AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 Noen her som bruker denne "metoden"? Jeg og samboer har gjort det i to år hittil, og har vært fall gått greit frem til nå, men må ærlig si at jeg blir veldig lettet hver måned når jeg vet jeg ikke er gravid. De første 3 årene av forholdet gikk jeg på p-piller, 6 forskjellige totalt, men jeg tåler rett og slett ikke hormonell prevensjon, og helt ærlig syntes jeg det er ganske skummelt også... Kobberspiral har jeg prøvd, men kan ikke bruke, jeg har ekstremt kraftige menstruasjonssmerter fra før av, og med kobberspiralen ble jeg innlagt på sykehus. Kondom må jeg helt ærlig si er er veldig kjedelig å bruke, spesielt med tanke på at jeg aldri kan bruke noe annet, så å da bruke kondom resten av livet...nei.. I tillegg føler jeg meg mindre sikker med kondom enn ved å hoppe av i svingen, vi har hatt mange tilfeller av at han kommer, og plutselig er kondomet borte (inni meg) og han bar derfor kommet inni meg...Hos meg så får jeg alltid smerter i magen to dager før menstruasjon, er det trygt for han å komme inni meg disse to dagene? Jeg tenker på en måte slik at da har jo alt mensen startet, det har bare ikke startet å blø enda. (Vet man kan bli gravid under mensen også, men varer alltid i fem dager hos meg og har eggløsning 8-10 dager etter det igjen, så ja.Så ja, om han alltid klarer å trekke seg ut før han kommer, hvor sikker er egentlig denne metoden da? Anonymkode: 55b28...a09
FriCol Skrevet 16. november 2015 #2 Skrevet 16. november 2015 Den er ikke sikker. Du kan fint bli gravid uten at han kommer inni deg. 8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 Hvorfor prøver du ikke temperaturmåling? Og nei, du er ikke sikker. Anonymkode: 4f0f7...40c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 Når du har menssmerter to dager før du begynner å blø, opplyser at du har kraftige menssmerter og dette blir verre av kobberspiral og på toppen av dette ikke har blitt gravid ved bruk av en så tvilsom prevensjonsmetode som den du beskriver, så er mintanke at du bør utredes for endometriose. Har du endometriose, som vanligvig gjør seg gjeldende med menssmerter som beskrevet i hi, og senere når kvinnen prøver å bli gravid og ikke blir det, så ville jeg blitt grundig undersøkt slik at du vet om du har et fertilitetsproblem. Anonymkode: 06952...f48 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #5 Skrevet 16. november 2015 Når du har menssmerter to dager før du begynner å blø, opplyser at du har kraftige menssmerter og dette blir verre av kobberspiral og på toppen av dette ikke har blitt gravid ved bruk av en så tvilsom prevensjonsmetode som den du beskriver, så er mintanke at du bør utredes for endometriose. Har du endometriose, som vanligvig gjør seg gjeldende med menssmerter som beskrevet i hi, og senere når kvinnen prøver å bli gravid og ikke blir det, så ville jeg blitt grundig undersøkt slik at du vet om du har et fertilitetsproblem. Anonymkode: 06952...f48Jeg har faktisk tenkt tanken på om jeg kan ha dette selv, har tidligere slitt med en del cyster som sprekker, og har også veldig smertefulle eggløsninger (vet hvert fall alltid når eggløsning en er). Men er det ikke ganske vanskelige å utrede for edometriose? Har vært en del ganger hos gynekolog grunnet eggslønsningssmertene (har så vondt at jeg besvimer på det verste, og om vi har sex føles det ut som jeg har sex med en kvin, vi har altså derfor ikke sex i denne perioden), men får alltid beskjed om at alt ser normalt ut. Ved riktig utført "hoppe av i svingen" så er jo ikke sjansene så store da faktisk, de fleste som blir gravide på dette er jo fordi mannen ikke klarer å trekke ut tidsnok, eller at man for eksempel har sex på morgenen så på kvelden, og noen spermier er igjen på penishodet. Anonymkode: 55b28...a09
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #6 Skrevet 16. november 2015 http://www.birth-control-comparison.info/withdrawal-pulling-outAltså, er så klart ikke hundre prosent sikkert, men for oss er det hvert fall mer sikkert enn kondom, og jeg kan ikke bruke p-piller etc. Hadde jo kanskje vært en mulighet å bruke sæddrepende i tillegg, går det an å smøre seg med det på livmortappen før samleie, eller vil ikke det ha noen effekt? Problemet er jo at jeg vet liksom ikke hva vi kan gjøre, jeg tåler jo ikke noe, så eneste som er igjen er kondom, og kondomet faller veldig ofte av, ruller seg opp, sprekker. Osv.men er det noen her inne som har blitt gravide ved hoppe av i svingen og har gjort det riktig? Altså ikke hatt rester på penis før samliee og hoppet av i tide? (Og alltid hoppet av, ikke kommet inni under "sikre perioder")Til den som foreslår temperaturmåling, syntes ikke det er nødvendig, siden jeg har veldig stabile sykluser, eggløsningsslim og eggslønsningssmerter, så temperaturmåling vil bare bli smør på flesk føler jrg. :) Anonymkode: 55b28...a09
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #7 Skrevet 16. november 2015 En ikke sikker metode men brukte den i 7 år med samboer før vi sprutet på å lagde unger. Bare brukt denne metoden etterpå også, i 6 år nå. Funker på noen. Anonymkode: fdf2c...de7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #8 Skrevet 16. november 2015 Pesar er og en mulighet. Anonymkode: 06952...f48
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #9 Skrevet 16. november 2015 Pesar er og en mulighet. Anonymkode: 06952...f48Pesar har jo faktisk veldig dårlig sikkerhet, ved riktig bruk av hoppe av i svingen metoden blir jo færre gravide enn ved Pesar, men har prøvd å skaffe meg Pesar, men er jo faktisk helt umulig? Du må ha tilpasset størrelsen, og både legen min og gynekologen min sier det ikke er mulig å få tak i lenger? Har heller ike klart å finne sæddrepende noe sted. Anonymkode: 55b28...a09
Mona Sax Skrevet 19. november 2015 #10 Skrevet 19. november 2015 Så ja, om han alltid klarer å trekke seg ut før han kommer, hvor sikker er egentlig denne metoden da?Anonymkode: 55b28...a09Den metoden er like sikker som å gå på en trikk, buss eller bane, og satse på at det ikke er kontroll den dagen..... 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå