Gjest xx girl xx Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 Vi må nok ha IVF. Nå jhar jeg vært på flere runder med pergo og femar. Men jeg får ikke eggløsning.Vi har time offentlig rett før sommeren. Så regner ikke med at det blir oppstart før etter sommeren. Ville dere gått privat?Men:Det er dyrt med IVF privatVi har prøvd lenge allerede (1 år). Skal jeg vente mange mnd til, eller satse på privat? Hva ville dere gjort?
miore Skrevet 16. november 2015 #2 Skrevet 16. november 2015 (endret) Jeg var i din situasjon, bortsett fra at jeg hadde prøvd lengre, og jeg valgte privat - orket ikke tanken på mer ventetid Det forutsetter så klart at du har råd til det - det må nesten være opp til dere og deres vurdering av privatøkonomien.Det vi gjorde, og som er relativt vanlig, er å stille seg i kø offentlig, men likevel ta private forsøk mens man venter. Er man heldig og blir gravid er det bare å ringe sykehuset du står i kø til og gi beskjed om at de kan slette deg fra lista. Er du uheldig og blir ikke gravid privat, føler du ikke at du har "sløst" bort ventetiden før du får bruke de offentlige forsøkene dine, og du kan ha fått verdifulle erfaringer om hvordan du reagerer på ulike medisiner og doser som gjør at den offentlige behandleren har mer informasjon om hvordan de kan spisse forsøket så du har best mulig sjanse for å lykkes. Endret 16. november 2015 av miore
Gjest Gjest_Idja Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 Kommer an på alder, økonomi og grad av utålmodighet. Vi går privat først, fordi mannen er i midten av 40-årene, så vi har ikke tid å vente. Hadde vi begge vært unge hadde vi nok ventet, og heller brukt ventetiden og pengene på en lang, god reise. gTing er veldig effektivt i det private da, og det syns vi er deilig. Men det er dyrt, og det er penger som kan brukes på mye annet. Jetenker at hvis dere ggår offentlig må dere bare prøve å slappe av, og "glemme" prøvingen. Bruk ventetida på noe annet, reis, spar penger, fokuser på å være dere to. Går dere privat vil dere neppe angre på det hvis dere ender opp med en baby...
Gjest xx girl xx Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Tusen takk for svar! Jeg visste ikke at man fortsatt får stå i kø til offentlig ivf. Så da har vi tatt valget. Vi skal ha et privat forsøk
Gjest xx girl xx Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Nå ble jeg plutselig veldig nervøs!!! :o Er ikke lenge til vi har time... Krysser alt for at det går på første forsøk!!
Gjest xx girl xx Skrevet 17. november 2015 #7 Skrevet 17. november 2015 Lykke til Tusen takk! Det er så godt at det endelig skjer noe. Det har vært MYE venting.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 17. november 2015 #8 Skrevet 17. november 2015 Har dere fått time allerede? Når da? Ja i det private går det superfort! Det tok bare litt over to mnd til det ble fastslått at vi måtte ha IVF til vi var i gang med IVF. Nå er det 3 måneder siden vi ble anbefalt IVF (eller ICSI, da) og jeg har allerede fått positiv test (men det er tidlig, så stor fare for at det går galt).
Gjest xx girl xx Skrevet 17. november 2015 #9 Skrevet 17. november 2015 Har dere fått time allerede? Når da? Ja i det private går det superfort! Det tok bare litt over to mnd til det ble fastslått at vi måtte ha IVF til vi var i gang med IVF. Nå er det 3 måneder siden vi ble anbefalt IVF (eller ICSI, da) og jeg har allerede fått positiv test (men det er tidlig, så stor fare for at det går galt). Oi, skal si det gikk fort Gratulerer så mye! Hva skjer hvis man mot formodning har mensen på første undersøkelse?
Gjest Gjest_Idja Skrevet 17. november 2015 #10 Skrevet 17. november 2015 Oi, skal si det gikk fort Gratulerer så mye! Hva skjer hvis man mot formodning har mensen på første undersøkelse? Når har du undersøkelse?Jeg aner ikke, men tror ikke det har mye å si. Første undersøkelse er jo mer for at legene selv skal få se hvordan det står til, diskutere hva som allerede er prøvd, se om du har mange egg etc, så de kan vurdere hvilken medisinering som er riktig. Men det er jo bare å spørre på forhånd om det gjør noe at du har mensen. Hvis du er på mensdag 1 eller 2 er det jo også en mulighet for at du kan begynne på medisiner samme dag, hvis det er ønskelig (men hvis dere har time nå snart er det jo fare for at det kolliderer med jula).
miore Skrevet 17. november 2015 #11 Skrevet 17. november 2015 (endret) Oi, skal si det gikk fort Gratulerer så mye! Hva skjer hvis man mot formodning har mensen på første undersøkelse? Jeg hadde mensen på første undersøkelse - det var første dag i mensen, og eneste konsekvensen var at jeg fikk begynne på sprøyter allerede dagen etter, siden vi allerede hadde bestemt oss og ikke trengte noen betenkningstid Edit: Den undersøkelsen inkluderte en intern ultralyd, men jeg brydde meg ikke så mye etter flere år med spriking i løpet av utredningen (skal mye til før jeg blir blyg hos legen nå, hehe), og klinikken brydde seg definitivt ikke! Endret 17. november 2015 av miore
Gjest xx girl xx Skrevet 18. november 2015 #12 Skrevet 18. november 2015 Takk for svar Idja og miore. Jeg har time i begynnelsen av desember. Men jeg har ikke lyst å starte opp med noe, før på nyåret. Jula skal nytes. Ikke stresse ekstra pga dette.
Ancear Skrevet 20. november 2015 #13 Skrevet 20. november 2015 Vi fikk time i det offentlige i februar (4mnd ventetid) men noen anbefalte meg å ringe å si ifra at vi kunne komme på kort varsel! D resulterte i en super sjapp time :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå