes andre steder enn VG, så det er jo supert. Anonymkode: 75bf6...ede
WubWub Skrevet 16. november 2015 #9 Skrevet 16. november 2015 Haha ok. Har ingenting med at jeg er for gjerrig til å betale for det. Jeg er bare imot å betale for VG+ fordi jeg synes nettavisen skal være gratis. Nå viste det seg faktisk også at dette finnes andre steder enn VG, så det er jo supert. Anonymkode: 75bf6...edeVar ikke mye supert med programmet der. Du blir ikke trent av 10 armhevninger , 10 spensthopp , 15 knebøy og totalt 10minutter jogging 1 gang i uka. Om du skal bli trent må du nok legge inn en innsats.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #10 Skrevet 16. november 2015 Det er snylting. Det er som å låne andre sine ting fordi man er for gjerrig til å betale for det selv.Ærlig talt. Hadde jeg hatt tilgang, hadde jeg kopiert artikkelen slik at TS fikk lest den. Men nå viser det seg at du finner artikkelen på NTNU sine interne nettsider, hvor du ikke trenger å betale noen ting for å lese den. Syns heller det er dårlig gjort av nettavisen å publisere en artikkel og kun tillate abonnenter å lese den, når artikkelen ligger på universtetets egne nettsider, for å lure folk til å abonnere. Anonymkode: ced47...b28 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #11 Skrevet 16. november 2015 Bare idioter abonnerer på VG+ eller lignende tullball, uansett.... Anonymkode: 4f54d...edf 1
Mireille Skrevet 16. november 2015 #12 Skrevet 16. november 2015 Forskning skal være tilgjengelig for alle, og ikke legges bak en betalingsmur.Sånn sett er VG ganske kyniske som forsøker å profittere på NTNUs forskning 2
Sølvrosen Skrevet 17. november 2015 #13 Skrevet 17. november 2015 Hva faen, for et "trenings"program.Skal godt gjøres å bli sterk eller trent av 10 armhevninger, 10 spensthopp og 15 knebøy en gang i uka og litt 5 minutters jogging her og der. De kaller 10 armhevninger og 15 knebøy for "styrkeøkt" ? HAHAHA Ja jøss det bygger sikkert kjempe styrke!Jeg tar 200 armhevninger hver dag som cardio, 40 chinups+10 pullups daglig, og 13x3 knebøy med tunge vekter 2 ganger i uka, benkpress 6x3 80kg 2 ganger i uka.Hadde jeg fulgt det "treningsprogrammet" i linken der hadde jeg blitt en slappfisk av dimensjoner og mest sannsynlig jævlig svak og utrent.Dette er et "komme i form og begynne med trening"program, ikke et "trener aktivt og har lyst til å prøve noe nytt"program. For deg som allerede trener mye vil dette programmet passe dårlig, men for noen som nesten ikke trener i det hele tatt vil dette programmet være utmerket for å komme igang.Det virker heller ikke som om du har sett gjennom programmet. Siden du vet så mye om trening burde du være kjent med begrepet progresjon, og kanskje også kjent med konsekvensene av å start for hardt. Jeg synes heller ikke så mye om at VG bruker et treningsprogram som er et resultat av statsstøttet forskning og har ligget offentlig tilgjengelig på en åpen nettside som lokkemat for å få folk til å betale for å lese en artikkel. De må ha skrevet en veldig bra artikkel rundt treningsprogrammet om det skal kunne forsvares, og det tviler jeg faktisk på at de har gjort. 8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #14 Skrevet 17. november 2015 Hva faen, for et "trenings"program.Skal godt gjøres å bli sterk eller trent av 10 armhevninger, 10 spensthopp og 15 knebøy en gang i uka og litt 5 minutters jogging her og der. De kaller 10 armhevninger og 15 knebøy for "styrkeøkt" ? HAHAHA Ja jøss det bygger sikkert kjempe styrke!Jeg tar 200 armhevninger hver dag som cardio, 40 chinups+10 pullups daglig, og 13x3 knebøy med tunge vekter 2 ganger i uka, benkpress 6x3 80kg 2 ganger i uka.Hadde jeg fulgt det "treningsprogrammet" i linken der hadde jeg blitt en slappfisk av dimensjoner og mest sannsynlig jævlig svak og utrent.Faen da trener du hardere enn FSK gutta jo. Du er hard. Du har fått med deg at dette er "på vei til en aktiv livsstil"? Anonymkode: 8a637...f7a
WubWub Skrevet 17. november 2015 #15 Skrevet 17. november 2015 (endret) Faen da trener du hardere enn FSK gutta jo. Du er hard. Du har fått med deg at dette er "på vei til en aktiv livsstil"?Anonymkode: 8a637...f7aJeg trener ikke noe spesielt hardt. Styrketrening 2 ganger i uka er ikke allverden. Man ja jeg hadde glatt bestått FSK sitt minstekrav ja, noe de fleste mennesker hadde også gjort. 30 push ups og 10 hangups er noe alle bør klare med god margin.Nei, det står i tittelen "bli veltrent på 7 uker", man blir ikke veltrent av 10 pushups og 10 spensthopp i uka, det er så lite at da kan man like greit bare kan drite i det. Det står ingenting om "på vei til aktiv livvstil" slik du hevder.Men nei, om man vil være på vei til en aktiv livsstil så bør man legge inn en innsats. man blir ikke aktiv av 10 armhevninger og 10 spensthopp 1 gang i uka vet du. Man blir uendelig mer aktiv om man kjøper en kettlebell kule å trener med den 20 minutter HVER dag. Da trener man hele kroppen (kjerne muskulatur) og det er en kombinasjon av styrke og utholdenhetstrening. Så kan man jo kjøpe et hoppetau ved siden av som man varmer opp med i 10-15 min før man setter igang, da er man brått oppe i rundt 30-40min trening hver dag. DET er veien til en aktiv livvstil og da kan du også slå deg stolt på brystet å si at "nå er jeg aktiv". Det kan man ikke si med 10 armhevninger i uka.Finnes mange flotte youtube program når det kommer til kettlebells, det beste hadde vært å startet med et nybegynner program så gradvis økt til mer avanserte og øke vekta på kula. Dette bygger styrke, motorikk og kroppskontroll raskt! Er man dame hadde jeg anbefalt å starte med en kule på 5-6kg , er man mann kan man starte med 10-12kg.En god start i 2-3 uker er å trene dette hver 20min dag til man har teknikk og styrke til å legge på mer vekt og mer avanserte program : Endret 17. november 2015 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 #16 Skrevet 19. november 2015 Jeg synes det er et bra treningsprogram for folk som ikke er vant med trening. Tre korte treningsdager i uka samt oppfordring til å gjøre andre aktiviteter er absolutt lett gjennomførbart. Jeg liker spesielt godt at det oppfordres til å komme seg ut i helga og gjøre noe man liker. Når man er ferdig med de første syv ukene er det også syv uker program videre. Hadde jeg ikke allerede vært aktiv hadde dette lett vært noe jeg kunne hevet meg på.Men enig med den som skrev at det er råttent av VG å kreve penger for et program som ligger åpent på nett og som er statsfinansiert. Anonymkode: c4b15...fac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå